Pomoc w wyborze konkretnego modelu i jednostki silnikowej.

Pomoc w wyborze konkretnego modelu i jednostki silnikowej.

15 Sty 2014, 14:06

Witam ponownie,

Jako, że do kupna samochodu został już mniej niż miesiąc podaję ostatnie typy i pomoc w wyborze. Zacznę od wypisania wymogów a później już prezentacja modeli ;)

Wymagania:
-ekonomiczny
-duży ale nie kombi (za to mile widziane składane tylne fotele)
-taki który nie straci w ciągu roku za dużo na wartości bo możliwe, że za rok wymiana.
-raczej diesel a jak już benzyna która dobrze znosi gaz.
-łatwy w naprawie/tani w serwisowaniu


Co do przebiegów które będziemy kręcić z kobitą to ciężko się w sumie teraz określić. W tygodniu około 100km + sporadyczne wypady w weekend max 200km. Do tego raz na kwartał 2-3 tysiące kilometrów.

Liczę gdzieś 15 do 20 tyś kilometrów w rok ale to wiadomo się wszystko może zmienić.
Samochodem będziemy jeździć głównie we 2 osoby, sporadycznie ktoś będzie podróżował z nami.

Budżet na samochód na ten moment to około 9tyś ale co msc mam 4k więcej do wydania. Auto jednak muszę kupić już teraz, czekanie nie wchodzi w grę w ogóle.

Moje typy na ten moment:
-Corolla d11 d4d
-No cóż.. auto słynie z niezawodności ale znalezienie w mojej okolicy wersji 5d nie w kombi to jest sztuka moim zdaniem, do tego auta wychodzą dość drogo w porównaniu do konkurencji

-Peugeot 406 2.0 HDI
-W tej cenie można znaleźć super wyposażony egzemplarz, silnik też b dobry moim zdaniem ale koszta naprawy stosunkowo wysokie zwłaszcza, że samochód bd użytkowany w niemczech.
-Seat Cordoba I FL 1.9TDI
-Auto użytkowane w rodzinie, wybaczało wszystko, tańsze od konkurencji, sporo egzemplarzy do zobaczenia.

-Volvo S40 (tutaj mam problem z wyborem silnika)
-Bardzo mi się podoba wizualnie, dobra blacha, bezpieczne i wygodne... no ma w sobie to coś ;) Tylko nie mam pojęcia jaki silnik wybrać bo opinia każda inna. 1,9Di comon rail nie wydaje się złą opcją.

-Civic VI 1,9 (nie znam oznaczenia ale to jednostka roverowska)
-Polecony przez znajomego, rozmawiałem z 2ma osobami użytkującymi ten silnik i opinie były bardzo pozytywne.

-Astra G v8 1,6 75/85KM z instalacją
-Polecana często opcja bo ekonomicznie i z ocynkiem ale jakoś osobiście tak sobie mi się ta astra podoba, duży plus jest taki, że to opel a tego tu trochę jeździ w niemczech więc i z częściami byłoby łatwiej w razie W.

Prosiłbym o konkretne typy z ogłoszeniami ew uwagi na co zwracać uwagę ew co odrzucić i dlaczego. Szukam samochodu do 200km od 44-321.

Bardzo proszę o pomoc. Sam też na bank wrzucę jeszcze dziś jakieś ogłoszenia do oceny. Z góry dzięki za pomoc!

Pozdrawiam!
fenwind
Początkujący
 
Posty: 105
Rejestracja: 02 Lut 2013, 00:05
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Corolla e11 G6R
Silnik: 4AFE 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Pomoc w wyborze konkretnego modelu i jednostki silnikowej.

15 Sty 2014, 21:54

Ok. Zgodnie z zapowiedzią wrzucam ogłoszenia :)
Civic:
1. [link wygasł]
B tanio ale po blisku...

2. [link wygasł]
Dalej ale za to dokładnie ten silnik mnie interesuje. No i handlarz...

3. [link wygasł]
W porównaniu do reszty drożej ale prywatnie.

Corolla:
1. [link wygasł]
D4D, trochę drogo ale ładnie wygląda, silnik niemyty

Cordoba:
1. [link wygasł]
Spory przebieg ale wygląda ok.

2. [link wygasł]

3. [link wygasł]

S40:
1. [link wygasł]

2. [link wygasł]

3. [link wygasł]
Comon rail

Co myślicie o tych sztukach?
fenwind
Początkujący
 
Posty: 105
Rejestracja: 02 Lut 2013, 00:05
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Corolla e11 G6R
Silnik: 4AFE 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Pomoc w wyborze konkretnego modelu i jednostki silnikowej.

16 Sty 2014, 22:11

fenwind napisał(a):Moje typy na ten moment:
-Corolla d11 d4d
-No cóż.. auto słynie z niezawodności ale znalezienie w mojej okolicy wersji 5d nie w kombi to jest sztuka moim zdaniem, do tego auta wychodzą dość drogo w porównaniu do konkurencji


Jeździłem polecam... nie ma dwumasy, baaardzo niskie spalanie, wtryski wytrzymują tankowanie na podwórku przy wschodniej granicy... :D generalnie nie zniszczalne auto.
Mój rekord bez eco drajvingu :-) to 4,4l ON według tankowania pod korek.
Zawias wytrzyma około 300tyś. sprzęgło około 250-280tyś.
Sam silnik jest pozostałością po C-T więc autko sie rozpadnie a silnik jedzie dalej. :D
W Afryce podstawą motoryzacji są diesle tojki CT i HZ.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4587
Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Pomoc w wyborze konkretnego modelu i jednostki silnikowej.

