Pomoc przy zakupie auta rodzinnego do 40k

Pomoc przy zakupie auta rodzinnego do 40k

14 Mar 2018, 13:01

Witam,

Chciałem prosić o pomoc w zakupie samochodu, ponieważ jeśli chodzi o motoryzację to jestem kompletnie zielony.
Oczywiście przejrzałem wcześniej forum i znalazłem trochę odpowiedzi, ale zrodziły one więcej pytań niż dały odpowiedzi :)

W tym momencie jeżdżę renault megane II z silnikiem 1.5 diesel 85km z 2008 roku. Samochód sprawdza się świetnie - jest bardzo oszczędny, wygodny, bezawaryjny. Minusem jest to, że ma bardzo słaby silnik, jest niezbyt piękny, trochę mały, oraz że się pomału starzeje (chociaż tylko około 115k przebiegu).
W niedługim czasie chciałbym zmienić samochód na nowszy.

I dlatego proszę specjalistów o pomoc.

1. Po pierwsze czy benzyna czy diesel?
Rocznie jeżdżę około 15k kilometrów. Z jednej strony przbieg pewnie 50/50 trasa vs miasto, ale z drugiej strony 19/20 rozruchów silnika jest po mieście. Z żoną do pracy mamy około 4-5km. Zdaję sobie sprawę, że dla diesla to bardzo mało, z tym, że zastanawiam się czy i silnik benzynowy zdąży się rozgrzać. Dodatkowo jeździmy trochę po dużym mieście, oraz jak mówiłem w trasy średnio w roku pewnie raz na dwa tygodnie (a powiedzmy, że raz na 3 tygodnie cyklicznie).

Póki co chyba bardziej przemawia do mnie diesel, ale jeszcze bardzo się nie upieram :)

2. Po drugie chciałbym żeby:
- miał koniecznie skrzynię manualną
- silnik był ekonomiczny, ale w miarę dynamiczny. Ja bym chciał troszkę więcej mocy, ale chciałbym też, żeby żona w trasie nie bała się wyprzedzać.
- samochód miał duży bagażnik (minimum 450l, ale lepiej więcej)
- był ładny (najlepiej sedan/hatchback ale może być też ładne kombi), żona będzie akceptować ;)
- był wygodny i bezpieczny, fajne bajery będą dodatkową zaletą :) (super byłaby kamera cofania, podgrzewane lusterka i fotele, może fotele z masażem, bluetooth