Polecane samochody

14 Paź 2025, 12:24

Dzień dobry,
Dziękuję za odpowiedź.

mike napisał(a):Qashqai będzie mieć CVT, więc specyficzna skrzynia

Polecano mi tutaj Auris i chyba tam też jest CVT jak sprawdzałem. W sumie to nie wiem za bardzo czym to się różni, poza tym że "nie ma biegów", bo na youtubie nie mogłem znaleźć za bardzo filmów z tym czym to się różni w codziennej jeździe. Mógłbyś rozwinąć dlaczego jest specyficzna?

mike napisał(a):Astra ok, warto spojrzeć na 1.4t

Tych właśnie jest sporo i zastanawiałem się czy to przez to, że jest pełno kłopotów razem z tym automatem, dlatego ludzie sprzedają czy po prostu jest popyt.

mike napisał(a):Suzuki / Mazda / Ford / Hyundai w tym budżecie i z automatem będą raczej ze Stanów, więc może i po różnych przygodach, ale za to najczęściej z gorszym wyposażeniem

mike napisał(a):Accord nie wart swoich cen, ale za to najcęściej zgnity.

mike napisał(a):Volvo dyskusyjnej jakości silniki i skrzynie.

Ok, czyli te odpadają. Chociaż zawsze kojarzyłem, że volvo jednak mają proste i w miarę dobre silniki.

mike napisał(a):Dodge amerykański wynalazek.

Czyli tutaj też awaryjny czy bardziej, że nieznany i może być problem z częściami?

mike napisał(a):No i Laguna za duża, a prawie 5m krowa już ok?

O, tutaj się zdziwiłem. Na zdjęciach ten lexus nie wydawał się jakiś duży. To faktycznie tego też nie.

A co myślisz o:
- Alfa Romeo Giulietta 1.4T 170km
- MINI Cooper S 1.6 183km
- Opel Mokka 1.4 T
- Toyota Avensis III sedan 2.0 152km(też nie wygląda na zbyt długi, a się okaże że takie same wymiary albo większy od laguny ;) i też chyba cvt)
- BMW Seria 1 1.6 136km

bo też się pojawiają w ogłoszeniach?
fodan34
Nowicjusz
 
Posty: 21

14 Paź 2025, 13:28

Toyota Avensis III jest mniejsza od laguny - sedan ~10 cm.
2.0 152 tylko automat, cvt.
Manual jest w 1.8, 147 km.

MINI Cooper S 1.6 183km
To jakaś wersja thp robiona przez peugota+bmw - raczej mocno awaryjny.
sorian
Nowicjusz
 
Posty: 9

14 Paź 2025, 21:04

Dobry wieczór,

sorian napisał(a):Toyota Avensis III jest mniejsza od laguny - sedan ~10 cm.
2.0 152 tylko automat, cvt.
Manual jest w 1.8, 147 km

Rozumiem, czyli w razie czego można byłoby sprawdzić. Tak, szukam wersji z automatyczną skrzynią.

sorian napisał(a):MINI Cooper S 1.6 183km
To jakaś wersja thp robiona przez peugota+bmw - raczej mocno awaryjny.

To ten też odpada.
fodan34
Nowicjusz
 
Posty: 21

14 Paź 2025, 21:13

fodan34 napisał(a):Polecano mi tutaj Auris i chyba tam też jest CVT jak sprawdzałem.
to, co łączy te dwie skrzynie / auta to to, że nie mają biegów. Nissan jedzie gorzej, głośniej, więcej spali. Toyota jako hybryda ma e-cvt, więc niby też brak przełożeń, ale znacząco różniąca się budową, a dzięki temu sama przekładnia jest trwalsza, a auto jedzie płynniej i oszczędniej. Tak w dużym skrócie.
fodan34 napisał(a):Tych właśnie jest sporo i zastanawiałem się czy to przez to, że jest pełno kłopotów razem z tym automatem, dlatego ludzie sprzedają czy po prostu jest popyt.
1.4t jest po prostu dobrym silnikiem, bez większych wad, które ma konkurencja. Zwykły pośredni wtrysk, więc można montować LPG. W manualu nawet jakoś tam jedzie (miałem okazję spróbować w GTC), spalanie nie jest jakieś mordercze, choć jak to w turbo - zależy jak jedziesz.
fodan34 napisał(a): Chociaż zawsze kojarzyłem, że volvo jednak mają proste i w miarę dobre silniki.
w pierwszej generacji s60 takowe były, ale w drugiej weszły różnego rodzaju wynalazki typu Ecoboost (silnik) i Powershift (skrzynia biegów, u Volvo nazwana Geatronic)
fodan34 napisał(a):nieznany i może być problem z częściami?
dziwadło produkowane tylko kilka lat, niczym szczególnym nie powala. A w razie stłuczki...
fodan34 napisał(a):O, tutaj się zdziwiłem. Na zdjęciach ten lexus nie wydawał się jakiś duży. To faktycznie tego też nie
jeśli porównujemy Lagunę liftback do Lexusa, to Renault jest ok 13cm krótsze
fodan34 napisał(a):MINI Cooper S 1.6 183km