17 Sty 2014, 00:51

Jeszcze takie dwie sztuki mam w okolicy:
[link wygasł]
[link wygasł]

Ale to wcale nie wychodzi taniej imo niż ta z Chorzowa po recyklingu, tłum papierów i przewiezieniu jej do PL moim zdaniem :/

Corolla to najlepsza dla mnie opcja to wiem ale problem jest taki, że interesuje mnie tylko d4d i 5drzwiowa wersja a taką znaleźć jest koszmar :/

Coś jeszcze ma ten sam silnik? :D
fenwind
Początkujący
 
Posty: 105
Rejestracja: 02 Lut 2013, 00:05
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Corolla e11 G6R
Silnik: 4AFE 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Pomoc w wyborze konkretnego modelu i jednostki silnikowej.

17 Sty 2014, 01:22

fenwind napisał(a):Budżet na samochód na ten moment to około 9tyś ale co msc mam 4k więcej do wydania. Auto jednak muszę kupić już teraz, czekanie nie wchodzi w grę w ogóle.


A ja bym zrobił tak... zresztą prawie zawsze staram sie robić według tego klucza...
Jeżeli budżet zwiększa Ci się co miesiąc wsztrzymaj się i za miesiąc przepłać 500Eur, kup w DE coś w idealnym stanie z pierwszych rąk i z małym przebiegiem.
Nawet już około 3k eur. dasz za e12 tylko pilnuj się 2002roku i mocy 90KM bo wtedy nie masz jeszcze dwumasy ale musisz zweryfikować to po vin-ie

Osobiście mnie zainteresowało takie auto:
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... 41&asrc=st
Trzeba potargować i kupic za 2,2-2,3k eur. przepłacisz trochę ale masz nowe (32tyśkm.!!!)auto i będziesz się smiał z filozofi samochodowych.
Aven z tym silnikiem spali 7l pb i 8-9l lpg więc i tak diesel super taniej nie wyjdzie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4587
Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Pomoc w wyborze konkretnego modelu i jednostki silnikowej.

17 Sty 2014, 01:29

Dowcip polega na tym, że ja muszę kupić auto w pl.. bo zaraz praktycznie po zakupie czeka mnie 3k km do przejechania w tydzień.

W dodatku jakbym kupił w de poźniej (w sensie jadę do pl nie kupuje i wracając już kupuje) to musiałbym wrócić i tak do nas go zarejestrować bo mnie opłaty za ubezpieczenie by tu zeżarły :D

Tak więc odpada.. jak nie znajdę nic ciekawego to kupię auto na rok. Miłości nie będzie ale za to budżet się zwiększy znacząco...
fenwind
Początkujący
 
Posty: 105
Rejestracja: 02 Lut 2013, 00:05
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Corolla e11 G6R
Silnik: 4AFE 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dla posiadaczy Outlandera pierwszej i drugiej generacji Dla posiadaczy Outlandera pierwszej i drugiej generacji
    Polski oddział Mitsubishi opracował program umożliwiający zakup nowego modelu Mitsubishi Outlander 2013 w niezwykle korzystnych warunkach posiadaczom Outlandera poprzednich generacji. Lojalni klienci otrzymają bezpłatnie ...
    Zimowe porządki w samochodzie Zimowe porządki w samochodzie
    Pierwsze opady śniegu, oblodzone ulice i chodniki oraz mroźne temperatury powinny być wyraźnym sygnałem dla kierowców, żeby przygotować samochód do zimy. Wymiana opon, sprawdzenie układu hamulcowego czy zaopatrzenie ...

  • Re: Pomoc w wyborze konkretnego modelu i jednostki silnikowej.

    18 Sty 2014, 17:48

    Jakieś pomysły Panowie?

    [link wygasł]

    coś takiego jeszcze znalazłęm...
    fenwind
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Rejestracja: 02 Lut 2013, 00:05
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Toyota Corolla e11 G6R
    Silnik: 4AFE 1.6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Pomoc w wyborze konkretnego modelu i jednostki silnikowej.

    18 Sty 2014, 18:46

    Nie no Corolla E12 za 10k będzie na bank złomem.
    Koniu
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18318
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    Re: Pomoc w wyborze konkretnego modelu i jednostki silnikowej.

    18 Sty 2014, 19:39

    W jakiej cenie powinna stać ta E12 z 2002 roku, żeby było OK. Z jakim silnikiem szukać?
    eR
    Nowicjusz
     
    Posty: 42
    Rejestracja: 15 Cze 2007, 14:29
    Auto: nie mam

    Re: Pomoc w wyborze konkretnego modelu i jednostki silnikowej.

    18 Sty 2014, 20:07

    eR napisał(a):W jakiej cenie powinna stać ta E12 z 2002 roku, żeby było OK. Z jakim silnikiem szukać?

    E12 2,0 d4d 90/110KM do 2003r nie mają dwumasy oczywiście 1,4 d4d też jej nie mają ale chyba z kasą się nie wyrobisz.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4587
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Pomoc w wyborze konkretnego modelu i jednostki silnikowej.

    18 Sty 2014, 23:29

    Panowie to już postanowione, że corolla na 1 miejscu.

    Pytanie teraz co brać w razie gdyby żadnej e11 d4d nie było do wzięcia?
    Jaki wg Was byłby z moich typów nr 2? Seat? A może rozwaczyć coś jeszcze? Np focusa mk1? A jak tak to z jakim silnikiem?
    fenwind
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Rejestracja: 02 Lut 2013, 00:05
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Toyota Corolla e11 G6R
    Silnik: 4AFE 1.6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda