Polo 1,4 problem prosze o pomoc

13 Lip 2008, 00:11

Mam problem z szumem. Jest to podobny dzwiek do szumu lożysk ale niestety. Znajomy twierdzi ze to skrzynia biegow. nie znam sie na samochodach i chcial bym sie dowiedziec czy to faktycznie to. Po odpaleniu silnika jest wszystko ok. wystarczy ruszyc nie trzeba szybko jechac zeby to uslyszec. Przy jezdzie na luzie jest to samo. Zrobilem eksperyment. wylaczylem silnik podczas jazdy i jest to samo oczywiscie jak i na luzie jak i na biegu. stalem na parkingu na luzie z wylaczonym silnikiem i na luzie, zaczalem go pchac i przy takiej predkosci tez bylo juz slychac. moze byc to cos poza skrzynia. nie chce wydawac kolejnych pieniedzy na naprawae jesli to nie to. prosze o pomoc. z gory dziekuje.
cezar_to
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 13 Lip 2008, 08:59

    Szum może pochodzić albo ze skrzyni,albo z hamulców - ocierające klocki hamulcowe).Podnieś samochód do góry i pokręć każdym kołem na luzie.Sprawdzając koła napędowe,najpierw pokręć nimi na luzie,a następnie na biegu.Jeżeli na luzie będą obracały się bez szumu,a po włączeniu biegu bedzie szum,to sprawa wiadoma.Najprawdopodobniej do wymiany będą łożyska w skrzyni.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    13 Lip 2008, 21:29

    Ja myślę że to łożysko lub łożyska. Jak na luzie jedzie i mu szumi a przecież skrzynia biegów na luzie jest rozłączona więc nie powinna szumieć. Jedynie łożyska na osi są w tym czasie w ruchu więc to one będą sprawiać problemy. Dle świętego spokoju zobacz ty lub mechanik czy masz w skrzyni olej jeżeli tak no to nie myślę że to ona. Jeśli ma sporo przejechane to autko lub jeździło na wadliwych oponach które "biły" czyli wprawiały przy większych prędkościach samochód w lekkie drgania niekoniecznie u ciebie w rękach bo mogło być to u poprzedniego właściciela to nawet przy małym przebiegu będą zniszczone ponieważ się "wybiły" i teraz będą na wykończeniu czego efektem może być szum podczas jazdy...
    lukmal13
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: Skierniewice

    13 Lip 2008, 21:43

    Nakresle sprawe dokładniej. Łożyska te przy kolach zostały wymienione. przebieg samochodu okazal sie znacznie wiekszy niz w zeczywistosci. kolo 200 tys. Olej w skrzyni wymienilem. mam zdarte opony po stronie zewnetrznej ale to z tylu nie z przodu, przypuszczam ze zostały przełożone. Taka mala ciekawostka, przy wjzdzie na ronda czy wchodzeniu w zakret piszcza kola, wydaje mi sie ze jest cos nie tak ze zbieznościa. Ale czy to moze powodowac taki mocny szum i wprowadzac auto w dosc silne drgania. Jesli chodzi o luzy w ukladzie kierowniczym to jest ok. wymienione lozyska, amortyzatory, rozrzad oeleje filtry itp. chyba najpierw ustawie zbierznosc i zobaczymy co dalej . prosze o wiecej rad. z gory dziekuje. POZDRAWIAM
    cezar_to
    Nowicjusz
     
    Posty: 2

    13 Lip 2008, 21:53

    Kolego masz na pewno problem z oponami. Daj je do wyważenia i niech zrobią z nimi co trzeba czyli dołożą ciężarki czy stwierdzą że opony są na tyle wadliwe że trzeba nowe kupić bo ze starych nic nie będzie. Co do zbierzności to proponuje od razu jechać i to zrobić bo jak mówisz jak jest to jest to tragedia i dla samochodu. Jak ma tyle przejechane to jest możliwość że są do wymiany ogólnie wszystkie łożyska i te nawet nowe bo opony mogły je zniszczyć...
    lukmal13
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: Skierniewice

    14 Lip 2008, 11:01

    Lukmal13 - nie wprowadzaj w błąd i jak nie jesteś czegoś pewnien,to nie pisz.Nawet,jak samochód jedzie na luzie,to skrzynia biegów pracuje,tylko,że na luzie.Natomiast wyważenie opon nie ma absolutnie nic wspólnego z ich szumem.Niektórw opony szumią,ale to wynika z ich rzeźby bieżnika(np. zimowe szumią bardziej niż letnie).A juz napewno nie szumią,jak samochód jedzie np. z prędkością 10km/h to tego szumu nawet w zimówkach nie słychać.Doatkowo,źle wyważone koła,powodują drgania na kierownicy.I to drgania odczuwalne.
    W tym przypadku stawiałbym na skrzynię biegów.A co do piszczenia opon,to najpierw sprawdz jaka jest głębokość bieżnika w przednich kołach,bo jeżeli jest juz bieżnik zdarty,to mogą one piszczeć z tego powodu.A jeżeli bieżnik jest jeszcze dobry,to może to być jak sam piszesz zbiezność.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
      Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...

    14 Lip 2008, 21:47

    Nie zrozumiałeś mnie ja nie mówiłem że koła szumią od złego wyważenia. Ja mówiłem że źle wyważone koła powodują drgania a przy długiej takiej jeździe (chodzi o ilość przejechanych kilometrów) łożyska się potrafią wybić przez co będą szumić.
    lukmal13
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: Skierniewice