Potrzebuje porady czy zmieniać samochód

29 Sty 2021, 09:55

Prawda jest taka ze nie wiele można zarzucić e39, ta twarde a też łatwiej o trafienie czegoś w dobrym stanie niż przy serii 3
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12488
Zdjęcia: 80
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

29 Sty 2021, 10:10

Kao napisał(a):Ale co tu masz optymistycznego? Co nie potrafisz zobaczyć stanu opon czy zawieszenia? To jak porównać 2 te same auta?
obejrzy kilka sztuk w tym przedziale cenowym, zniechęci się do poszukiwań, kupi w końcu gruza i tak to się skończy. Sprawdzenie sprawdzeniem, ale poszukiwanie BMW za kilka tys to jak szukanie obrączki w zbiorniku w miejscowej oczyszczalni.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13703
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Sty 2021, 10:40

szybki napisał(a):Kup nie ma problemu ... średnia półka i bmw lubie teteksty...
Następne będą takie: premium kosztuje, stare więc się sypie, to wina poprzedniego właściciela a wszystko okraszone ceną rynkową auta + docelowym klientem.
Kup zrób relacje na fs a ja się uraduje razem z Tobą
Jako użytkownik 20letniego auta


Kolego gdybym miał tyle kasy na części premium co Ty, to już bym był zapisany na odbiór nowej M5 CS. Ja doskonale sobie zdaje sprawę że, każde auto lubi części premium a widocznie BMW bardziej. Ale po co wogole wylatujesz z tekstami z częściami ze złomowiska itp skoro mowa tu trochę na inny temat. Wynika, że masz właśnie 20 letnie BMW to powiedz proszę coś więcej o nim. Bo nie wiem czy mi odradzasz zakup czy przestrzegasz przed eksploatacją, dlatego, że ciągle coś się sypie. Może chcesz sprzedać swój egzemplarz ? Wtedy będę wiedział, że można w ciemno brać :mrgreen: z tym, że pamiętaj, inwestycja części premium się nie zwróci przy sprzedaży bo liczy się okraszona cena rynkowa. :ok:
PiotrekEs
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 15 03 1988
Auto: Mazda 3 BK
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Sty 2021, 10:45

mike napisał(a):obejrzy kilka sztuk w tym przedziale cenowym, zniechęci się do poszukiwań, kupi w końcu gruza i tak to się skończy. Sprawdzenie sprawdzeniem, ale poszukiwanie BMW za kilka tys to jak szukanie obrączki w zbiorniku w miejscowej oczyszczalni.


To też proszę Was od początku wątku o jakieś info na temat w jakim przedziale warto szukać E39, nie powiedziałem przecież, że budżet to 3k i koniec rozmowy. Fakt, myślałem za Mazdę trochę więcej dostać ale rzeczywistość jest brutalna. Robić ją na perfekt i sprzedać też nie ma sensu, no chyba, że dla siebie.
PiotrekEs
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 15 03 1988
Auto: Mazda 3 BK
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Sty 2021, 11:14

Miałem 7 sz bmw z r6 totalnie z żadną nie miałem przygód, jedna e39 kupiłem tu we fr za 200 euro przez rok włożyłem tyyyyle kasy że masakra, całe 70 euro na świece i uszczelkę pod dekiel zaworowy ale pewnie miałem poprostu farta ze wszystkimi bo jakby to inaczej wytłumaczyć :ok:
Z punktu technicznego lepiej było by się skupic na przed lifcie bo masz silnik m52, najchętniej 2.8 oczywiście, jednostka pozbawiona jakichkolwiek wad konstrukcyjnych. Po lifcie masz już M54, więcej mocy ale tu już krok do przodu z technologią a z praktycznego punktu widzenia krok do tyłu z trwałością.
Przy autach premium wiekowym cena nie jest wyznacznikiem stanu rzeczywistego równie dobrze możesz za 5 kupić w lepszym stanie niż za 10.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12488
Zdjęcia: 80
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

