Płyn poniżej minimum

Płyn poniżej minimum

06 Lis 2016, 21:53

Witam

Po przejechaniu około 200km po zakupie auta zorientowałem sie, że płyn w zbiorniku wyrownawczym jest duzo poniżnej minimum :angry: , ale na dnie coś jeszcze jest. Wskazówka od temperatury stoi w pionie, żadne kontrolki się nie zaswiecily. Czy mogło stać się coś powaznego z silnikiem? Dolać do pełna czy wymienic na nowy? Zakupiłem borygo mieszalny z innymi płynami. Auto to E36 320i.

Pozdrawiam
AmatorMoto
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 06 Lis 2016, 21:48
Prawo jazdy od: 16 05 2008
Auto: BMW
Silnik: 2000
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

Re: Płyn ponizej minimum.

06 Lis 2016, 22:08

Dolej i znajdź źródło wycieku, zobacz czy nie ma dostaje się do oleju, obserwuj kolor spalin.
Wymiana jest bez sensu, skoro zaraz może go nie być
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4287
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: służbowe
Silnik: 2.0/170
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Płyn ponizej minimum.

06 Lis 2016, 22:10

NIe leci nic pod autem. Jest go jeszcze troche w zbiorniku wiec nie ma przecieku.
Chodzi mi glownie o to czy moglo sie cos stac przez ten czas z silnikiem. Jakis płyn tam jeszcze był wiec chlodzenie chyba było
AmatorMoto
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 06 Lis 2016, 21:48
Prawo jazdy od: 16 05 2008
Auto: BMW
Silnik: 2000
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

Re: Płyn ponizej minimum.

06 Lis 2016, 22:38

I to co zastanawia mnie najbardziej. Czy jeśli wskazowka temperatury był w pionie to daje pewnosc, ze silnik nie byl przegrzany tak?
AmatorMoto
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 06 Lis 2016, 21:48
Prawo jazdy od: 16 05 2008
Auto: BMW
Silnik: 2000
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

Re: Płyn ponizej minimum.

06 Lis 2016, 23:37

czy można ze sobą mieszać płyny różnych marek?
AlinaRem
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 06 Lis 2016, 23:32
Prawo jazdy od: 03 08 1984
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A6
Silnik: 2,7
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Płyn ponizej minimum.

07 Lis 2016, 00:43

zobacz jaki plyn chłodniczy producent zaleca i taki zalej ja tak zrobilem
bo zapewne był fabrycznie dolany
merkaba12
Początkujący
 
Posty: 79
Rejestracja: 07 Gru 2014, 14:28
Prawo jazdy od: 18 03 2003
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: ford
Silnik: 1,3 44
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pagani Huayra - centralnie umieszczony wydech Pagani Huayra - centralnie umieszczony wydech
    Samochody ze stajni Pagani zawsze słynęły z ekstrawaganckiego wyglądu i nie inaczej jest w przypadku następcy modelu Zonda, czyli Huayry. Tak samo jak w Lexusie LFA, wszystkie końcówki wydechu włoskiego auta skupiono ...
    System zapobiegania kolizjom czołowym firmy Mitsubishi System zapobiegania kolizjom czołowym firmy Mitsubishi
    System zapobiegania kolizjom czołowym firmy Mitsubishi Motors Corporation, stanowiący wyposażenie nowej generacji modelu Outlander, która zadebiutowała w Europie kilka miesięcy temu, otrzymał wyróżnienie Euro ...

  • Re: Płyn ponizej minimum.

