Pierwszy samochód 7-10 tys, dla studenta

06 Sty 2014, 19:34

Witam, szukam ostatnio samochodu. Ma to być mój pierwszy samochód, cena 7-10 tys.

Autem będę dojeżdżał najczęściej do pracy i na uczelnię ok 15 km.
Potrzebuję czegoś zwrotnego, fajnie wyglądającego, wygodnego w miarę i oszczędnego jak na swój rodzaj paliwa oraz eksploatację. Najbardziej chciałbym hatchbacka ;]
Samochód dla osoby o gabarytaach :P :Wiek 25 lat, wzrost 1.8
Puki co znalazłem te 2 modele:

Honda Civic VII 9800zł 1.7 Diesel, 2002 rocznik , przebieg nie znam, zadbany
Audi A4 9300zł 1.6 b 1999/2000 rok oryginalny lakier, zadbany, 220 tys oryg przebieg
Audi A3 ok 8-9 tys. 3-drzwiowy, 1.6 i 1.8 benzyna
Audi A3 10500 5-drzw LPG 1999 200 000tys km zrobione

Proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi ;]
rozmat90
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: aaaa

06 Sty 2014, 19:45

Honda Civic VII to musi być trup w tej cenie, w dodatku ten silnik to nie jest dobry typ co już wspominałem w innym wątku dzisiaj
Z tymi Audi to sam nie wiem, bo z reguły egzemplarze z tego przedziału cenowego w tych rocznikach wymagają już jakiś poprawek i napraw ale nie mówię, że wszystkie, bo czasem coś może się trafić.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Sty 2014, 20:28

no Civic od handlarza, to obawiam się, że może być różnie z tym autkiem :P
rozmat90
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: aaaa

06 Sty 2014, 20:36

jak masz pewność do oryginalnego stanu tej A4 to zobacz ją ale silnik zamula w tym aucie ale za to tanio się jeździ na LPG
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Sty 2014, 20:53

Na takie przebiegi ( 15 km ) najlepszy silnik to benzyna. LPG to okazyjnie, jak się akurat trafi auto z tą instalacją - na Pb będziesz robił większą cześć drogi, a minimum połowę. W zimie z tych 15 km może zrobić się 5 km na LPG, reszta na Pb. Dodatkowo wszystko zalezy od sprawności układu chłodzenia. Diesel może dobry na lato, ale na zimę też nie bardzo - są to tzw "zimne silniki" i zanim w środku zrobi się ciepło, to już będziesz z tego auta wychodził. Oprócz tego dla osoby studiującej i pracującej diesel to dość drogie auto w utrzymaniu - chodzi mi o ewentualne naprawy. W silniku benzynowym jest więcej rzeczy, które mogą się zepsuć ( w porównaniu z dieslem ), ale ewentualne naprawy są tańsze. Oczywiście zależy od układu zasilania obu typów. Np. świeca iskrowa Iskra to koszt około 5 zł, a świeca żarowa to już koszt około 25 zł.
Inna rzecz jest taka, że diesle nadal są droższe niż silniki benzynowe.
Moim zdaniem dla kogoś takiego jak ty to tylko Pb z ewentualnym LPG, żeby chociaż minimalnie oszczędzić na kosztach paliwa, a to dla studenta to raczej ważna rzecz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault City K-ZE - elektryczny model z segmentu A
    Renault City K-ZE. Jest to w pełni elektryczny samochód miejski, który należy do samochodów klasy A o stylistyce SUV. Będzie także sprzedawany na światowych rynkach. Poprzez światową premierę modelu Renault ...
    Silnik 2JZ-GTE - Toyota
    Trudno znaleźć silnik o większej rozpoznawalności wśród miłośników samochodów sportowych niż 2JZ. Historia tej 6-cylindrowej, 3-litrowej, rzędowej jednostki sięga początku lat 90., a motor jest najczęściej ...