29 Sty 2021, 14:13

Nie ma co porównywać cen zachodnich do naszych - zupełnie inne realia, mentalność, a dodatkowo jesteś mechanikiem, więc dodatkowe koszta wyszły groszowo :ok: więc argument raczej inwalida.
PiotrekEs napisał(a):Kolego gdybym miał tyle kasy na części premium co Ty, to już bym był zapisany na odbiór nowej M5 CS. Ja doskonale sobie zdaje sprawę że, każde auto lubi części premium a widocznie BMW bardziej. Ale po co wogole wylatujesz z tekstami z częściami ze złomowiska
koledze bardziej chodziło o zobrazowanie sytuacji na rynku :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13703
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Trzeci sygnał pojazdu uprzywilejowanego - wysyłany do kierowców
    Słyszeliście o takiej metodzie informowania kierowców na drodze, że zbliża się np. straż pożarna, karetka czy policja? Dzisiaj coś słyszałem o testowaniu takiej metody i o tym jak ona działa. Każdy kierowca słuchający ...
    Koncepcyjne crossovery Toyoty od R-SC do C-HR
    Crossover Toyoty oparty na C-HR Concept to najnowszy produkt japońskiego koncernu. Auto trafi na rynek w połowie tego roku, jednak jego historia sięga 15 lat wstecz, kiedy zadebiutował koncept R-SC. Wciąż nie wiemy, jak będzie ...

  • 29 Sty 2021, 14:37

    PiotrekEs napisał(a):Ale po co wogole wylatujesz z tekstami z częściami ze złomowiska itp


    Było już tu kilku fanów BMW, którzy nie widzieli nic złego w kupowaniu używanych tarcz hamulcowych
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6296
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Ostrzeżenia: 1

    29 Sty 2021, 16:16

    mike napisał(a):koledze bardziej chodziło o zobrazowanie sytuacji na rynku
    spoko nie jestem z tych obraźliwych i nie biorę tego personalnie, tylko że chciałbym bardziej konkretów odnośnie samego tematu i moich pytań :ok:

    Invi napisał(a):Było już tu kilku fanów BMW, którzy nie widzieli nic złego w kupowaniu używanych tarcz hamulcowych


    No to lepiej przemilczeć już :roll: używka i to ze złomowiska tak, ale coś typu plastik czy jakiś element którego nie kupi nowego, części eksploatacyjnych nie wyobrażam sobie kupować używanych.
    Kao napisał(a):Z punktu technicznego lepiej było by się skupic na przed lifcie bo masz silnik m52, najchętniej 2.8 oczywiście, jednostka pozbawiona jakichkolwiek wad konstrukcyjnych. Po lifcie masz już M54, więcej mocy ale tu już krok do przodu z technologią a z praktycznego punktu widzenia krok do tyłu z trwałością.


    Tak właśnie, podobno najlepiej skupić się na m52, tutaj dzięki za potwierdzenie.

    Kao napisał(a):Przy autach premium wiekowym cena nie jest wyznacznikiem stanu rzeczywistego równie dobrze możesz za 5 kupić w lepszym stanie niż za 10.


    Rozumiem, zatem trzeba szukać i trafić coś w miarę pewnego.
    Pytanie jeszcze jak bywa z dwumasą w tych autach ? Nie pytam oczywiście czy droga czy tania. O resztę na co zwracać uwagę już nie będę wypytywał, bo takich tematów jest pełno więc odnajdę sobie takie informacje :ok:
    PiotrekEs
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Prawo jazdy: 15 03 1988
    Auto: Mazda 3 BK
    Silnik: 2.0
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    29 Sty 2021, 17:05

    PiotrekEs zrób jak chcesz kup sobie bmw i opisz swoją historie u nas w odpowiednim dziale. :ok:

    Kao jest tak idealnie z tymi BMW że do mnie już nawet na podwórko nie maja wjazdu... mieszkam w 50 tysięcznym mieście i jest tak samo. Mechanik usłyszy BMW seria kapeć i ma kolejkę jak z PL do USA albo brama wjazdowa mu się popsuła :ok:
    Dzisiaj odmówiłem ściągnięcia e90 2,0pb z wysranymi vanosami :mrgreen:

    Kao Ty kupowałeś BMW chwilę pośmigałeś, sam naprawiłeś, sam pomalowałeś i pojechało ze słonecznej i ciepłej okolicy do PL a ja mam styczność z tym co jest w PL i z ludżmi naprawiającymi auta u mechaników.

    Zresztą fajnie składa się u nas na forum jak ktos się pojawia i był właścicielem BMW od czego zaczyna swoją opowieść :D
    Taki tam zbieg okoliczności :mrgreen:

    p.s.