    07 Lis 2016, 12:59

    Na tym etapie nie mamy tak naprawdę o czym dyskutować - autor kupił samochód, nie zajrzał ile ma płynu w zbiorniczku, przyjechał do domu, zainteresował się autkiem bliżej i się okazało, że nie ma płynu w zbiorniczku. Myślę, że tak było. Czyż nie? :wink: Bo jak kupiłeś auto bez płynu w zbiorniczku, o czym powiedżmy wiedziałeś, no to...
    Nie wiemy zatem, kiedy poprzedni użytkownik wogóle zaglądal do tego zbiorniczka i kiedy uzupełniał płyn. Nie wiemy jak dbał o to auto. Może się okazać, że po uzupełnieniu nic się nie będzie działo. A brak płynu to poprostu niedbalstwo poprzednika. Albo niewiedza. A płynu w zbiorniczku, podczas normalnej eksploatacji zawsze będzie ubywać z wiadomych powodów. Nawet jak układ jest szczelny.
    Moja propozycja jest więc taka - nalać płynu do porządanego stanu, uruchomić silnik i obserwować czy gdzieś nie cieknie. Obserwować zarówni podczas nagrzewania silnika jak i podczas stygnięcia. może się okazać, że na zimnym silniku nigdzie nie ciekanie, a po rozgrzaniu, jak w układzie zrobi sie ciśnienie, to gdzieś cieknie. A jak nie cieknie, to jeździć i nawet codziennie kontrolawać stan płynu. I jak płynu ubędzie w ciągu jednego dnia, czy nawet tygodnia, to będziemy myśleć dalej.
    Oczywiście należałoby sprawdzić wspomniany olej w silniku w jakim jest kolorze.
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15438
    Zdjęcia: 1185
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Płyn poniżej minimum

    23 Gru 2016, 15:56

    MotoAlbercik napisał(a):A płynu w zbiorniczku, podczas normalnej eksploatacji zawsze będzie ubywać z wiadomych powodów.


    Witam. Jaka jest taka "norma" w ubywaniu płynu chłodniczego (dolewki)
    np. 1l płynu na 15 tys przebiegu? u mnie tyle wystepuje to normalne?
    przemek1232
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 16 Gru 2016, 22:58
    Auto: AUDI A3 8P
    Silnik: 2.0 TDI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Płyn poniżej minimum

    23 Sty 2017, 09:46

    Akurat tutaj nie ma jako takiej normy jeżeli chodzi o ubywanie płynu chłodniczego, jeżeli nie ma żadnych wycieków, to moim zdaniem możesz być spokojny, natomiast co d o mieszania- nie zaleca się tego zabiegu, zdecydowanie lepiej spuścić płyn chłodniczy z układu i zalać nowy, tak będzie bezpieczniej.
    BestOils
    Początkujący
     
    Posty: 74
    Rejestracja: 18 Lip 2016, 07:31
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Seat Leon
    Silnik: 1.9
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Płyn poniżej minimum

    26 Sty 2017, 21:02

    Nie ma czegos takiego jak norma ubywania plynu chlodniczego,wszystko zalezy od metody eksploatacji auta,woda destylowana zawsze jakos odparuje i dlatego plynu ubywa,2zybciej gdy auto pokonuje dluzsze trasy.To BMW nie ma jakichs szczegolnych wymagan co do rodzaju plynu chlodniczego,wszystkie na bazie glikolu sie nadaja.Osobiscie stosuje plyny dlugoterminowe Arexons,gdyz posiadaja bardzo mocny barwnik,ktory wskazuje po wyschnieciu mejsce przecieku.Poza tym polecam profilaktycznie stosowanie srodka uszczelniajacego ,plynnego,np Kleen flo.a tak wogole powinienes po zakupie wlac srodek czyszczacy uklad,przeplukac go i zalac swiezym plynem,zdziwisz sie ile czastek rdzy wylejesz z ukladu,albo glutow o konsystencji towotu.Do jego czyszczenia zastosuj srodek Arexons,bardzo skuteczny.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7330
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Płyn poniżej minimum

    09 Lut 2017, 13:04

    Też jestem zdania, że najpierw warto przeczyścić układ specjalnym środkiem i dopiero wtedy zalać płyn- co prawda znam osoby które tego nie robią, ale jeżeli chcesz się do tego naprawdę porządnie zabrać to jak najbardziej warto. Jaki kolor płynu masz w chwili obecnej?
    Petrostar
    Początkujący
     
    Posty: 220
    Rejestracja: 14 Lis 2014, 13:48
    Auto: VW Polo
    Silnik: 1.4
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000