REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
mike napisał(a):Qashqai będzie mieć CVT, więc specyficzna skrzynia
mike napisał(a):Astra ok, warto spojrzeć na 1.4t
mike napisał(a):Suzuki / Mazda / Ford / Hyundai w tym budżecie i z automatem będą raczej ze Stanów, więc może i po różnych przygodach, ale za to najczęściej z gorszym wyposażeniem
mike napisał(a):Accord nie wart swoich cen, ale za to najcęściej zgnity.
mike napisał(a):Volvo dyskusyjnej jakości silniki i skrzynie.
mike napisał(a):Dodge amerykański wynalazek.
mike napisał(a):No i Laguna za duża, a prawie 5m krowa już ok?

sorian napisał(a):Toyota Avensis III jest mniejsza od laguny - sedan ~10 cm.
2.0 152 tylko automat, cvt.
Manual jest w 1.8, 147 km
sorian napisał(a):MINI Cooper S 1.6 183km
To jakaś wersja thp robiona przez peugota+bmw - raczej mocno awaryjny.

to, co łączy te dwie skrzynie / auta to to, że nie mają biegów. Nissan jedzie gorzej, głośniej, więcej spali. Toyota jako hybryda ma e-cvt, więc niby też brak przełożeń, ale znacząco różniąca się budową, a dzięki temu sama przekładnia jest trwalsza, a auto jedzie płynniej i oszczędniej. Tak w dużym skrócie.fodan34 napisał(a):Polecano mi tutaj Auris i chyba tam też jest CVT jak sprawdzałem.
1.4t jest po prostu dobrym silnikiem, bez większych wad, które ma konkurencja. Zwykły pośredni wtrysk, więc można montować LPG. W manualu nawet jakoś tam jedzie (miałem okazję spróbować w GTC), spalanie nie jest jakieś mordercze, choć jak to w turbo - zależy jak jedziesz.fodan34 napisał(a):Tych właśnie jest sporo i zastanawiałem się czy to przez to, że jest pełno kłopotów razem z tym automatem, dlatego ludzie sprzedają czy po prostu jest popyt.
w pierwszej generacji s60 takowe były, ale w drugiej weszły różnego rodzaju wynalazki typu Ecoboost (silnik) i Powershift (skrzynia biegów, u Volvo nazwana Geatronic)fodan34 napisał(a): Chociaż zawsze kojarzyłem, że volvo jednak mają proste i w miarę dobre silniki.
dziwadło produkowane tylko kilka lat, niczym szczególnym nie powala. A w razie stłuczki...fodan34 napisał(a):nieznany i może być problem z częściami?
jeśli porównujemy Lagunę liftback do Lexusa, to Renault jest ok 13cm krótszefodan34 napisał(a):O, tutaj się zdziwiłem. Na zdjęciach ten lexus nie wydawał się jakiś duży. To faktycznie tego też nie
fodan34 napisał(a):MINI Cooper S 1.6 183km
nie kombinuj (powstrzymuję się od ostrzejszych słów).fodan34 napisał(a):BMW Seria 1 1.6 136km

mike napisał(a):to, co łączy te dwie skrzynie / auta to to, że nie mają biegów. Nissan jedzie gorzej, głośniej, więcej spali. Toyota jako hybryda ma e-cvt, więc niby też brak przełożeń, ale znacząco różniąca się budową, a dzięki temu sama przekładnia jest trwalsza, a auto jedzie płynniej i oszczędniej. Tak w dużym skrócie.

