Pierwsze auto do 9000 zł

Re: Pierwsze auto do 9000 zł

22 Gru 2014, 00:12

Golf 4 jak i Astra to auta klasy C, więc będą porównywalne. Wiadomo, że Audi będzie miało lepsze blachy, wyposażenie i zapewne wnętrze od Opla, trwałościowo też lepiej wypadnie. Mimo to nadal różnica w cenie chyba jest zbyt duża... bo A3 to Golf technicznie bądź co bądź. Z fajnych opcji na pewno jest S3 i za taki model z pewnością warto już zapłacić dużo więcej niż za Astrę. :)
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5038
Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

Re: Pierwsze auto do 9000 zł

22 Gru 2014, 00:19

Bez przesady, niezależnie czy kupi A3, Golfa czy Astrę - liczy się stan auta, co w +/- 15-letnich zabytkach ma ogromne znaczenie. Sugeruję skupić się na 2-3 modelach z konkretnymi motorami i za nimi przejechać pół Polski w celu znalezienia tej perełki. Zdecydowanie ciężej znaleźć zadbanego Golfa lub A3 niż Astrę - ta ostatnia jednak nigdy nie była ulubieńcem młodych, gniewnych, pier***nięych.

Co do samej Astry - jeśli jesteś młody, to 1.8 125 KM wydaje się być fajną opcją, z którą jednak sam nigdy nie miałem do czynienia. Wiem jedno, moje 1.4 90 KM to nieporozumienie. Przy 100 km/h autko ma prawie 3 tys. obrotów, lubi sobie wypić zarówno oleju jak i benzyny. Gdybym miał kupować Astrę to szukałbym osobiście z motorem 2.0 (bodajże 136 KM).

Abstrahując od Astry - a może coś japońskiego? Masz odpowiednią kwotę na Toyotę Avensis, Mazdę 626, a także Mitsubishi Galant albo Hondę Accord (z tym, że ta ostatnia de facto wypada najdrożej z całej czwórki, ale znaleźć by się znalazło).
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1323
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 13:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: brak

Re: Pierwsze auto do 9000 zł

22 Gru 2014, 08:00

simonx10 napisał(a): Ja wolałbym mieć droższą a3 z dobrym wyposażeniem ,ale mieć komfort z jazdy i z samochodu.
Astra ma większy komfort niż Golf/A3. Sprzęgło chodzi dużo lżej, można przyczepić się do hamulca w Oplu ale to taka ich dziwna technika. Wyposażenie też jest bdb w niektórych wersjach. Auta jeździły na flotach więc trzeba być uważnym ale to świadczy też o tym że auto jest trwałe. Tylko nie mów że kupowali na floty bo były tańsze i tylko dlatego bo to jest żałosne. Wykonanie wnętrza w Audi jest lepsze niż w Golfie, porównywalne do Astry z tym że w A3 łuszczą się przyciski a w Astrze nie. Dlaje nie widzę ani jednego powodu by dopłacać do tego uwielbianego szrotu. Tymbardziej jeśli auto dla młodego chłopaka więc każdy grosz się liczy a Astra choć nieznacznie, jest tańsza w utrzymaniu.
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18318
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: Pierwsze auto do 9000 zł

22 Gru 2014, 09:29

Koniu napisał(a):Astra ma większy komfort niż Golf/A3


Prowadzi się podobnie do Golfa, tzn. ma równie przeciętny, nijaki układ kierowniczy - ani za twardy ani za miękki. A3 ma twardsze zawieszenie, jest dużo stabilniejsze w zakrętach, a przy odpowiedniej wersji silnikowej (np. 1.8T) daje o wiele więcej przyjemności z jazdy niż Astra, która jest po prostu zwykłym dupowozem, służącym do przemieszczania się z punktu A do punktu B bez żadnych emocji (chyba, że mówimy o wersji OPC). W życiu nie nazwałbym jej (tj. Astry) komfortowym samochodem, co nie znaczy, że nie jest wart polecenia, bo atutów ma całe mnóstwo, chociaż z pewnością nie jest nim komfort jazdy.

Koniu napisał(a):Wykonanie wnętrza w Audi jest lepsze niż w Golfie, porównywalne do Astry z tym że w A3 łuszczą się przyciski a w Astrze nie.


U mnie wnętrze przy sprzedaży wyglądało jak nowe, chociaż na liczniku miałem 2 z przodu. Nic nie trzeszczało/skrzypiało na nierównościach (jak w moim obecnym aucie), nic nie odpadało, żadne przyciski się nie łuszczyły... Jeśli ktoś nie dba o samochód to i BMW/MB w jego rękach będzie wyglądało jak chlew na kółkach. Wnętrze Audi może i nudne, ale na pewno nie aż tak jak w Astrze, gdzie królują czarne, twarde, słabej jakości plastiki. Poza tym jakość blachy nieporównywalnie lepsza w Audi.

Koniu napisał(a):Dlaje nie widzę ani jednego powodu by dopłacać do tego uwielbianego szrotu.


