Pierwsze auto

24 Sty 2017, 00:09

Witam,
Szukam swojego pierwszego auta do ,chcę coś kupić do 20 tysięcy złotych ,chodzi mi coś o wyglądzie Audi A3 8p 2003-2012 silnik 1,6 benzyna lub Seat Leon II ,nie znam się w ogóle na autach te mi się podobają.
jakie silniki są dobre? co to znaczy silnik MPI albo FSI albo TSI??
jakie inne auta tego pokroju polecacie?
mam gościa co mówi że mi nie sprowadzi tych aut do 20 tysięcy co myślicie ?? Pomóżcie mam 3 tygodnie żeby coś kupić z góry dziękuje
hulczek
Nowicjusz
 
Posty: 31
Zdjęcia: 2
Auto: Nie mam

24 Sty 2017, 08:24

hulczek napisał(a):jakie silniki są dobre? co to znaczy silnik MPI albo FSI albo TSI??

MPi to silnik z wtryskiem pośrednim - najprościej tłumacząc to wtryskiwacz jest przed cylindrem w kolektorze dolotowym. Wtryskuje paliwo do kolektora gdzie miesza się z powietrzem i taka mieszanka wpada do cylindra. Łatwo zamontować LPG.

FSI (lub np. GDi w innych markach) to wtrysk bezpośredni - wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze i wtryskuje paliwo bezpośrednio do komory spalania, a nie kolektora dolotowego, którym leci tylko powietrze. LPG trudno zamontować, bo wtryskiwacz musi być chłodzony wtryskiwaną benzyną.
Typowa wada tych silników to osadzający się nagar na zaworach z powodu nierównomiernego stosunku powietrze/paliwo w całej objętości komory spalania.

TSI to FSI z turbodoładowaniem, czyli wtrysk bezpośredni i doładowanie - oznaczenie stosowane przez VW/Skoda/Seat. W Audi jest to symbol TFSI.

Inne marki mają inne oznaczenia (np. T-GDi, Ecoboost) i konfiguracje (np. MPi + turbodoładowanie jak w 1,4 T-Jet Fiata, czy 1,4 TCe w Renault)
Ogólnie FSI i TSI od tego producenta nie są za specjalnie udane.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Sty 2017, 10:17

Możliwe, że gość sprowadza auta pewniejsze, od osób prywatnych, dlatego do 20k się nie wyrobi ... no bo na takie z 2003 roku z przebiegiem poniżej 200 000 km ze 4 000 EUR by trzeba mieć, to łatwo policz, że nierealne zmieścić się w 20k.

Ale od czego są polscy handlarze i takie miejsca jak te:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


także jeśli nie zraża Cię pochodzenie auta i brak pewności - to coś znajdziesz.

Ewentualnie szukaj już czegoś, co trochę po Polsce jeździ a obecna cena to wynik dostosowania się do cen rynkowych - ale sprawdzić trzeba takie auto wszechstronnie.
tomekdk
 

24 Sty 2017, 13:12

A z tych dwóch albo coś dobrego w tej cenie w podobnej budzie ?? I czy ponad 200 tys km przejechane to już złe auto ??
hulczek
Nowicjusz
 
Posty: 31
Zdjęcia: 2
Auto: Nie mam

24 Sty 2017, 14:11

hulczek napisał(a):I czy ponad 200 tys km przejechane to już złe auto ??

Jak prawdziwy przebieg i jest zadbany to nie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Sty 2017, 14:08

I co poleci ktoś jakieś inne auto oprócz tych ??
hulczek
Nowicjusz
 
Posty: 31
Zdjęcia: 2
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekologiczny samochód – to może się opłacić
    Chociaż zanieczyszczenie środowiska to problem, z którym borykamy się już od lat, obecnie coraz więcej ludzi, firm i władz publicznych stara się coś z tym zrobić. Świadomość ekologiczna rośnie, a to jeden z głównych ...

25 Sty 2017, 14:32

Ford Focus
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14071
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Sty 2017, 23:02

A Audi A3 8p 3drzwiowe z jakim silnikiem polecacie ? Bo jest możliwe że właśnie takie mi sprowadzi ten handlarz ?
hulczek
Nowicjusz
 
Posty: 31
Zdjęcia: 2
Auto: Nie mam

27 Sty 2017, 23:14

1.6 MPI 102 KM, jeśli zaakceptujesz mocno średnią dynamikę i takież spalanie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14071
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Sty 2017, 01:01

A ja bym się trochę wyłamał i szukał 2,0 fsi, rewelacji nie ma ale dynamikę zdecydowanie lepsza niż 1,6
Jeśli autor nie zamierza ożenić się z tą Audicą tj użytkować ją do 2030 :D to chyba ujdzie a zawsze pojedzie lepiej, tylko o lpg można zapomnieć :angry:
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sty 2017, 01:49

No właśnie chcę ,założyć później gaz a wiadomo za parę lat zmienić bo 5 drzwiowę kiedyś musi byc :D
hulczek
Nowicjusz
 
Posty: 31
Zdjęcia: 2
Auto: Nie mam

28 Sty 2017, 10:07

Ja też wolałbym kupić 2,0 FSI, zainwestować z 500zł w czyszczenie zaworów i cieszyć się za to lepszą dynamiką, przy podobnym spalaniu
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Sty 2017, 11:28

Wszystko zależy jakie masz podejście do samochodu i jak stoisz z kasą na koszty roczne (nie miesięczne). Pierwsze auto przeważnie kupują ludzie, którzy nie mają 10.000zł/rok na utrzymanie, więc tym się będę sugerował podczas mojej poniższej wypowiedzi.