fodan34 napisał(a):BMW Seria 1 1.6 136km
nie kombinuj (powstrzymuję się od ostrzejszych słów).

Możesz jeszcze spojrzeć na Mercedesa C klasę W204 z silnikami 180/200k (oznaczenie Kompresor, nie CGI), przy oględzinach zwróć uwagę na stan podwozia.
I jednak łatwiej będzie szukać, jeśli będziemy się poruszać w jakichkolwiek ryzach wielkości / typu samochodu, bo ze wszystkich segmentów ominęliśmy już tylko wynalazki typu Ligier / Aixam, a z drugiego biegunu Merca S klasę :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14226
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Paź 2025, 22:29

mike napisał(a):to, co łączy te dwie skrzynie / auta to to, że nie mają biegów. Nissan jedzie gorzej, głośniej, więcej spali. Toyota jako hybryda ma e-cvt, więc niby też brak przełożeń, ale znacząco różniąca się budową, a dzięki temu sama przekładnia jest trwalsza, a auto jedzie płynniej i oszczędniej. Tak w dużym skrócie.

Niestety ale z cvt jest dosyć trudno bo np. poszczególnych modeli nissana te skrzynie obniżają cenę bo...się psują. Chyba też to dotyczy kaszkaja.
Toyota cvt (nie eCvt) miała wadliwy wypust cvt i wył.
Subaru to samo.

A co do reszty :D to za chwilę będziemy szli alfabetycznie :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11475
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Paź 2025, 09:50

Dzień dobry,

mike napisał(a):to, co łączy te dwie skrzynie / auta to to, że nie mają biegów. Nissan jedzie gorzej, głośniej, więcej spali. Toyota jako hybryda ma e-cvt, więc niby też brak przełożeń, ale znacząco różniąca się budową, a dzięki temu sama przekładnia jest trwalsza, a auto jedzie płynniej i oszczędniej. Tak w dużym skrócie.

szybki napisał(a):Niestety ale z cvt jest dosyć trudno bo np. poszczególnych modeli nissana te skrzynie obniżają cenę bo...się psują. Chyba też to dotyczy kaszkaja.
Toyota cvt (nie eCvt) miała wadliwy wypust cvt i wył.
Subaru to samo.

Rozumiem. W takim razie raczej też odpadnie Qashqai i Subaru(chociaż tego to ani nie znalazłem ani bym nie brał pod uwagę, bo trochę zbyt "egzotyczny" i za drogi mi się wydaje jak na codzienny użytek). Moglibyście wyjaśnić o co chodzi z tą hybrydą? Czy to jest ten polecany wcześniej 1.6 132km tylko, że wersja z hybrydą czy jednak inny silnik do automatu(ecvt) , a 1.6 tylko do ręcznej? Pytam, bo tych Aurisów 1.6 z automatyczną skrzynią widać trochę i zastanawiam się czy to o ten chodzi czy jednak nie, bo nie ma w opisie, że hybryda. I czy ta hybryda ma sens w takich starszych rocznikach(głównie chodzi o zużycie baterii i osprzęt)?

mike napisał(a):1.4t jest po prostu dobrym silnikiem, bez większych wad, które ma konkurencja. Zwykły pośredni wtrysk, więc można montować LPG. W manualu nawet jakoś tam jedzie (miałem okazję spróbować w GTC), spalanie nie jest jakieś mordercze, choć jak to w turbo - zależy jak jedziesz.