mike napisał(a):to, co łączy te dwie skrzynie / auta to to, że nie mają biegów. Nissan jedzie gorzej, głośniej, więcej spali. Toyota jako hybryda ma e-cvt, więc niby też brak przełożeń, ale znacząco różniąca się budową, a dzięki temu sama przekładnia jest trwalsza, a auto jedzie płynniej i oszczędniej. Tak w dużym skrócie.
szybki napisał(a):Niestety ale z cvt jest dosyć trudno bo np. poszczególnych modeli nissana te skrzynie obniżają cenę bo...się psują. Chyba też to dotyczy kaszkaja.
Toyota cvt (nie eCvt) miała wadliwy wypust cvt i wył.
Subaru to samo.
mike napisał(a):1.4t jest po prostu dobrym silnikiem, bez większych wad, które ma konkurencja. Zwykły pośredni wtrysk, więc można montować LPG. W manualu nawet jakoś tam jedzie (miałem okazję spróbować w GTC), spalanie nie jest jakieś mordercze, choć jak to w turbo - zależy jak jedziesz.
mike napisał(a):dziwadło produkowane tylko kilka lat, niczym szczególnym nie powala. A w razie stłuczki...
mike napisał(a):nie kombinuj (powstrzymuję się od ostrzejszych słów).
mike napisał(a):Możesz jeszcze spojrzeć na Mercedesa C klasę W204 z silnikami 180/200k (oznaczenie Kompresor, nie CGI), przy oględzinach zwróć uwagę na stan podwozia.
mike napisał(a):I jednak łatwiej będzie szukać, jeśli będziemy się poruszać w jakichkolwiek ryzach wielkości / typu samochodu, bo ze wszystkich segmentów ominęliśmy już tylko wynalazki typu Ligier / Aixam, a z drugiego biegunu Merca S klasę
szybki napisał(a):A co do reszty to za chwilę będziemy szli alfabetycznie


galakty napisał(a):Hybrydowe Toyoty mają 1.8 (no potem wprowadzili 2.0 ale to nie ten budżet).
galakty napisał(a):samo wykończenie i wyciszenie jest bardzo słabe i może nie przypaść do gustu.
galakty napisał(a):No i trochę nie rozumiem tego tematu, bo z jednej strony Auris w hybrydzie, a z drugiej C klasa
fodan34 napisał(a):Nadal szukam niezbyt dużego samochodu do miasta i na trasę(kompaktu czy cokolwiek to znaczy) w benzynie i z automatyczną skrzynią, powyżej 120km, do 30/35 tysiecy. Może być krótszy sedan i jakiś mnieszy suv, ale nie kombi i długie limuzyny, suvy.


galakty napisał(a): Tak dużo gorsze od Astry czy tym bardziej Mercedesa. Dlatego też wiele osób narzeka na wycie, to już nawet nie wina samego e-CVT tylko braku wyciszenia. Oczywiście zaraz wpadnie szybki pisząc że jest cicho ale ode mnie - przejedź się i sprawdź
galakty napisał(a):W Aurisie ze skrzynią nie będziesz robić w sumie nic, w Mercedesie jak padnie to poleci w koszty. Pytanie kto czego oczekuje i jaki ma budżet na serwis.
galakty napisał(a):Ten automat dużo psuje bo dobrych komptaktów z dobrym silnikiem i dobrym automatem w sumie nie ma poza tym nieszczęsnym Aurisem
galakty napisał(a):Wracając do początku - osobiście tego Hyundaia w CRDi bym śmiało brał, ale tam znowu manual wchodzi w grę.


galakty napisał(a): Co do Mercedesa tu masz (stare ale zawsze i bez automatu) przykładowe koszty - download/file.php?id=2322&mode=view
galakty napisał(a):W manualu jeszcze możesz spojrzeć na Ceed/i30 1.6 GDI no i Auris 1.6
galakty napisał(a):Ten automat dużo psuje bo dobrych komptaktów z dobrym silnikiem i dobrym automatem w sumie nie ma

galakty napisał(a):Oczywiście zaraz wpadnie szybki pisząc że jest cicho ale ode mnie - przejedź się i sprawdź
fodan34 napisał(a):Aurisa to będzie potrzebna porządna jazda próbna(jak się też zgodzi właściciel

szybki napisał(a):Test potrzebny jest w opcji miasto czyli max start z miejsca do przypuśćmy licznikowych 60kmh potem to samo ale na spokojnie. A potem jazda autostradowa czyli max od np.100 do 140kmh a potem to samo ale na spokojnie. I fajnie zobaczyć jazdę jednostajną 60/100/120/140kmh.
galakty napisał(a):Chyba łatwiej byłoby kolegę znaleźć niż prosić sprzedającego, ja bym od razu spuścił na drzewo
fodan34 napisał(a):To jeszcze miałbym do Was pytanie, do jakiego przebiegu można rozważać te powyższe modele w moim budżecie a od jakiego już lepiej pominąć. Czy może przy niektórych z nich nie warto patrzeć na przebieg(bo kręcony, kombinowany), tylko na ogólny stan i zużycie materiałów?