    PiotrekEs ja jeżdżę V8ką mającą 17lat i robię 5k.km.miesięcznie więc wszystkie wynalazki typu BMW z dolnej półki odpadają bo szanuję kasę i lubię motoryzację która jest też moja pracą :ok:
    Jak bym miał kupić BMW to tylko w fajnych opcjach czyli stare Mpower bo tu są też bolączki ale stabilna cena pozwala na inwestycje.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7474
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    29 Sty 2021, 18:15

    szybki napisał(a):Kao jest tak idealnie z tymi BMW że do mnie już nawet na podwórko nie maja wjazdu... mieszkam w 50 tysięcznym mieście i jest tak samo.
    a ile tych Twoich klientów ma e39 z benzoliną?
    szybki napisał(a):Kao Ty kupowałeś BMW chwilę pośmigałeś, sam naprawiłeś, sam pomalowałeś i pojechało ze słonecznej i ciepłej okolicy do PL
    nie trafiłeś jedynie za tą za 200 euro pojechała do Pl i o jakich kosztach mowa? O wymianie świec i uszczelce? No faktycznie mechanik zdarł by cały majątek. Reszta bmek jeździłem po pl i to nie było na chwilę bo to były moje auta a nie na handelek. Szybki konkretami byś zapodał a nie 3 literki, kibel i na tym koniec.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12488
    Zdjęcia: 80
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    29 Sty 2021, 18:22

    Czytam, czytam i zaraz okaże się, że z 25 letnim biemdabelju to jak z passatem. Na sprzedaż są same perełki po pełnym serwisie żeby nowy właściciel mógł od razu poczuć mityczną radość z jazdy.

    Stare gruzy i tyle. Na daily nadają się jak zaplecze i potrafisz sobie sam coś pogrzebać. Jeśli już miałbym kupić coś takiego to możliwie jak najmłodsze za te kilkanaście tysięcy, które nie przeszło jeszcze przez ręce najbiedniejszych sebastianów. Za te 5-7 nie szukasz dobrego tylko jak najmniej najgorszego :mrgreen:
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6296
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Ostrzeżenia: 1

    29 Sty 2021, 18:38

    Czyli jakieś punta z problemem z UPG, Astra H które potrafią nie odpalić po wyjściu z biedronki, gnioty peżoty co elektryka tyka etc zgniłe corsy które polecacie dzień w dzień są ok a jak masz tanie premium które zapewni Ci spokój i spełni Twoje oczekiwania to jest beee tylko dla tego że jest z pod znaczka bmw które w tej chwili robi g...o. To że kiedyś robili zajebiste vw to nie znaczy że teraz tak jest tak jak i odwrotnie. Czepił się pastucha a prawdę mówiąc jest tak jak przy e39 jest tylko nienawiść do marki i zero konkretów
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12488
    Zdjęcia: 80
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    29 Sty 2021, 18:52

    Kao napisał(a):k a jak masz tanie premium które zapewni Ci spokój


    Chyba spokojną głowę w kwestii gospodarowania wolnymi środkami, wszystkie będą szły na serwis więc nie trzeba myśleć o innych wydatkach.


    Kao napisał(a): zero konkretów


    jak widać walisz konkretami

    Kao napisał(a):Astra H które potrafią nie odpalić po wyjściu z biedronki



    Podajesz e39 jako alternatywę na punto czy corsy?
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6296
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Ostrzeżenia: 1

    29 Sty 2021, 18:58

    Invi napisał(a):gospodarowania wolnymi środkami, wszystkie będą szły na serwis
    no to czekamy na konkrety co i za ile uwzględnisz w tym serwisie.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12488
    Zdjęcia: 80
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    30 Sty 2021, 23:47

    Aaaa czyli jednak tu wychodzi jakaś sympatia/nienawiść do marki. Co nie daje rzetelnego polecenia/odradzenia danego modelu. Osobiście nigdy nie miałem BMW, zawsze przy kupnie auta, tej marki nawet nie brałem pod uwagę, iż nie chciałem być kojarzony z typowym sebkiem, teraz po latach moje zdanie jest totalnie odmienne. Nie wiem tylko jak w praktyce pod względem technicznym i tym podobnych, więc wolę podyskutować. Dużo też naczytałem się, że E39 jest ostatnim prawdziwym BMW, e60 itd jest już inną bajką. I w sumie mam potwierdzenie tej tezy w e60 kolegi który wkłada w nią ciągle kase, nie wiem czy z zamiłowania czy konieczności. Coś w tym jednak jest. Podsumowując, rozmawiamy tutaj o samochodzie premium tamtych lat za naprawdę nie wielką kasę, co jest kuszące. Głównym moim problem jednak było co robić mając to co mam i w jakim stanie. Korci mnie na zmianę ale ciągle mam niepewność. Zobaczymy....
    PiotrekEs
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Prawo jazdy: 15 03 1988
    Auto: Mazda 3 BK
    Silnik: 2.0
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004