Ale co dopłacać? Przecież te auta są obecnie w podobnych cenach. "Szrot"? Można tak pisać o Alfie 147, ale, żeby o A3 8l? Spoko, możesz (z sobie tylko znanych powodów) nienawidzić starych VAGów, ale pamiętaj, że dla nowych użytkowników to co piszesz jest święte, bo jesteś moderatorem z kilkuletnim stażem, staraj się więc zachować chociaż odrobinę obiektywizmu :ok:
łysy
Stały forumowicz
 
Posty: 2524
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 09 Lut 2014, 08:20
Prawo jazdy od: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

Re: Pierwsze auto do 9000 zł

22 Gru 2014, 10:02

łysy30 napisał(a):Prowadzi się podobnie do Golfa, tzn. ma równie przeciętny, nijaki układ kierowniczy - ani za twardy ani za miękki. A3 ma twardsze zawieszenie, jest dużo stabilniejsze w zakrętach
Tylko wytłumacz mi dlaczego jak wpisuje zawieszenie Golf IV to od razu wyskakuje że do A3 też pasuje.. Czy tylko pasuje czy po prostu jest takie same i nie ma innego? :sly:
łysy30 napisał(a):W życiu nie nazwałbym jej (tj. Astry) komfortowym samochodem, co nie znaczy, że nie jest wart polecenia, bo atutów ma całe mnóstwo, chociaż z pewnością nie jest nim komfort jazdy.
Ja tez nie nazwałem Astry komfortowej choć jesli szuka ktoś auta na trasy to jak już wiele razy pisałem auta z tego segmentu mogą być, to takie minimum :yes:
łysy30 napisał(a):U mnie wnętrze przy sprzedaży wyglądało jak nowe, chociaż na liczniku miałem 2 z przodu. Nic nie trzeszczało/skrzypiało na nierównościach (jak w moim obecnym aucie), nic nie odpadało, żadne przyciski się nie łuszczyły...
Widocznie ktoś bardzo dbał. Gdybyś sprzedawał A8 D2 albo A6 C4 to bym się nie dziwił że nic się nie łuszczy ale w A3, A4 częsty widok to właśnie schodzący gumolit (chyba gumolit) z rączek drzwi, farba z podnośników szyb, pokręteł od klimy, świateł. Jeszcze gorzej jest w A3 II generacji czy VW Touranie :cry:
Jest w rodzinie Passat który przy przebiegu około 120 tysięcy miał wyjechaną kierę (choć to nie jest wyznacznik bo to ktoś miał szorstkie ręcę, inaczej trzymał kierownice itd) ale wyjechany mieszek już jest wyznacznikiem. U mnie na przykład przy 150 tysiącach nie ma śladu na mieszku od skrzyni biegów, w passacie jest i to duży.
Przyciski od radia też są powycierane. Gumolit też się łuszczy..
łysy30 napisał(a):Wnętrze Audi może i nudne, ale na pewno nie aż tak jak w Astrze, gdzie królują czarne, twarde, słabej jakości plastiki.
Słabe nie są, nie rysują się, nie skrzypią, nie łuszczą choć są gorsze niż w Astrze F którą miałem..
łysy30 napisał(a):Poza tym jakość blachy nieporównywalnie lepsza w Audi.
Jeśli nie było bite żadne z tych 3 aut to nie będzie gniło :ok:
łysy30 napisał(a):Ale co dopłacać? Przecież te auta są obecnie w podobnych cenach.
Mając 9k najczęstszym widokiem jest A3 z marnym 1.6 a Astre można mieć już 1.8..
łysy30 napisał(a): Spoko, możesz (z sobie tylko znanych powodów) nienawidzić starych VAGów, ale pamiętaj, że dla nowych użytkowników to co piszesz jest święte, bo jesteś moderatorem z kilkuletnim stażem, staraj się więc zachować chociaż odrobinę obiektywizmu
Ja nie twierdzę że są złe i na złom z nimi bo są gorsze auta- AR 147, Megane II, Stilo.. ale są przereklamowane i tyle. jakość podobna do Astry, Focusa, 307 które są tańsze, lepiej jeżdżą (Focus i 307), mniej palą.. :ok:
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18318
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: Pierwsze auto do 9000 zł

22 Gru 2014, 10:46

Koniu napisał(a):Tylko wytłumacz mi dlaczego jak wpisuje zawieszenie Golf IV to od razu wyskakuje że do A3 też pasuje.. Czy tylko pasuje czy po prostu jest takie same i nie ma innego? :sly:


Miałem zarówno Golfa, jak i A3 i to drugie prowadziło się dużo lepiej, miało znacznie sztywniejsze zawieszenie. Niestety (a raczej stety) nie było mi dane grzebać przy zawieszeniu w żadnym z tych aut, więc nie wiem, na czym polega różnica :wink: Podejrzewam, że była to kwestia innej charakterystyki sprężyn/amortyzatorów.

Koniu napisał(a):Ja tez nie nazwałem Astry komfortowej choć jesli szuka ktoś auta na trasy to jak już wiele razy pisałem auta z tego segmentu mogą być, to takie minimum :yes:


Tutaj zgoda.