Jeśli jest w porządku, to z chęcią wezmę pod uwagę, bo myślę, że by mi wystarczył. Tylko właśnie tutaj chodzi mi o automat, a nie o manual.

mike napisał(a):dziwadło produkowane tylko kilka lat, niczym szczególnym nie powala. A w razie stłuczki...

Ok, w takim razie też odpada.

mike napisał(a):nie kombinuj (powstrzymuję się od ostrzejszych słów).

Jasne, zrozumiałem. :)

mike napisał(a):Możesz jeszcze spojrzeć na Mercedesa C klasę W204 z silnikami 180/200k (oznaczenie Kompresor, nie CGI), przy oględzinach zwróć uwagę na stan podwozia.

Chętnie spojrzę. Tylko trochę się obawiam, że mercedesy ze starszych roczników mogą być kłopotliwe i przez to, że to jest "droższa" marka, to będą drogie części i eksploatacja(że wyda się prawie drugie tyle co za same auto).

mike napisał(a):I jednak łatwiej będzie szukać, jeśli będziemy się poruszać w jakichkolwiek ryzach wielkości / typu samochodu, bo ze wszystkich segmentów ominęliśmy już tylko wynalazki typu Ligier / Aixam, a z drugiego biegunu Merca S klasę

szybki napisał(a):A co do reszty to za chwilę będziemy szli alfabetycznie

Nadal szukam niezbyt dużego samochodu do miasta i na trasę(kompaktu czy cokolwiek to znaczy) w benzynie i z automatyczną skrzynią, powyżej 120km, do 30/35 tysiecy. Może być krótszy sedan i jakiś mnieszy suv, ale nie kombi i długie limuzyny, suvy. :)

Popytałem o różne modele, bo nie znam się na rozmiarach aut i już mnie wzięto za słówka, a tak to z Aurisów i Civica wyszły jeszcze dodatkowe fajne propozycje i wyjaśniliście(i dlaczego) lepiej nie brać pod uwagę pozostałych, które przewijają się w ogłoszeniach. ;)

Tych volkswagenów i audi na razie nie biorę pod uwagę, bo trochę się nauczytałem, a dalej za bardzo nie wiem czy brać czy nie, poza tym że benzynowe silniki poprawiono w 2012 albo 2015. Co do tych skrzyń suchych i mokrych to też nie mogłem znaleźć jednoznacznych informacji, w jakich modelach były montowane, bo w artykułach albo ogólniki albo sprzeczne info na różnych stronach. Chyba, że jednak jest coś wartego uwagi w tym budżecie oprócz tego 1.6 mpi, bo jednak będzie trochę za słaby, więc wolałbym nadal coś 120km+.
fodan34
Nowicjusz
 
Posty: 21

15 Paź 2025, 10:16

Hybrydowe Toyoty mają 1.8 (no potem wprowadzili 2.0 ale to nie ten budżet).

Musisz się przejechać tym, bo nie dość że specyfika jest jest... powiedzmy specyficzna (raczej dla spokojnego kierowcy) to samo wykończenie i wyciszenie jest bardzo słabe i może nie przypaść do gustu.

No i trochę nie rozumiem tego tematu, bo z jednej strony Auris w hybrydzie, a z drugiej C klasa :oops:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8955
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Paź 2025, 20:34

Dobry wieczór,

galakty napisał(a):Hybrydowe Toyoty mają 1.8 (no potem wprowadzili 2.0 ale to nie ten budżet).

Rozumiem, czyli przy automacie 1.8 lub jak się znajdzie to 2.0 , a przy ręcznej 1.6

galakty napisał(a):samo wykończenie i wyciszenie jest bardzo słabe i może nie przypaść do gustu.

