Prawie nowy akumulator, ledwo kręci Fiat SC

31 Gru 2021, 11:35

Zmieniam zdanie, faktycznie jedź do elektryka i niech Ci wszystko sprawdzi, bo w ten sposób to nigdy nie dojdziesz do tego co jest niesprawne :D

Mi jak słabo odpalał to zmierzyłem napięcie na aku po postoju (było niskie), ładowania (było bardzo dobre). Zmieniłem aku i problem zniknął. Gdyby dalej był to bym wymienił rozrusznik. I tak trzeba krok po kroku eliminować, albo oddać do specjalisty i niech robi.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7741
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

31 Gru 2021, 16:03

No kombinuje bo ja tego nie rozumiem, np dziś jechałem do sklepu i auto pięknie paliło, czyli co jest lewy pobór prądu np. ale tylko na mrozie? :roll: Krótkie odcinki ale tylko to ma znaczenie jak jest poniżej zera?
Uszkodzony rozrusznik ale jak tylko jest ciepło to się sam naprawia?
Wg mnie jak się rozładuje akumulator to nawet w środku lata go nie odpalisz i nie ma znaczenia czy jest -5 czy +5 czy +20

Natomiast oczywiście pojadę do elektryka ale dla mnie to raczej aku do reklamacji, której i tak nie uznają.
On nie trzyma pod obciążeniem na mrozie. Czyli sezonowy aku tak jak opony letnie.
Sojek
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 15 07 2012
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Fiat SC
Silnik: 1.1 S
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

01 Sty 2022, 21:17

Między -10 a +15 to jest cholerna różnica, nic dziwnego że lepiej kręci.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7741
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

07 Sty 2022, 15:34

Panowie, z tym aku to jest czarna magia :D
Dałem koledze do Golfa IV 2,0 na kilka dni, auto stało chyba z 3 dni i twierdzi że dobrze palił, jego kuzyn już nieco starszy jest po Politechnice elektrykiem i podobno sprawdzał aku i twierdzi że jest dobry.
Ale powiedział mi że te rozruszniki we Fiatach są strasznie toporne, że nie mają jakieś przekładni planetarnej czy coś takiego i mocno obciążają aku i stąd ten problem, że mam zmienić rozrusznik na taki z przekładnią planetarną, wie ktoś o co w tym chodzi? słyszał ktoś?

W każdym razie ponoć na 99% to nie wina akumulatora.
Sojek
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 15 07 2012
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Fiat SC
Silnik: 1.1 S
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

10 Sty 2022, 12:48

No to jeżeli nie wina akumulatora, to albo rozrusznik albo elektryka. W elektryce nie ma żadnych udziwnień, więc jak masz kolegę elektryka, to niech ci posprawdza kable, ich mocowanie do ramy, do rozrusznika i jak tu będzie wszystko ok, to pozostaje rozrusznik.
Rozrusznik można dać do elektryka, który go sprawdzi i jak sie da, to naprawi. Jak się nie da, to trzeba kupić nowy. Jeżeli do twojego silnika jest dostępny rozrusznik z przekładnią planetarną, to jak najbardziej możesz kupić. Jest o tyle lepszy, że pobiera dużo mniejszy prąd, ponieważ ma dużo mniejszy wirnik i nie ma uzwojeń stojana. Oprócz tego jest mniej awaryjny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18451
Zdjęcia: 1194
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

10 Sty 2022, 22:59

Znalazłem coś takiego, powinno chyba pasowac...
[link do Allegro wygasł]

niby jest Fiat Sc/ 600

podjadę do jakiegoś mechaniola niech zmieni i tyle, bezsensu się tak zagłębiać w temat, jeśli to jest powodem.

Teraz się zrobiło chłodniej i od razu czuć że to wszystko siada :roll:
Tzw 'letni' samochód, akumulator tylko na lato :)

ale rozumiem że taki rozrusznik nie stanowi problemów? Tzn jak jest dostępny, działa to powinien nawet lepiej śmigać tak?

Nie wiem gość mi powiedział tzn kuzyn kumpla -elektryk że to nie aku jest problemem, że spokojnie odpali 3 litrowego busa, z resztą odpala mocniejsze auta, z duzymi silnikami.
Sojek
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 15 07 2012
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Fiat SC
Silnik: 1.1 S
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niepokojące ślady oleju silnikowego pod samochodem?
    Wycieki oleju silnikowego i innych płynów eksploatacyjnych spotykają wielu kierowców. Początkowo każda plama pod autem może wyglądać niegroźnie, jednak bagatelizowanie tego problemu może nieść za sobą poważne ...
    Mitsubishi Concept G4 to nowy kompaktowy sedan
    Podczas trzydziestego czwartego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Bangkoku (trwającego od 25 marca do 7 kwietnia) Firma Mitsubishi Motors (Thailand) Co., Ltd. (MMTh) zaprezentuje koncepcyjny model MITSUBISHI Concept ...

  • 11 Sty 2022, 09:58

    Chyba nie czytasz tego co piszemy... To że nie jest winny akumulator to wiadomo od dawna.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7741
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007
    0

    11 Sty 2022, 11:46

    No dwa posty wyżej sugerowałeś podjechanie do elektryka bo nie wiadomo co jest niesprawne, także raczej nikt tutaj nie twierdził że to na pewno nie jest akumulator.
    Sojek
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Prawo jazdy: 15 07 2012
    Przebieg/rok: 11tys. km
    Auto: Fiat SC
    Silnik: 1.1 S
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    0

    11 Sty 2022, 13:41

    Bo kombinujesz od dłuższego czasu jak koń pod górkę. Podawaliśmy co masz sprawdzić, w końcu stwierdziliśmy żebyś to oddał do fachowca bo to niekończąca się opowieść. I dalej nie wiesz co jest zepsute :)

    SKORO większe diesle odpala bez problemu, to jak winą może być akumulator? Albo rozrusznik słaby, albo coś kradnie prąd podczas rozruchu/słaba masa. Nie ma tutaj innych cudów.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7741
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007
    0

    12 Sty 2022, 12:02

    Dobra, ale "kradzież" prądu chyba nie zależy od pory roku i aury pogodowej? :)
    A teraz znów nastał okres mrozów i to auto ledwo pali, dosłownie ledwo.
    Sojek
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Prawo jazdy: 15 07 2012
    Przebieg/rok: 11tys. km
    Auto: Fiat SC
    Silnik: 1.1 S
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    0

    12 Sty 2022, 12:07

    Sojek napisał(a):Dobra, ale "kradzież" prądu chyba nie zależy od pory roku i aury pogodowej?

    Zależy - w lato, mimo, że coś kradnie prąd z aku, to aku dłużej zachowa swoją sprawność. W zimie natomiast, sprawność aku maleje proporcjonalnie do spadku temperatury, a zatem czas rozładowania aku będzie szybszy. Zależy to również od tego, ile tego prądu dany odbiornik kradnie z aku.
    Temat zamykam, ponieważ dalsza dyskusja nie ma najmniejszego sensu - autor polemizuje bez sensu nic nie sprawdzając.
    Nasza rada w tym temacie jest jednoznaczna - należy pojechać do fachowca.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18451
    Zdjęcia: 1194
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    0