Przy ilu km warto by było założyć instalację?

08 Gru 2018, 13:08

Nie twierdzę, że instalacja LPG to samo zło :mrgreen: , ale naprawdę trzeba się zastanowić, czy przy małych przebiegach jest tak opłacalne. Dodatkowo spada wartość rezydualna auta. Ja tam się nie znam, ale nawet na tym forum przeważają opinie, że lepiej kupić auto bez gazu i samemu zakładać. Więc trzeba rozważyć wszystkie aspekty, a nie tylko cenę gazu.
Frekz napisał(a): Czy naprawdę aż tak by zabolało, gdyby odpowiedź nie próbowała uderzać w moją osobę?

Ale odpowiedź jak najbardziej jest prawidłowa. Koledze chodziło pewnie o to, że jeżeli ktoś przywiązuje zbyt dużą(przesadną) wagę do spalania, to będzie się starał, by i tego gazu auto paliło jak najmniej. A praca na ubogiej mieszance(na gazie), jest bardzo szkodliwa dla silnika. Do tego Twoje przebiegi są na tyle małe, że opłacalność założenia instalacji stoi pod wielkim znakiem zapytania.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3675
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Gru 2018, 14:11

yeti65 napisał(a):Tu bym polemizował. Czyli jeżdżąc na tańszym paliwie, jeździmy więcej bez potrzeby i oprócz dodatkowego paliwa, zużywamy też samo auto. Czy to można nazwać oszczędnością Po drugie jeżdżąc na tanim paliwie raczej nie będziemy się starać jeździć oszczędnie. Kumplowi po założeniu gazu auto pali 11-13l gazu, zamiast 8l benzyny, ale pedał gazu prawie zawsze w podłodze

Kluczowym elementem w tej układance jest przyjemność z jeżdżenia autem. Jeżeli PB jest tak drogie że nie dotykamy pedału przyśpieszania bo auto za dużo spali nie daje frajdy z jazdy, dlatego nawet niech auto spali 3l gazu więcej ale możemy pojeździć na wyższych obrotach silnika z uśmiechem na twarzy.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

28 Gru 2018, 10:34

Dokładnie, jeśli jedziesz na lpg to nie boisz się wcisnąć pedał, bo cena za litr jest połowę niższa. Czy po montażu wartość auta spada? Nie koniecznie. Jeśli założysz dobrą instalację, fachowo, na przykład brc, zavoli lub coś sprawdzonego to można traktować to jak inwestycję. Przy sprzedaży auta pokazujesz fakturę + potwierdzenie serwisu i zgarniasz więcej kasy.
Pyreks
Początkujący
 
Posty: 132
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

30 Gru 2018, 11:10

Pyreks napisał(a):Przy sprzedaży auta pokazujesz fakturę + potwierdzenie serwisu i zgarniasz więcej kasy.

To akurat nie koniecznie może być wiarygodne, dobrze wiemy jak w dzisiejszych czasach wystawia się FV, (najlepszym przykładem są auta sprowadzane z zagranicy i za odpowiednią sumę wszystkie mają serwis do samego końca, no przynajmniej na papierze).
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Gru 2018, 13:49

dziwne myslenie troche. a jak idziesz do sklepu to tez kupujesz te wedliny bez konserwantów i wiejskie domowej produkcji, nie kupujesz parówek bo bee i czytasz co mają w składzie bułki i chleb napchany syfem. podejrzewam ze patrzysz jak większość na cenę i z chęcią lecisz do marketu. twój samochód to nie mclaren wiec instalacja nie zmieni jego wartości bo jest i tak nie wiele warty. zawsze kupca znajdziesz. a pytanie czy warto jezdzić połowe taniej oczywiście po spłacie kosztu instalacji jest co najmniej smieszne. instalacje się montuje w autach o wartości powyżej 100tyś i mocach silników około 400KM i to nie są rzadkie przypadki. ale faktycznie biorąc pod uwagę że to tak głęboko kalkulujesz z miejscami po przecinku to moze lepiej zebyś zaoszczędził nerwów branży bo czuje ze bedziesz przyjezdzał i zgłaszał ze pali ci litr więcej niż wynika z kalkulacji
motofan80
Nowicjusz
 
Posty: 8

01 Sty 2019, 19:16

Hej.

Z powodu, że zmieniłem pracę postanowiłem wrócić do tematu instalacji. Myślę czy by nie zrobić tej instalacji na raty, z tego powodu, że nie mam tyle gotówki, a przy obecnej pracy średni roczny przebieg będzie wynosił około 20 tys.

Przy takich odległościach chyba już by się opłaciło założyć instalację biorąc pod uwagę, że chciałbym z tym autkiem zostać przynajmniej z 3-4 latka.

Przypomnę: Opel Astra G 2000 r 1.6 16V 100KM.
Myślicie, że w takiej sytuacji warto?
Frekz
Początkujący
 
Posty: 104
Zdjęcia: 8
Auto: Opel Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Pajero Sport i Mitsubishi L200 Expedition Camper
    W najbliższy weekend, 17 i 18 listopada podczas wystawy 4x4 Offroad Show Poland, polski oddział Mitsubishi Motors zaprezentuje klientom model Mitsubishi Pajero Sport. To jedyny egzemplarz tego modelu w Polsce a celem prezentacji ...
    [2018] Mercedes klasy A
    Mercedes pokazał kolejną generację klasy A. Silniki, które będą dostępne to m.in. 1,4 turbo 163KM (A200), 2,0 turbo 220KM (A250) oraz 1,5 diesel 116KM (A180d). Później paleta ma się rozszerzyć. Moim zdaniem ...

