Zapala się kontrolka silnika/ładowania na zimnym silniku

21 Sty 2019, 21:58

Witam. Mam następujący problem z Autem :
Od czasu do czasu zapala się kontrolka ładowania podczas jazdy np. wsiadam w auto i jadę 20km to kontrolka wyskoczy od 1 do 6 razy a nawet i więcej na czas ok. 2sek. Natomiast gdy silnik jest mocno rozgrzany dajmy na to że jadę autostradą 300km to nie wyskoczy ani razu. Problem jest głównie przy poruszaniu się po mieście do póki silnik się mocno nie rozgrzeje a przynajmniej tak mi się wydaje. Do tego zdarza się ale rzadko że podczas wyświetlania kontrolki zgaśnie silnik ale od razu go mogę podczas jazdy odpalić. Co może być nie tak ?
Haotic
Nowicjusz
 
Posty: 18

21 Sty 2019, 22:03

zawsze opisuj o jakie auto chodzi.

Trzeba zweryfikować czy ładowanie jest w normie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16132
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Sty 2019, 22:25

Ford mondeo MK3 1.8benz + lpg 2002r. 92kw. Miesiąc temu były skoki na aku kontrolka zapalała się i znikała tak jak teraz aż w końcu podczas jazdy padł mi aku. Dałem Alternator do regeneracji niby wymienili wszystko łącznie z regulatorem napięcia ale bez mostka diodowego bo podobno jest sprawny. Od tamtej pory nic się nie zmieniło dalej wyskakuje ładowanie podczas jazdy.

Dziś dzwoniłam do sklepu z regenerowanymi alternatorami bo chciałem kupić nowy i dowiedziałem się że tak wersja auta wyszła z dwoma alternatorami jedno z jakimś sprzęgnikiem drugi bez i tak myślę czy możliwe że podczas regeneracji wrzucili mi zły regulator napięcia i przez to tak się dzieje ?
Haotic
Nowicjusz
 
Posty: 18

21 Sty 2019, 22:40

Słuchaj daleko nie trzeba szukać kupiłem nowy regenerowany alternator jakieś pół roku temu, niedawno padł aku więc sprawdziłem ładowanie, wartości są na limicie, takie totalne minimum. Także regenerowane nie oznacza całkiem nowe.
Sprawdz ładowanie a się dowiesz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16132
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Sty 2019, 22:45

Na włączonym silniku ładowanie wynosi 13,8 z włączonymi światłami radiem klimą.
Haotic
Nowicjusz
 
Posty: 18

21 Sty 2019, 22:48

takie minimalne bym powiedział co przy niedaładowanym aku może dawać objawy jak u Ciebie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16132
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Lexus LFA - nieznana historia legendy
    Lexus LFA, wyprodukowany w limitowanej serii liczącej tylko 500 egzemplarzy supersamochód, zaledwie w kilka lat od wejścia na rynek zyskał status legendy. Niezwykła jest również historia powstania tego modelu. ...

21 Sty 2019, 22:54

No dobra to teraz kupić alternator używany regenerowany z gwarancją na pół roku za 460zł czy jechać na szrot i wziąć w ciemno za 150zł.
Chociaż mam większy problem bo nie mam zielonego pojęcia jaki mam kupić czy ten bez sprzęgiełka czy ze sprzęgiełkiem. Na samym alternatorze nie widać numerów a po VIN wyskakują właśnie te dwie opcje
Haotic
Nowicjusz
 
Posty: 18

25 Sty 2019, 11:33

Cześć, problem rozwiązany. Pojechałem na szrot i kupiłem używany alternator pierwszy lepszy. Nie zwracałem uwagi na sprzęgiełko i okazało się że winowajcą był alternator :).
Tak jak pisał Kao "regenerowane nie oznacza całkiem nowe".
Dzięki za pomoc.
Haotic
Nowicjusz
 
Posty: 18