Prawie nowy akumulator, ledwo kręci Fiat SC

31 Gru 2021, 11:35

Zmieniam zdanie, faktycznie jedź do elektryka i niech Ci wszystko sprawdzi, bo w ten sposób to nigdy nie dojdziesz do tego co jest niesprawne :D

Mi jak słabo odpalał to zmierzyłem napięcie na aku po postoju (było niskie), ładowania (było bardzo dobre). Zmieniłem aku i problem zniknął. Gdyby dalej był to bym wymienił rozrusznik. I tak trzeba krok po kroku eliminować, albo oddać do specjalisty i niech robi.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7825
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

31 Gru 2021, 16:03

No kombinuje bo ja tego nie rozumiem, np dziś jechałem do sklepu i auto pięknie paliło, czyli co jest lewy pobór prądu np. ale tylko na mrozie? :roll: Krótkie odcinki ale tylko to ma znaczenie jak jest poniżej zera?
Uszkodzony rozrusznik ale jak tylko jest ciepło to się sam naprawia?
Wg mnie jak się rozładuje akumulator to nawet w środku lata go nie odpalisz i nie ma znaczenia czy jest -5 czy +5 czy +20

Natomiast oczywiście pojadę do elektryka ale dla mnie to raczej aku do reklamacji, której i tak nie uznają.
On nie trzyma pod obciążeniem na mrozie. Czyli sezonowy aku tak jak opony letnie.
Sojek
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 15 07 2012
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Fiat SC
Silnik: 1.1 S
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

01 Sty 2022, 21:17

Między -10 a +15 to jest cholerna różnica, nic dziwnego że lepiej kręci.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7825
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

07 Sty 2022, 15:34

Panowie, z tym aku to jest czarna magia :D
Dałem koledze do Golfa IV 2,0 na kilka dni, auto stało chyba z 3 dni i twierdzi że dobrze palił, jego kuzyn już nieco starszy jest po Politechnice elektrykiem i podobno sprawdzał aku i twierdzi że jest dobry.
Ale powiedział mi że te rozruszniki we Fiatach są strasznie toporne, że nie mają jakieś przekładni planetarnej czy coś takiego i mocno obciążają aku i stąd ten problem, że mam zmienić rozrusznik na taki z przekładnią planetarną, wie ktoś o co w tym chodzi? słyszał ktoś?

W każdym razie ponoć na 99% to nie wina akumulatora.
Sojek
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 15 07 2012
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Fiat SC
Silnik: 1.1 S
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

10 Sty 2022, 12:48

No to jeżeli nie wina akumulatora, to albo rozrusznik albo elektryka. W elektryce nie ma żadnych udziwnień, więc jak masz kolegę elektryka, to niech ci posprawdza kable, ich mocowanie do ramy, do rozrusznika i jak tu będzie wszystko ok, to pozostaje rozrusznik.
Rozrusznik można dać do elektryka, który go sprawdzi i jak sie da, to naprawi. Jak się nie da, to trzeba kupić nowy. Jeżeli do twojego silnika jest dostępny rozrusznik z przekładnią planetarną, to jak najbardziej możesz kupić. Jest o tyle lepszy, że pobiera dużo mniejszy prąd, ponieważ ma dużo mniejszy wirnik i nie ma uzwojeń stojana. Oprócz tego jest mniej awaryjny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18580
Zdjęcia: 1203
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

10 Sty 2022, 22:59

Znalazłem coś takiego, powinno chyba pasowac...
[link do Allegro wygasł]

niby jest Fiat Sc/ 600

podjadę do jakiegoś mechaniola niech zmieni i tyle, bezsensu się tak zagłębiać w temat, jeśli to jest powodem.

Teraz się zrobiło chłodniej i od razu czuć że to wszystko siada :roll:
Tzw 'letni' samochód, akumulator tylko na lato :)

ale rozumiem że taki rozrusznik nie stanowi problemów? Tzn jak jest dostępny, działa to powinien nawet lepiej śmigać tak?

Nie wiem gość mi powiedział tzn kuzyn kumpla -elektryk że to nie aku jest problemem, że spokojnie odpali 3 litrowego busa, z resztą odpala mocniejsze auta, z duzymi silnikami.
Sojek
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 15 07 2012
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Fiat SC
Silnik: 1.1 S
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Załamanie pogody za kierownicą
    Z powodu zmiany klimatu może wzrastać częstotliwość występowania ekstremalnych zjawisk pogodowych. Gwałtowne burze, ulewy czy grad – takie warunki na drodze są zagrożeniem dla kierowcy i wiążą się z koniecznością sprawnego ...
    "To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć"
    W 6-godzinnym wyścigu na torze Silverstone, pierwszej rundzie serii FIA World Endurance Championship, Toyota wyprzedziła Porsche, choć jednocześnie rywalizacja między TS050 Hybrid a 919 Hybrid była bardzo zacięta. To dobra ...

  • 11 Sty 2022, 09:58

    Chyba nie czytasz tego co piszemy... To że nie jest winny akumulator to wiadomo od dawna.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7825
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007
    0

    11 Sty 2022, 11:46

    No dwa posty wyżej sugerowałeś podjechanie do elektryka bo nie wiadomo co jest niesprawne, także raczej nikt tutaj nie twierdził że to na pewno nie jest akumulator.
    Sojek
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Prawo jazdy: 15 07 2012
    Przebieg/rok: 11tys. km
    Auto: Fiat SC
    Silnik: 1.1 S
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    0

    11 Sty 2022, 13:41

    Bo kombinujesz od dłuższego czasu jak koń pod górkę. Podawaliśmy co masz sprawdzić, w końcu stwierdziliśmy żebyś to oddał do fachowca bo to niekończąca się opowieść. I dalej nie wiesz co jest zepsute :)

    SKORO większe diesle odpala bez problemu, to jak winą może być akumulator? Albo rozrusznik słaby, albo coś kradnie prąd podczas rozruchu/słaba masa. Nie ma tutaj innych cudów.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7825
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007
    0

    12 Sty 2022, 12:02

    Dobra, ale "kradzież" prądu chyba nie zależy od pory roku i aury pogodowej? :)
    A teraz znów nastał okres mrozów i to auto ledwo pali, dosłownie ledwo.
    Sojek
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Prawo jazdy: 15 07 2012
    Przebieg/rok: 11tys. km
    Auto: Fiat SC
    Silnik: 1.1 S
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    0

    12 Sty 2022, 12:07

    Sojek napisał(a):Dobra, ale "kradzież" prądu chyba nie zależy od pory roku i aury pogodowej?

    Zależy - w lato, mimo, że coś kradnie prąd z aku, to aku dłużej zachowa swoją sprawność. W zimie natomiast, sprawność aku maleje proporcjonalnie do spadku temperatury, a zatem czas rozładowania aku będzie szybszy. Zależy to również od tego, ile tego prądu dany odbiornik kradnie z aku.
    Temat zamykam, ponieważ dalsza dyskusja nie ma najmniejszego sensu - autor polemizuje bez sensu nic nie sprawdzając.
    Nasza rada w tym temacie jest jednoznaczna - należy pojechać do fachowca.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18580
    Zdjęcia: 1203
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    0
     
    cron