02 Sty 2019, 11:53

Frekz napisał(a):Myślicie, że w takiej sytuacji warto?
Przy takim przebiegu rocznym i założeniu że będziesz jeździł trzy lata to na pewno się opłaca założyć LPG.

Zerknij sobie do wyliczenia w kalkulatorze na forum masz tam dokładane dane i informacje po ilu km zwróci ci się koszt instalacji. Tu masz bezpośredni link do wyliczeń kalkulator/lpg/1/5/2-4/2600/20000/8/20/ Ja przyjąłem średnie spalanie benzyny na poziomie 8 litrów i 20% więcej gazu oraz 2,6 tyś. zł za montaż instalacji, oczywiście te dane możesz zmienić :) Generalnie po roku od założenia zaczniesz oszczędzać.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

02 Sty 2019, 18:00

Brzmi spoko, ale co mnie zastanawia apropo linku, który dodałeś?

Serwisowanie co 10 tys, czyli bym musiał sobie zapisywać i średnio 2 razy w roku jeździć?

Inna sprawa to co muszę zrobić w ramach takiej instalacji? Czy wypada coś wcześniej sprawdzić u mechanika w ramach silnika czy ogólnie w ramach napędu czy nie jest to konieczne?

U mnie w mieście jest tylko STAG. Czy jest gdzieś na śląsku ktoś kogo możecie polecić? Najlepiej np. Tychy / Katowice
Frekz
Początkujący
 
Posty: 104
Zdjęcia: 8
Auto: Opel Astra

02 Sty 2019, 20:00

Frekz napisał(a):Serwisowanie co 10 tys, czyli bym musiał sobie zapisywać i średnio 2 razy w roku jeździć?
Dobrze jest tak robić i wymieniać oba filtry fazy lotnej i ciekłej wtedy żywotność wtryskiwaczy powinna być dłuższa samej instalacji również.
Trwa to chwilę i koszt jest niewielki.

Frekz napisał(a):Czy wypada coś wcześniej sprawdzić u mechanika w ramach silnika czy ogólnie w ramach napędu czy nie jest to konieczne?
Dobrze jest sprawdzić kompresję i wymienić świece zapłonowe jak nie wiesz jaki mają przebieg. Tak samo z kablami. Musisz wiedzieć że z układem zapłonowym jest wszystko w porządku przed instalacją.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

02 Sty 2019, 21:20

Z informacji jakie mam od auta.

Nigdy nie było problemów z zapłonem, ale prawdopodobnie ze świeczuszkami jest już problematycznie. Czasami przy zmianie biegu z 3-4 lub 4-5 przy wysokich obrotach auta dostaje "zacięcia" nie działa gaz auto się trochę zawiesi na chwilę.

Nie były odkąd mam te auto wymieniane ani kabelki ani świece, a jest to już ponad 3 rok, albo nawet 4 (szczerze to nie pamiętam). Dużo to byłby koszt, żeby jakoś się przygotować? Kompresji też nigdy nie sprawdzałem, ponieważ u mechanika jak pytałem czy mógłby ocenić czy auto się nadaje pod gaz, to powiedział, że w temacie nie siedzi, także nie pomoże mi.
Frekz
Początkujący
 
Posty: 104
Zdjęcia: 8
Auto: Opel Astra

02 Sty 2019, 21:26

Cichy77 napisał(a):Dobrze jest sprawdzić kompresję

Chyba nikt nie sprawdza kompresji przed montażem, ale z racji tego że silnik opla i znając jego skłonność do "pożerania" oleju silnikowego można by to sprawdzić. Z tego co pamiętam w tym silniku jest cewka zapłonowa w całości a nie przewody wysokiego napięcia, jej bym nie ruszał przed montażem ewentualnie wymienił gdyby był problem na LPG.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Sty 2019, 10:40

Frekz napisał(a):STAG. Czy jest gdzieś na śląsku ktoś kogo możecie polecić? Najlepiej np. Tychy / Katowice

Zobacz tu: http://www.lpg-brc.pl/index.php/siec-serwisow?name=slaskie1

Frekz napisał(a):Serwisowanie co 10 tys, czyli bym musiał sobie zapisywać i średnio 2 razy w roku jeździć?

W Brc masz serwis co 15 tys km.

djkranc napisał(a):To akurat nie koniecznie może być wiarygodne, dobrze wiemy jak w dzisiejszych czasach wystawia się FV, (najlepszym przykładem są auta sprowadzane z zagranicy i za odpowiednią sumę wszystkie mają serwis do samego końca, no przynajmniej na papierze).


Niby tak ale zawsze lepiej mieć tą FV, niż nic nie mieć.
Pyreks
Początkujący
 
Posty: 132
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

27 Sty 2019, 17:25

Pyreks napisał(a):W Brc masz serwis co 15 tys km.

Nie tylko są w agc montując filtr twister też masz przeglądy co 15tys.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

26 Lut 2019, 20:52

djkranc napisał(a):Nie tylko są w agc montując filtr twister też masz przeglądy co 15tys.


Okej, a w krajowych też co 15? Z tego, co wiem to co 10tys.
Pyreks
Początkujący
 
Posty: 132
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

13 Mar 2019, 20:54

Pyreks napisał(a):Okej, a w krajowych też co 15?

co to znaczy w krajowych? twister jest produkcji polskiej
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002