Dobrze Ci ktoś doradził - 1,6MPI 102KM. To obecnie najtańszy silnik w utrzymaniu. Silnik ma 8 zaworów. Plus jest taki, że super toleruje LPG, a po co przepłacać, jak i tak nie ma czym jechać. 102KM na warunki drogi krajowej powinno Ci wystarczyć, ale braknie już do świrowania, typu palenie kapora na suchym asfalcie ;).

Co do silników FSI, to mają one jeden zasadniczy problem, który już tutaj został wymieniony - zbieranie się nagaru na przylgniach zaworów, przez co przestają one być szczelne w stopniu zapewniającym odpowiednią pracę silnika. Dlaczego tak się dzieje? Wtrysk bezpośredni, jak kolega wcześniej opisał, jest to wtrysk bezpośrednio do cylindra, czyli za zaworem. Wtryski pośrednie podają paliwo przed zaworem, przez co po pierwsze go czyszczą, po drugie go chłodzą. Dzisiaj do silników FSI akurat można założyć instalację LPG, ale jest ona częściowo wspierana przez wtryskiwacze benzyny. Jest jeszcze coś takiego, jak wtrysk ciepłego gazu, ale on odpada w przypadku samochodu za 20.000zł. Śmiałbym twierdzić, że LPG wpływa pozytywnie na silnik FSI, ponieważ chłodzi nieco zawór, ale trudno doszukać się odpowiednich testów.
Na filmie poniżej pięknie jest pokazane jak to wygląda i jak sobie można z problemem poradzić (wbrew pozorom nie jest to jakieś mega trudne:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Dodatkowym plusem silnika 1,6 jest fakt, że ma on zawory ustawione pionowo do cylindra. W 16-zaworowych jednostkach są one pod kątem. Stąd teoretycznie w razie przypadku zerwania paska rozrządu masz dużą szansę, że nic się nie stanie. Krążą opinie, że silnik jest bezkolizyjny, co nie do końca jest prawdą, bo jeśli zawór jest maksymalnie otworzony, to dosięgnie go tłok. Minus taki, że może pęknąć mocowanie wałka rozrządu, czasami sam wałek.

1,6 102KM, z racji lekko przestarzałej budowy ma jednak problem ze spalaniem. Pali to mniej więcej, jak 2,0 benzyna. Dlatego najlepiej taki silnik kupować z myślą o LPG.

Co do silnika 2,0FSI, to główny jego problem, to słaba konstrukcja pierścieni. Przepuszczają one olej i przez to trzeba dolewać go między wymianami. Każdy, kto patrzył w instrukcję obsługi grupy VAG, to widział, że VW, Audi, Seat, Skoda uważa 1l/1000km za zgodny z normą.

Silnik 1,6FSI za to miał problematyczny rozrząd. Napinacze, rolki itd. przeważnie wymagają przedwczesnej wymiany. Trzeba wypytać sprzedającego, czy uczestniczył w akcji serwisowej lub czy wymieniał go we własnym zakresie.

Silniki o bezpośrednim wtrysku to jednak nie fanaberia producentów. Ich wykres momentu obrotowego jest dużo lepszy, niż silnika o wtrysku pośrednim. FSI przypomina wręcz wykres silnika z turbosprężarką, z taką różnicą, że moment nie jest tak wysoko, tylko tak ładnie płasko.

Moja rada - otwórz jakiś arkusz kalkulacyjny i sobie poprzeliczaj roczne koszty dla silnika zasilanego LPG i beznyną. Według Twoich szacowanych rocznych przebiegów wyjdzie Ci jak bardzo obciąży Cię on finansowo.

Z 1,6i 102KM jest jeden podstawowy problem - na rynku jest on bardzo pożądany, szczególnie w przypadki Audi A3. Stąd trafić go to jest po pierwsze lekki problem, a po drugie musisz wziąć pod uwagę, że handlarze też o tym wiedzą i ściągają auta w byle jakim stanie, bo wiedzą, że pójdzie jak ostatnia ciepła bułka. Wiele silników może ledwo zipać, a co gorsza może mieć zalany jakiś produkt z serii motor doctor i przy zakupie będzie pięknie chodził, a po wymianie oleju zaczną się problemy.

Jeśli chodzi o Audi vs. Seat, to przy oględzinach sam zobaczysz to, co widać na pierwszy rzut - jakość. Seat nieco jest niżej, standardem są schodzące farby na klamkach i uchwytach, takie sobie plastiki, czy też ciut gorzej wyglądająca tapicerka. Niemniej jednak Seat to też solidne auto. Teoretycznie jest to to samo, co VW/Audi, ale nie do końca. W Seatach stosowano czasami dłuższe skrzynie biegów i np. zamiast linki sprzęgła z automatycznym kasowaniem luzu, zwykła wajcha, którą jesteś sam sobie wykalibrować dwoma płaskimi kluczami.

Radziłbym bardziej skupić się na stanie dostępnego egzemplarza, niż na marce. Trafić zonka jest relatywnie łatwo.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam