Polonez Caro Plus- Elektryczny koszmar

Polonez Caro Plus- Elektryczny koszmar

16 Lis 2010, 00:30

Witam, od 2 lat jestem posiadaczem poldolota i od tego czasu jest kilka nierozwiązanych jeszcze usterek, które dość znacząco wpływają na poruszaniem się Plusiakiem.
Pierwszy problem to nie działające wycieraczki na czasówce, pozostałe 2 zakresy działają, jakby tego było mało gdy włączy się wycieraczki zapala się kontrolka sprzęgła.
Druga sprawa - brak ogrzewania tylnej szyby - było ale się zbyło.
Kolejna rzecz brak działąjącej wycieraczki tylniej- czasami się załączy ale nie idzie jej wyłączyć z tego co już doszedłem silniczek sprawny ale ginie gdzieś prąd między włącznikiem a silniczkiem.
Niespodzianka jest też z włącznikiem sterującym światłami przyczepki- jak zapali się kontrolka to na kierunkach się zwarcie robi.
Problemem są też światła tzw. długie, jadę sobie pewnego razu przez las, ciemno wszedzie no to włączyłem długie po chwili długie zgasły, krótkie zgasły zostały postojówki. Pomachałem dźwignią parę razy dół góra dół góra i odzyskałem światła krótkie.
No i ostatni problem który mało nie wysłał mnie na tamtem świat - samochód lubi zgasnąć podczas jazdy - to jest pikuś - większy problem jest taki że blokuje kierownicę w momencie zgaśnięcia.
Jak macie pomysły na w/w dolegliwości, piszcie.
grimmar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 3
Rejestracja: 15 Lis 2010, 23:23
Miejscowość: CK / OLKUSZ

Re: Polonez Caro Plus- Elektryczny koszmar

16 Lis 2010, 19:28

Pierwszy problem - sprawdz jeszcze, czy po włączeniu spryskiwaczy włączają się wycieraczki. Jeżeli nie, to prawdopodobnie uszkodzone jest tzw. urządzenie mikroprocesorowe. Jest w skrzynce bezpieczników.
W Polonezie nie ma kontrolki sprzęgła...
Drugi problem - sprawdz układ sterowania ogrzewaniem tylnej szyby - włącznik, bezpiecznik E5. Jeżeli są ok, to uszkodzone urządzenie mikroprocesorowe.
Trzeci problem - sprawdz styki wewnętrzne przy silniczku wycieraczki.
Czwarty problem - co masz na myśłi, że jak zaświeci ci się kontrolka przyczepki, to robi sięzwarcie na kierunkach? Ta kontrolka sama się zaświeca, czy włączasz włącznik i włączasz kierunkowskaz i robi się zwarcie. I co rozumiesz przez zwarcie - pali ci bezpiecznik? Czy masz wogóle gniazdo do przyczepki?
Piąty problem - prawdopodobnie kończy się przełącznik świateł. Nie pomyl z włącznikiem.
Szósty problem - nie bardzo rozumiem - blokada kierownicy jest mechanicvzna i nie ma nic wspólnego z pracą silnika. Następnym razem jak ci zgaśnie podczas jazdy, to spróbuj mocniej zakręcić kierownicą - po wyłączeniu silnika wyłącza się wspomaganie kierownicy i układ kierowniczy pracuje dość ciężko. Może za lekko probowałeś kręcić.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Polonez Caro Plus- Elektryczny koszmar

