Pierwsze auto

24 Sty 2017, 00:09

Witam,
Szukam swojego pierwszego auta do ,chcę coś kupić do 20 tysięcy złotych ,chodzi mi coś o wyglądzie Audi A3 8p 2003-2012 silnik 1,6 benzyna lub Seat Leon II ,nie znam się w ogóle na autach te mi się podobają.
jakie silniki są dobre? co to znaczy silnik MPI albo FSI albo TSI??
jakie inne auta tego pokroju polecacie?
mam gościa co mówi że mi nie sprowadzi tych aut do 20 tysięcy co myślicie ?? Pomóżcie mam 3 tygodnie żeby coś kupić z góry dziękuje
hulczek
Nowicjusz
 
Posty: 31
Zdjęcia: 2
Auto: Nie mam

24 Sty 2017, 08:24

hulczek napisał(a):jakie silniki są dobre? co to znaczy silnik MPI albo FSI albo TSI??

MPi to silnik z wtryskiem pośrednim - najprościej tłumacząc to wtryskiwacz jest przed cylindrem w kolektorze dolotowym. Wtryskuje paliwo do kolektora gdzie miesza się z powietrzem i taka mieszanka wpada do cylindra. Łatwo zamontować LPG.

FSI (lub np. GDi w innych markach) to wtrysk bezpośredni - wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze i wtryskuje paliwo bezpośrednio do komory spalania, a nie kolektora dolotowego, którym leci tylko powietrze. LPG trudno zamontować, bo wtryskiwacz musi być chłodzony wtryskiwaną benzyną.
Typowa wada tych silników to osadzający się nagar na zaworach z powodu nierównomiernego stosunku powietrze/paliwo w całej objętości komory spalania.

TSI to FSI z turbodoładowaniem, czyli wtrysk bezpośredni i doładowanie - oznaczenie stosowane przez VW/Skoda/Seat. W Audi jest to symbol TFSI.

Inne marki mają inne oznaczenia (np. T-GDi, Ecoboost) i konfiguracje (np. MPi + turbodoładowanie jak w 1,4 T-Jet Fiata, czy 1,4 TCe w Renault)
Ogólnie FSI i TSI od tego producenta nie są za specjalnie udane.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Sty 2017, 10:17