Płukanka silnika Motul lub Valvoline

09 Lut 2025, 15:43

Motul Engine Clean (ok.38zł)
Valvoline Engine Oil System Cleaner (ok.42zł)

Szukam w miarę taniej i skutecznej płukanki do silnika. Zależy mi na czymś, na czym nie trzeba jeździć przez 200km.
Rozglądałem się za Liqui albo Tec2000 lecz cena z kosmosu (u mnie za puszkę w renomowanych sklepach prawie 100zł a z allegro nie kupię).

Stosował ktoś z Was w/w??

Auto ma 180kkm i jest to Polo 6n2 1.4 benz.
Zastanawiam się, czy nie warto tego silnika czymś przepłukać, aktualnie jestem w fazie mini remontu (rozrząd, sprzęgło, pompa oleju)
Marczelli
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Ciechanów
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4MPI 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Lut 2025, 15:56

Moim zdaniem szkoda kasy, sam olej ma właściwości czyszczące i wymieniany systematycznie co ok 10 tyś utrzyma silnik w czystości a jeżeli już jest mocno zabrudzony to żadna płukanka nie pomoże.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16706
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Lut 2025, 17:19

Marczelli napisał(a):Stosował ktoś z Was w/w??

Stosowałem Valvoline w starym dieslu.
Ja uważam, że raz na jakiś czas warto. Zawsze to stary olej lepiej zleci.
Po takiej płukance zostaje mniej starego oleju w silniku. Choć widziałem na YT jak silnik olejem napędowym płuczą i też silnik to przeżył,
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lut 2025, 18:02

A jak wypłukać płukankę po płukance?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16706
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Lut 2025, 19:58

Ja jestem w fazie małego remontu. Prawie mam wyjęty silnik. Po prostu, tak jest łatwiej ogarnąć auto na dłużej. W silniku chcę jedynie zrobić rozrząd, pompę oleju i sprzęgło. Przy okazji wszystko wokoło. Alternator jest ok ale i tak zmienię łożysko i szczotki. Układ wspomagania do mycia + nowy płyn bo i tak muszę dostać się do magla w celu zmiany drążków. Mam do wymiany jeszcze uszczelkę obudowy wałków rozrządu (tutaj wałki są razem z deklem więc do uszczelki i tak rozrząd trzeba zdejmować). Misa z deka też podcieka. Mając motor na stole trochę głupio go nie wyczyścić i nie umyć. Smok będzie demontowany do zmiany pompy oleju więc po prostu jest sporo okazji. Misa do mycia itp.
Myślałem nad płukanką, ciśnienie na garach niby ok lecz ten silnik ma już swoje lata, przyda mu się trochę czystości. Chyba zaryzykuję z Tec2000. W prawdzie olej mam dopiero po przebiegu 700km (Valvoline 5W40) lecz planuje przy okazji i popychacze wymienić gdy już wszystko rozkręcone.
Na razie faza remontu jest na tyle rozpoczęta, że szybko mogę podłączyć osprzęt i jeszcze silnik uruchomić - wtedy wlać płukankę - niech sobie pochodzi.

Czym umyć po płukance?
Po zlaniu płukanki zalewamy motor czystym olejem napędowym, odpalamy silnik na 30 sekund. Wtedy, dwa, trzy lekkie przegazowania do 2000 obrotów i gasimy. Zlewamy całość i zalewamy najtańszym olejem. Następnie, 20-30min pracy na najniższych obrotach i zlewamy. Pontej operacji ja zacznę dopiero wymiany więc nowym olejem docelowym zaleję po umyciu smoka, wałków i misy, gdy silnik będzie już poskładany.
VW Polo III, 6N2, 1.4MPI 16V 55kW/75KM, polift, HB, 2001.03, 182kkm, bez ABS, z klimą, 185/60r14
Marczelli
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Ciechanów
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4MPI 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Lut 2025, 20:07

No i na koniec kompletny przegląd instalacji pod maską, czyszczenie złącz, styków i praktycznie mycie i odtłuszczanie co się tylko da. Dolot głównie, przepustnica, węże. Trochę mi się nazbierało więc taki większy serwis. Poduchy amorków, drążki, końcówki, łączniki i ogólnie cały układ hamulcowy. Przewody sztywne ruda mi zaczeła jeść po całości, właśnie dorabiam nowe. No i przegub lewy się odezwał i tak dalej i dalej. No jest trochę robty. Na szczęście podłoga, nadkola, progi i podłoga bardzo cacy. Doinwestowany wózek, jego wartość realna wynosi według włożonych części ponad 11000zł. Sprzedać się nie opłaca, dostał bym może 2500 a kupić coś innego aby włożyć kolejne 11000 nie ma sensu. Jeszcze te 4-6 lat musi ze mną być. Planuję dobić do 300kkm i wtedy już na bank zezłomować.
VW Polo III, 6N2, 1.4MPI 16V 55kW/75KM, polift, HB, 2001.03, 182kkm, bez ABS, z klimą, 185/60r14
Marczelli
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Ciechanów
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4MPI 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Lut 2025, 20:24

Marczelli napisał(a): Mam do wymiany jeszcze uszczelkę obudowy wałków rozrządu (tutaj wałki są razem z deklem
Nie ma tutaj typowej uszczelki . Podaj kod Twojego silnika
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4943
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lut 2025, 00:09

Marczelli napisał(a):Rozglądałem się za Liqui albo Tec2000 lecz cena z kosmosu (u mnie za puszkę w renomowanych sklepach prawie 100zł a z allegro nie kupię).
Ja stosowałem obie z Liqui Moly bo masz jedną tańszą 300ml i drugą Pro Line 500ml. Co do cen to tańsza około 45zł a droższa 55-60zł. Więc ceny u ciebie w sklepie z kosmosu. Obie płukanki dają radę.

Kao napisał(a):A jak wypłukać płukankę po płukance?
Najlepiej chyba zalać olejem jakimś najtańszym i pozwolić popracować silnikowi przez kilka minut a następnie zalać ten właściwy olej. Stosowałem płukanki nie raz i tylko takie rozwiązanie płukania po płukance stosowałem wyjątkowo jak silnik był naprawdę dosyć mocno brudny w środku. Raz nawet robiłem płukankę po płukance bo ta pierwsza nie dała rady :)

Generalnie jak zmieniamy olej na czas czyli co te 10tyś km to raczej nie będzie trzeba sięgać po płukanki jak już ktoś wspomniał.

Z tego co wiem jest tyle samo zwolenników płukanek co i ich przeciwników :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10148
Zdjęcia: 35

10 Lut 2025, 10:00

Ja wiem, wiem, uszczelki w płynie są prawie wszystkie. Nie mam kodu silnika, spiszę go później.
A co do cen to niestety tak jest a zakupom z Allegro niestety nie ufam.
VW Polo III, 6N2, 1.4MPI 16V 55kW/75KM, polift, HB, 2001.03, 182kkm, bez ABS, z klimą, 185/60r14
Marczelli
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Ciechanów
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4MPI 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

10 Lut 2025, 12:07

Dałem sobie na luz z Motulem widząc ten filmik:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

VW Polo III, 6N2, 1.4MPI 16V 55kW/75KM, polift, HB, 2001.03, 182kkm, bez ABS, z klimą, 185/60r14
Marczelli
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Ciechanów
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4MPI 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001