Pisk na kole pasowym pompy klimatyzacji

25 Maj 2017, 17:35

Witam. Problem polega na tym, że piszczy mi koło pasowe pompy klimatyzacji. Chcę wymienić najlepiej same koło pasowe i tyle bo nie uśmiecha mi się płacić 700 zł za nową pompę. Dodam że chodzi mi tylko o to żeby nie piszczało. Sęk tkwi w tym, że jeden mechanik mówi że w tej pompie nie da się wymienić koła pasowego a drugi mówi że się da i teraz słowo przeciwko słowu. Na internecie nie znalazłem samego koła pasowego do pompy ( Nie wiem jaka to pompa bo na niej nic nie widać). Więc czy da się wymienić tylko koło pasowe pompy klimatyzacji w Ford Galaxy 2.0 benzyna 97r. 85KW.
traco12
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 03 03 2016
Auto: Audi A4 B8
Silnik: 2.0 TDI 146KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Maj 2017, 19:11

Piszczy Ci sprzegiełko lub łożysko. Piszczy tak samo jak masz klimę włączona i wyłączona?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Maj 2017, 22:00

Cały czas piszczy, niezależnie czy włączona czy wyłączona. Ona jest nawet nienabita (klimatyzacja) bo poprzedni właściciel nie używał klimatyzacji, nawet nie wiem czy jest szczelna. Nie chce jej używać też bo niedługo pozbędę się tego auta, ale problem w tym że jak padnie mi całkiempompa i się gdzieś zblokuje to stracę pasek. Myślałem też żeby wyjąć całkiem tą pompę ( ale nie kupię nigdzie takiego rozmiaru paska jak wyjmę pompę) albo obejść to jakoś ale nie ma szans. Jakieś pomysły ?
traco12
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 03 03 2016
Auto: Audi A4 B8
Silnik: 2.0 TDI 146KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Maj 2017, 22:18

Wymienić łożysko. A przecież są wersje bez klimy to i paski są więc spokojnie można to ominac przynajmniej tak mi się wydaje
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Maj 2017, 14:39

Więc łożysko pompy klimatyzacji w Fordzie Galaxy 2.0 benzyna 97r 85KW da się wymienić ?
traco12
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 03 03 2016
Auto: Audi A4 B8
Silnik: 2.0 TDI 146KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Maj 2017, 20:51

A skąd pewnośc, że to wina łożyska, a nie np. paska? Chyba, że sprawdziłeś.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    700 tysięcy aut elektrycznych na koniec 2017 r. w UE
    Ponad 200 tysięcy pojazdów elektrycznych zostanie zarejestrowanych w UE w 2017 r. Ogólna liczba aut z napędem elektrycznym poruszających się po drogach Starego Kontynentu może wynieść 700 tysięcy – prognozuje ...

28 Maj 2017, 01:13

Pasek nowiutki, wymieniłem już jedną rolkę którą podejrzewałem i wtedy się okazało że to w kole pasowym pompy klimatyzacji.
traco12
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 03 03 2016
Auto: Audi A4 B8
Silnik: 2.0 TDI 146KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Maj 2017, 11:07

Nie chodziło mi akurat o sam pasek, ale jego napięcie, a więc o napinak. Kiedyś miałem podobny przypadek, gość powymieniał pasek, rolki, koło pasowe alternatora, potem chciał wymieniać koło pasowe sprężarki, bo myślał, że to koło pasowe jest wyślizgane i pasek się po nim ślizga.
Ale jak jesteś pewien, to łożysko, to możesz je wymienić. Nie są drogie. Tym bardziej, że masz układ klimy pusty, więc sprężarkę możesz wyjąc bezproblemowo.
Możesz też skorzystać z lepszej propozycji, którą zapodał kolega wyżej - zamiast wymieniać łożysko, wywal kompresor i załóż pasek do wersji bez klimy. Mniej roboty. Tyle, że może troszkę szkoda wywalać być może dobry kompresor i pozbywać się klimy. Nabicie nie jest aż tak drogie. A może się okazać, że układ jest szczelny, bo brak czynnika w układzie ( a właściwie fakt, że kompresor się nie włącza ), wcale nie świadczy o tym, że układ jest nieszczelny. Być może poprzednik nie dbał o klimę, nie miał kasy jej nabić i zaniedbał. Sprawdzenie szczelności nie jest drogie. A jak się okaże, że układ jest szczelny i jedynie brakowało troszkę czynnika, to dobicie też nie będzie cię wiele kosztowało. Może to być 100 - 150 zł. I masz w aucie chłodzik, a co ważniejsze mniej wilgoci.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Maj 2017, 14:45

Dobra, spróbuję spisać jakieś numery z pompy i sprawdzić jaka to jest, jak dokupię łożysko to dam znać :D
traco12
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 03 03 2016
Auto: Audi A4 B8
Silnik: 2.0 TDI 146KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010