Pierwsze auto do 12 tys / Hatchback

Pierwsze auto do 12 tys / Hatchback

24 Maj 2015, 13:32

Cześć!

Planuje zakup mojego pierwszego samochodu. Nie znam się zbytnio na motoryzacji, dlatego chciałbym proprosić Was w miarę możliwości o pomoc w wyborze auta.

Poszukuję głównie auta do miasta; raz na 2 tygodnie trochę większy dystans (~ 100 km). Dalekie wyjazdy raz-dwa razy w roku. W grę wchodzi jedynie Hatchback, 5'cio drzwiowy. Benzyna albo gaz - jest mi to obojętne, jednak w przyszłości chciałbym zamontować LPG. Szukam auta mało awaryjnego, które będzie tanie w utrzymaniu oraz ewentualnej naprawie. Nie zależy mi na demonie prędkości, raczej spokojna jazda. Budżet jakim dysponuje to max 12 tysięcy.

Zastanawiałem się bardzo nad Fiatem Grande Punto. Jego cena to średnio 16-18 tysięcy, ale są też oferty za ok 12. Pytanie tylko, czy kupno takiego Fiata za najniższą cene nie będzie oznaczać tego, że w przeciagu 2-3 miesięcy bedę musiał włożyć w niego tyle samo kasy - tzn czy po prostu nie kupię złomu.

Alternatywą jest Seat Ibiza III, Fiat Punto II (FL), sprawdzona Corsa C albo Polo (celowałbym IV po FL, ale tak jak w przypadku Fiata Grande Punto - najtańsze ledwo mieszczą się w budżecie). Przyglądałem się również VW Fox (jednak ofert jest mało) oraz Hyundaiowi Getz (jednak słyszałem o nim trochę negatywnych opini).

A co Wy byście polecili bądź odradzili? Jakieś sugestie, sprawdzone auta? Dzięki wielkie z góry za odpowiedź.
grmhrt
Obserwowany

Prawo jazdy od: 24 12 2015
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Brak

• Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Kiedy powinniśmy zaciągać hamulec postojowy (ręczny)? Kiedy powinniśmy zaciągać hamulec postojowy (ręczny)?
    Na drogach nie brakuje roztargnionych kierowców, którzy parkując samochód zostawiają go bez wrzuconego biegu i zaciągniętego hamulca postojowego. Skutkuje to wytoczeniem się auta na drogę, zsunięciem ...
    Peugeot 208 1,2 PureTech o mocy 110 KM Peugeot 208 1,2 PureTech o mocy 110 KM