Znacznie słabsze od astry J i mercedesa W204?

galakty napisał(a):No i trochę nie rozumiem tego tematu, bo z jednej strony Auris w hybrydzie, a z drugiej C klasa

Nie wiem co mam jeszcze podać, poza tym...
fodan34 napisał(a):Nadal szukam niezbyt dużego samochodu do miasta i na trasę(kompaktu czy cokolwiek to znaczy) w benzynie i z automatyczną skrzynią, powyżej 120km, do 30/35 tysiecy. Może być krótszy sedan i jakiś mnieszy suv, ale nie kombi i długie limuzyny, suvy.
fodan34
Nowicjusz
 
Posty: 21

16 Paź 2025, 08:49

Tak dużo gorsze od Astry czy tym bardziej Mercedesa. Dlatego też wiele osób narzeka na wycie, to już nawet nie wina samego e-CVT tylko braku wyciszenia. Oczywiście zaraz wpadnie szybki pisząc że jest cicho ale ode mnie - przejedź się i sprawdź :ok:

Ten automat dużo psuje bo dobrych komptaktów z dobrym silnikiem i dobrym automatem w sumie nie ma poza tym nieszczęsnym Aurisem :D Sam robiłem research niedawno bo chciałem wymienić Ceeda z 2007 na coś nowszego do 35-40k i stwierdziłem że nie zmieniam.

Sama C klasa fajne auto, tylko to jest zupełnie inna liga niż Auris, czy to wykończenie czy koszty utrzymania... W Aurisie ze skrzynią nie będziesz robić w sumie nic, w Mercedesie jak padnie to poleci w koszty. Pytanie kto czego oczekuje i jaki ma budżet na serwis.

Wracając do początku - osobiście tego Hyundaia w CRDi bym śmiało brał, ale tam znowu manual wchodzi w grę.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8955
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Paź 2025, 10:55

Dzień dobry,

galakty napisał(a): Tak dużo gorsze od Astry czy tym bardziej Mercedesa. Dlatego też wiele osób narzeka na wycie, to już nawet nie wina samego e-CVT tylko braku wyciszenia. Oczywiście zaraz wpadnie szybki pisząc że jest cicho ale ode mnie - przejedź się i sprawdź

Rozumiem. Na razie się rozglądam za sensownymi modelami, ale faktycznie co do Aurisa to będzie potrzebna porządna jazda próbna(jak się też zgodzi właściciel).
Czyli na razie w grę wchodzą:
- Astra J 1.4T 140KM
- Mercedes W204 z silnikami 180/200k(jakby był naprawdę dobry egzemplarz).
- Auris 1.8/2.0(jak się okaże, że w miarę ok po jeździe próbnej)
- Civic VIII 1.8(jeśli zawieszenie będzie znośne na nierównościach)

Chyba, że macie jeszcze inne propozycję, to jestem na nie cały czas otwarty.

To jeszcze miałbym do Was pytanie, do jakiego przebiegu można rozważać te powyższe modele w moim budżecie a od jakiego już lepiej pominąć. Czy może przy niektórych z nich nie warto patrzeć na przebieg(bo kręcony, kombinowany), tylko na ogólny stan i zużycie materiałów?

galakty napisał(a):W Aurisie ze skrzynią nie będziesz robić w sumie nic, w Mercedesie jak padnie to poleci w koszty. Pytanie kto czego oczekuje i jaki ma budżet na serwis.

Czy to są kwoty rzędu kilku czy kilkunastu tysięcy(bo chyba raczej nie kilkaset ;) ) przy naprawach i jakim budżetem rocznie trzeba byłoby dysponować, żeby nie zaskoczyły ewentualne awarie/zużycia?

galakty napisał(a):Ten automat dużo psuje bo dobrych komptaktów z dobrym silnikiem i dobrym automatem w sumie nie ma poza tym nieszczęsnym Aurisem

Ok, to jeśli już nic nie wymyślimy co do automatów, to co jeszcze polecacie w manualu oprócz i30 1.6/120 i focusa 3 1.6/105, 1.6/125 ?

galakty napisał(a):Wracając do początku - osobiście tego Hyundaia w CRDi bym śmiało brał, ale tam znowu manual wchodzi w grę.

Diesla nie chcę. Benzyna lub z lpg.
fodan34
Nowicjusz
 
Posty: 21

16 Paź 2025, 11:20

Co do Mercedesa tu masz (stare ale zawsze i bez automatu) przykładowe koszty - download/file.php?id=2322&mode=view

W manualu jeszcze możesz spojrzeć na Ceed/i30 1.6 GDI no i Auris 1.6

Z tym CRDi sorry, pomyliłem tematy :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8955
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Paź 2025, 11:43

galakty napisał(a): Co do Mercedesa tu masz (stare ale zawsze i bez automatu) przykładowe koszty - download/file.php?id=2322&mode=view

Dziękuję, przyda się.