16 Lis 2010, 22:26

Wycieraczki się niewłączają mimo włączenia spryskiwaczy;
Jeśli chodzi o ogrzewaną szybę to wygląda to tak, że włącznik działa - dostaje prąd ale na szybie nie ma już pródu, bezpiecznik jest ok.
Przy tylnej wycieraczce wszystkie styki są w porządku jest tylko problem z jednym z przewodów dodatnich- są dwa jeden pomarańczowy i drugi zielony- mianowicie na jednym jest prąd na drugim nie, a gdy się zewrze je ze sobą wycieraczka się uruchamia. trochę sie już dogrzebałem że jeden z nich jest na tzw. podtrzymanie a drugi uruchamia wycieraczkę, to już przetestowałem ale w między czasie zniknęło napięcie na włączniku.
Sprawa zielonej kontrolki haka wygląda następująco: haka nie mam i nie widzę żeby kiedykolwiek był zakładany, gniazda przyczepki też nie mam, a kontrolka sama się czasem zapala i nie idzie jej w żaden sposób wyłączyć gaśnie też najczęściej sama po jakimś czasie, ale gdy się świeci to kierunkowskazy zachowują się jakby była spalona jedna żarówka czyli przyspiesza ich praca. bezpiecznika nie spala o dziwo.
A odnośnie tej blokującej się kierownicy to coś mi się zdaje że jest to związane ze stacyjką, gdyż w mmencie w którym samochód gaśnie podczas jazdy jeżeli są np skręcone koła kierownica się blokuje a na prostych kołach do póki nie wykonam żadnego skrętu jest normalnie. muszę rozgrzebać stacyjkę i blokadę kierownicy.
I jeszcze ta jak to nazwałem kontrolka sprzęgla. Chodzi mi o kontrolkę świateł hamowania taką pomarańczową w dolnej lewej stronie zegarów - otóż ona właśnie się zapala gdy włączę wycieraczki.

A tak swoją drogą to wspaniałe urządzenie mikroprocesorowe to ten duży niebieski prostokąt czy któryś inny ?
grimmar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 3
Rejestracja: 15 Lis 2010, 23:23
Miejscowość: CK / OLKUSZ

Re: Polonez Caro Plus- Elektryczny koszmar

18 Lis 2010, 20:41

Cholerka nie pamiętam jakiego koloru jest to cudo, ale znajduje się nad bezpiecznikami jako 3 od lewej.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Polonez Caro Plus- Elektryczny koszmar

18 Lis 2010, 23:37

czyli to ten największy niebieski w kształcie prostąkąta, cholera droga jest ale cóż trzeba zmienić

a możę spotkałeś się też z taką osobliwością: odpalam samochód na benzynie, chodzi i wszystko jest cacy, gaszę go wyciągam kluczyk a on dalej chodzi, odpinam masę z akumulatora a on dalej chodzi, jedyny sposób żeby zgasić silnik to dwa trzy mocne przegazowania, wtedy silnik sie zatrzymuje. może orientujesz się z czym to może być związane i czy to też wina tego mikroprocesora.
grimmar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 3
Rejestracja: 15 Lis 2010, 23:23
Miejscowość: CK / OLKUSZ

Re: Polonez Caro Plus- Elektryczny koszmar

19 Lis 2010, 14:59

włącz szeregowo diodę w przewód od kontrolki ładowania lub włącz światła to wtedy zgaśnie.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [B] 206 RC / Clio II Sport / Ibiza II Cupra / Yaris I TS [B] 206 RC / Clio II Sport / Ibiza II Cupra / Yaris I TS
    Podstawowe kryteria zestawienia: - segment B - silnik benzynowy o mocy około 160KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2002 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Peugeot 206 2,0 RC - 177KM - Renault Clio ...
    Skoda Vision E - wnętrze samochodu koncepcyjnego Skoda Vision E - wnętrze samochodu koncepcyjnego
    Futurystyczny design modelu VISION E ukazuje charakter nowego języka stylistycznego ŠKODY dla przyszłych pojazdów elektrycznych. Najbardziej uderzające cechy nadwozia to m.in. brak słupka B czy nietypowo otwierane ...

  • Re: Polonez Caro Plus- Elektryczny koszmar

    22 Lis 2010, 23:50

    dzięki za podpowiedź, rzeczywiście wystarczy włączyć jakiekolwiek obciążenie chociażby światła
    grimmar
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Zdjęcia: 3
    Rejestracja: 15 Lis 2010, 23:23
    Miejscowość: CK / OLKUSZ

    Re: Polonez Caro Plus- Elektryczny koszmar

    23 Lis 2010, 00:02

    grimmar napisał(a):dzięki za podpowiedź, rzeczywiście wystarczy włączyć jakiekolwiek obciążenie chociażby światła


    Prościej nacisnąć pedał hamulca :mrgreen:
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2630
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      S2020005
      GTP Light
      Jaguar