POMOCY!! Gorące tarcze hamulcowe!

04 Maj 2016, 19:18

Witam!
Mam problem z moją cordobą, od ostatniego czasu zauważyłem, że po przejechaniu nawet krótkiego dystansu tarcze hamulcowe niesamowicie się grzeją, nie można ich nawet dotknąć palcem. Podniosłem auto na podnośniku, przednie koło nie obracało się jak trzeba, więc pojechałem na diagnostykę, zmienili mi tłoczek w prawym kole, w lewym mają zmienić jutro. Wróciłem ze stacji diagnostycznej, mam do niej około 2-3 km, sprawdziłem tarcze w prawym kole, w tym którym wymieniali mi tłoczek i tarcza nadal jest strasznie gorąca, jako, że jestem z mechaniki zielony i nie ogarniam tego za bardzo, proszę powiedzcie mi, co mam z tym robić, jutro jadę wymienić kolejny tłoczek, kasa leci, a jak na razie to efektu nie ma, jutro jeszcze odpowietrzę układ hamulcowy, bo po dzisiejszej wymianie hamulec nie śmiga tak jak wcześniej, jest znacznie słabszy ;/ Proszę o odpowiedź!
Dwejd
Nowicjusz

Prawo jazdy: 10 08 2012
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.9 SDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Maj 2016, 19:45

Co tłoczek ma do sprawy ? Tłoczek tylko dopycha klocki do tarczy, ale jeżeli ślizgi są pordzewiałe/zapieczone to właśnie dlatego hamulce się grzeją, auto dużo pali i słabo przyspiesza itd ... Trzeba zacząć od regeneracji zacisków i prawidłowego montażu pozostałych elementów hamulców.
Anjin
Zaawansowany

Auto: Peugeot

04 Maj 2016, 19:51

Ja nie wiem co mają, ale jak byłem dziś na diagnostyce, to powiedzieli, że tłoczki, bo nie odbijają i przy tym tarcza się grzeje, ale wygląda na to, że racji nie mieli, bo dojechałem do domu na nowym tłoczku i dalej to samo, wygląda na to, że rzeczywiście jest tak jak pisałeś, ewentualnie jak nic z tego jutro nie będzie podjadę do innego mechanika.
Dwejd
Nowicjusz

04 Maj 2016, 19:53