Poszukuję diesla w ostatecznosci lpg za ok 20tyś

Poszukuję diesla w ostatecznosci lpg za ok 20tyś

18 Sty 2018, 15:38

Czesc potrzebuję auta które bedzie bezawaryjne w pierwszej kolejnosci. Potem zalezy mi na spalaniu. Praktycznie reszta schodzi na drugi plan.
Każdy narzeka że diesle awaryjne fu, be i w ogole ropa do ciągników. Pojezdzilem troche dieslami i owszem nie ejst to samo co benzyna ale w o wiele tańsze. 1.9tdi 1z w rodzinie byl hmm prawie od nowosci (3 letnie audi 80) do tej pory jeżdzi, jakieś tam błachostki wymieniane a na zegarach prawie 800 tysiecy. 2.0 hdi w peugeocie 307. Ekonomią to to może nie grzeszylo ale caly czas do przodu. 1.9 150 astra h, tutaj niemiła niespodzianka bo turbo do wymiany po 80 tysiącach mojego uzytkowania. Są tam jakieś awaryjne jednostki diesla ale nie popadajmy w paranoję.
Potrzebowałbym auta oszczędnego i dosyć prostego w budowie. Tj. bez dwumas, bez dpf, proste wtrystki bądz tanie w naprawie i wytrzymałe.
Autem beda podrózowały 1-2 osoby. Bardzo sporadycznie 3 lub wiecej. Wiec absolutnie segment b lub c jest wystarczający. A troszeczkę za mały gdyż jestem dosyć wysoki (ponad 190cm)

Myślalem nad punto evo 2012 1.3
Oplem corsą/astrą
kia/hyundia pro ceed bądz i30
vw polo/golf/seat ibiza/ audi a3 1.6tdi (podobną są wersje bez dwumasy, ktoś może potwierdzić lub zanegować, jednak prosiłbym osoby z brakiem wiedzy o niewypowiadanie się :))
Bartoszz
Nowicjusz
 
Posty: 40
Rejestracja: 21 Kwi 2017, 16:22
Prawo jazdy od: 01 07 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: A4 B8 2.0tdi

Re: Poszukuję diesla w ostatecznosci lpg za ok 20tyś

19 Sty 2018, 20:44

Bartoszz napisał(a):Każdy narzeka że diesle awaryjne fu, be i w ogole ropa do ciągników. Pojezdzilem troche dieslami i owszem nie ejst to samo co benzyna ale w o wiele tańsze. 1.9tdi 1z w rodzinie byl hmm prawie od nowosci (3 letnie audi 80) do tej pory jeżdzi, jakieś tam błachostki wymieniane a na zegarach prawie 800 tysiecy. 2.0 hdi w peugeocie 307. Ekonomią to to może nie grzeszylo ale caly czas do przodu. 1.9 150 astra h, tutaj niemiła niespodzianka bo turbo do wymiany po 80 tysiącach mojego uzytkowania. Są tam jakieś awaryjne jednostki diesla ale nie popadajmy w paranoję.
Potrzebowałbym auta oszczędnego i dosyć prostego w budowie. Tj. bez dwumas, bez dpf, proste wtrystki bądz tanie w naprawie i wytrzymałe.


Jedynym nowoczesnym dieslem z którym miałeś do czynienia jest właśnie diesel w tej astrze aczkolwiek też z duuuużym przymrużeniem oka.
Po 2010 roku każdy diesel ma dpf a zasadniczo od 2008 diesla bez dpf nie spotkasz. oczywiście wszystkie te diesle mają wtryskiwacze (minimum 400 PLN za sztukę), turbinę (regeneracja 1500), sprzęgło z kołem dwumasowym (około 2000 PLN) i DPF (wycięcie 1200, nowy 2000 PLN). Więc kolego jeszcze raz sprecyzuj czego chcesz. Cały osprzęt który wymieniłem jest do wymiany raz na 150 - 200 tys km. a zatem chudo licząc masz 5 gr do 1 km - 5 zł do 100 km (zatem 1,5 litra paliwa).


Ostatnio podbity przez Bartoszz, 19 Sty 2018, 20:44
diddy79
Aktywny
 
Posty: 452
Rejestracja: 23 Lut 2015, 14:48
Prawo jazdy od: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Alfa Romeo 159 SW
Silnik: 2,4 JTDM 200KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kultowe japońskie silniki Kultowe japońskie silniki
    Kultowe japońskie silniki nie bez powodów zdobyły na świecie rzesze fanów, którzy doceniają nie tylko ich niezawodność, ale również dużą podatność na modyfikacje. Oto kilka świetnych japońskich ...
    MINI E (od 2008) - samochód elektryczny MINI E (od 2008) - samochód elektryczny
    BMW Group po raz pierwszy zaprezentowała MINI E w 2008 roku, wprowadzając flotę ponad 600 zasilanych wyłącznie elektrycznie pojazdów do codziennego, prywatnego użytku. Zapoczątkowano szeroko zakrojony projekt pilotażowy, ...

  •  
    • Peugeot RIFTER 4X4, wnętrze
      Audi R18 e-tron quattro z numerem 2
      Pływak do samochodu terenowego
      Car audio, video 2007