galakty napisał(a):W manualu jeszcze możesz spojrzeć na Ceed/i30 1.6 GDI no i Auris 1.6

Ten GDI to chyba będzie podawany wcześniej 1.6/120 ?

galakty napisał(a):Ten automat dużo psuje bo dobrych komptaktów z dobrym silnikiem i dobrym automatem w sumie nie ma

W manualu na razie są trzy/cztery(Auris 1.6 , Ceed/i30 1.6 GDI, focus 3 1.6/105, 1.6/125 ) to nie widzę zbyt dużej różnicy ;)
fodan34
Nowicjusz
 
Posty: 21

16 Paź 2025, 11:44

galakty napisał(a):Oczywiście zaraz wpadnie szybki pisząc że jest cicho ale ode mnie - przejedź się i sprawdź

Ale jak jedziesz 150kmh w zwykłym aucie i masz 4500rpm to skrzynia wyje?
Temat jest prosty chodzi o obroty silnika podczas przyspieszania a nie o wycie.
No i jak ktoś jeździ on/off to nie jest opcja dla niego.
fodan34 napisał(a):Aurisa to będzie potrzebna porządna jazda próbna(jak się też zgodzi właściciel

Test potrzebny jest w opcji miasto czyli max start z miejsca do przypuśćmy licznikowych 60kmh potem to samo ale na spokojnie. A potem jazda autostradowa czyli max od np.100 do 140kmh a potem to samo ale na spokojnie. I fajnie zobaczyć jazdę jednostajną 60/100/120/140kmh.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11475
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Paź 2025, 11:51

Chyba łatwiej byłoby kolegę znaleźć niż prosić sprzedającego, ja bym od razu spuścił na drzewo :roll:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8955
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Paź 2025, 12:33

szybki napisał(a):Test potrzebny jest w opcji miasto czyli max start z miejsca do przypuśćmy licznikowych 60kmh potem to samo ale na spokojnie. A potem jazda autostradowa czyli max od np.100 do 140kmh a potem to samo ale na spokojnie. I fajnie zobaczyć jazdę jednostajną 60/100/120/140kmh.

O, dziękuję za wskazówki. Będę bardziej w ten sposób testował. Co do wycia to wytrzymałbym chwilowo jakiś większy hałas przy przyspieszaniu, byle jadąc te 120/140 nie wyło lub nie było innych hałasów z zewnątrz, bo to raczej męczące(jeśli Aurisy są faktycznie tak znacznie gorzej wyciszone od np. Astry), a podgłaśnianie radia żeby zagłuszyć to też nie rozwiązanie na dłuższą metę ;)

galakty napisał(a):Chyba łatwiej byłoby kolegę znaleźć niż prosić sprzedającego, ja bym od razu spuścił na drzewo

To w takim razie Auris też by odpadł :) Tych trzech znajomych ma francuzy i narzekają, więc też pewnie czegoś szukają, ale to pewnie jakieś długie lub kombi. Koledzy z pracy z kolei mają albo passaty, a6 kombi albo jakieś bmw 3/5, jeden też X5 (nie jakieś nowe a gdzieś 15-letnie) i po dźwiękach to raczej nie takie małe czy oszczędne silniki. W sumie jeżdżą nimi codziennie i nie widzę, żeby coś im się działo z nimi czy często u mechaników zostawiali. Tylko wolałbym takie które są statystycznie dobre, a nie że konkretny egzemplarz typu "u mnie działa"...

Jest trochę Golfów np. 1.4 125KM z 2013 czy 2014 , ale jeśli tamte skrzynie DSG są tak awaryjne to pewnie nawet 200tys km nie wytrzymają.
Bo jakie są teraz koszty wymiany w tych skrzyniach jakby coś się popsuło?

I też podbijam te pytanie, żeby wiedzieć czy zawęzić do mniejszych przebiegów czy nie patrzeć jak ogólny stan jest dobry.
fodan34 napisał(a):To jeszcze miałbym do Was pytanie, do jakiego przebiegu można rozważać te powyższe modele w moim budżecie a od jakiego już lepiej pominąć. Czy może przy niektórych z nich nie warto patrzeć na przebieg(bo kręcony, kombinowany), tylko na ogólny stan i zużycie materiałów?
fodan34
Nowicjusz
 
Posty: 21