Koniu napisał(a):Widocznie ktoś bardzo dbał. Gdybyś sprzedawał A8 D2 albo A6 C4 to bym się nie dziwił że nic się nie łuszczy ale w A3, A4 częsty widok to właśnie schodzący gumolit (chyba gumolit) z rączek drzwi, farba z podnośników szyb, pokręteł od klimy, świateł. Jeszcze gorzej jest w A3 II generacji czy VW Touranie :cry:
Jest w rodzinie Passat który przy przebiegu około 120 tysięcy miał wyjechaną kierę (choć to nie jest wyznacznik bo to ktoś miał szorstkie ręcę, inaczej trzymał kierownice itd) ale wyjechany mieszek już jest wyznacznikiem. U mnie na przykład przy 150 tysiącach nie ma śladu na mieszku od skrzyni biegów, w passacie jest i to duży.
Przyciski od radia też są powycierane. Gumolit też się łuszczy..


Tak jak pisałem wcześniej - moim zdaniem to głównie kwestia użytkownika, a nie samego auta. Golf IV, którym jeździ teraz mój brat (400 tys. km licznikowo) poza wytartą kierą wygląda w środku bardzo ok jak na bodajże 17-letnie auto, które jeździ dzień w dzień. Widziałem za to niejedno BMW, w którym wszystko odłaziło, co nie znaczy, że to gorzej wykończone auta niż VAG (wprost przeciwnie).

Koniu napisał(a):Jeśli nie było bite żadne z tych 3 aut to nie będzie gniło :ok:


Każde auto prędzej czy później zgnije, jedne szybciej (Astra), drugie wolniej (Audi) :ok:

Koniu napisał(a):Mając 9k najczęstszym widokiem jest A3 z marnym 1.6 a Astre można mieć już 1.8..


Uwierz mi, nie jest prosto znaleźć zadbaną Astrę 1.8 w takim budżecie. To auta użytkowane głównie przez osoby, które oszczędzają na serwisie (podobnie zresztą jak Golfy), a w związku z tym większość egzemplarzy wymaga solidnych inwestycji po zakupie...i po podliczeniu wychodzi na to samo :)

Koniu napisał(a):Ja nie twierdzę że są złe i na złom z nimi bo są gorsze auta- AR 147, Megane II, Stilo.. ale są przereklamowane i tyle. jakość podobna do Astry, Focusa, 307 które są tańsze, lepiej jeżdżą (Focus i 307), mniej palą.. :ok:


Tu bym bardzo polemizował z tym 307...Ale wystarczy tego off-topu :wink: Cieszę się, że przyznałeś, że nie są to złe auta. Nie ma samochodów idealnych, dlatego w tym budżecie nie ma sensu ograniczanie się do jednej marki/modelu - lepiej kupić zadbanego Hyundai'a niż zajechane Audi :ok:
łysy
Stały forumowicz
 
Posty: 2524
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 09 Lut 2014, 08:20
Prawo jazdy od: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Milion kilometrów Mitsubishi Carismą! Milion kilometrów Mitsubishi Carismą!
    Liczne badania potwierdzają wyjątkową trwałość produktów Mitsubishi Motors Corporation oraz wysoki poziom zadowolenia klientów firmy – bezpośrednie rezultaty znakomitej inżynierii MMC. W najdalszych zakątkach ...
    Silnik 1.4 TSI z systemem zarządzania pracą cylindrów ACT Silnik 1.4 TSI z systemem zarządzania pracą cylindrów ACT
    Silnik benzynowy TSI Volkswagena o pojemności 1,4 litra otrzymał po raz siódmy z rzędu tytuł "Engine of the Year" w kategorii pojemności skokowej od 1,0 do 1,4 litra. TSI 1.4 jest zatem najbardziej utytułowanym silnikiem ...

  • Re: Pierwsze auto do 9000 zł

    22 Gru 2014, 11:46

    W tym momencie dochodzę do punktu gdzie dalej nie wiem co wybrać :| . Może ktoś by mi mógł czymś konkretnym rzucić (link etc.). Moje wymagania to tyle, żeby nie był za duży i fajnie by było gdyby był ekonomiczny - wiadomo budżet studencki ;)
    Soft
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 21 Gru 2014, 18:20
    Auto: Nie mam

    Re: Pierwsze auto do 9000 zł

    22 Gru 2014, 11:49

    Najlepiej znajdź wyżej wymienione auta w swojej okolicy i poprostu zobacz przykładowo czy ci będzie pasować wygląd, przestrzeń w środku itp.
    simonx10
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 159
    Rejestracja: 09 Lut 2012, 18:39
    Miejscowość: Częstochowa
    Prawo jazdy od: 17 10 2014
    Przebieg/rok: <1tys. km
    Auto: Peugeot 307 (rodzinny)
    Silnik: 1.6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003
     
    • Warto przeczytać
    • 8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Infiniti Q50
      S2020005
      GTP Light