Polonez Caro Plus - coś huczy podczas wciśnięcia sprzęgła

13 Wrz 2012, 23:24

Witam wszystkich. Mój problem zaczął się miesiąc temu w moim Polonezie 1.6 GSI. Wtedy to zaczęło coś huczeć podczas wciśnięcia sprzęgła do podłogi. Praktycznie przy każdym wciśnięciu sprzęgła słychać było bardzo wyrazliwe i hasaśliwe piszczące dzwięki. No i dobrze. Dużo czytałem na forach i dotyczałem się że jest to łożysko oporowe na sprzęgle. Postanowiłem kupić całe nowe kompetne sprzęgło. Przy okazji kupiłem też linkę do sprzęgła bo ta stara też już się nie nadawała do dalszej jazdy. Dałem auto do mechanika aby mi wymienił całe kompletne sprzęgło z łożyskiem oporowym wraz z linką. Dzisiaj zgłosiłem się po odbiór mojego Poldka i w drodze do domu zauważyłem że dalej dzieje się to samo.. Tzn po wciśnięciu sprzęgła niemiłośiernie coś piszczy, a jak puszczę sprzęgło to jest OK. Zastanawiam się co to może być? Jeszcze sprzęgło po wymianie łapie mi dopiero przy końcu, a powinno od połowy.. Poniżej zamieszczam wam filmik jak to wygląda w praktyce. Przy jezdzie na pół sprzęgle ten głoś słychać najbardziej:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

mariusheq1
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 20 04 2011

14 Wrz 2012, 00:19

Skrzynia kaput.Może padło tylko łożysko na wałku sprzęgłowym ale trudno powiedzieć.Kiedy ostatnio sprawdzałeś olej w skrzyni?
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

14 Wrz 2012, 10:52

Sprzęgło wymienione wraz z łożyskiem wyciskowym więc trzeba się zastanowić . Po wciśnięciu sprzęgła pracuje owe łożysko. Wałek sprzęgłowy wraz z resztą ustrojstwa w skrzyni się zatrzymuje przy założeniu że samochód stoi w miejscu . Pracuje jedynie łożysko podpierające wałek sprzęgłowy w końcówce wału korbowego . Być może jest zatarte , zapieczone . Czy mechanik wsadził tam palucha i je sprawdził ? Jeszcze jest jedna opcja , Zdarzyło mi się taka diagnoza przy podobnych objawach.Wyleciały pierścienie oporowe wału korbowego . Nie zaszkodzi więc sprawdzić na nim luzu wzdłużnego.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

14 Wrz 2012, 20:28

W polonezie sprzęgło wymienia się razem z łożyskiem 6202 w wale korbowym.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

14 Wrz 2012, 23:36

Dałem auto do mechanika aby mi wymienił całe kompletne sprzęgło z łożyskiem oporowym wraz z linką. Dzisiaj zgłosiłem się po odbiór mojego Poldka i w drodze do domu zauważyłem że dalej dzieje się to samo

może wymieniacz bał sie rozszerzyć zakres , a brak doświadczenia spowodował
że nie wiedział o co tam chodzi -przecież dokładnie zamontował nowe cześci :?:
jak auto nie po taksówce to luz poosiowy wału /łatwy do sprawdzenia / można wykluczyć ,
i pozostało by zlecić ponowny demontaż komuś innemu aby wymienić to nieduże łożysko w wale o którym piszą Koledzy powyżej,
a temu wymieniaczowi zaproponować zwrot pieniedzy .. chyba że robił za darmo :shock:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

16 Wrz 2012, 13:34

kant95 napisał(a):Skrzynia kaput.Może padło tylko łożysko na wałku sprzęgłowym ale trudno powiedzieć.Kiedy ostatnio sprawdzałeś olej w skrzyni?

Mała pomyłka z mojej strony przy wciśniętym sprzęgle problemem nie jest skrzynia.Jedno jest pewne mechanik wymieniający sprzęgło dał plamę.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda HR-V - kompaktowy SUV
    Consumer Reports przetestował kompaktowego SUV-a Hondy z niedostępnym w Polsce benzynowym silnikiem 1,8 l. Tak skonfigurowane auto uzyskało średni wynik 29 mpg. W miejskich warunkach było to 20 mpg, zaś na szybkiej trasie ...