Prawie pełny zbiorniczek na rozgrzanym

18 Sie 2021, 08:40

Cześć, auto to Volvo V70 z 1997 wolnossąca benzyna z gazem.
Rano sprawdzałem poziom płynu na zimnym i był między min, a max. W drodze do pracy nieco go przycisnąłem, zaparkowałem na parking o płaskim podłożu i poziom płynu był powyżej maxa o jakieś 2-3 cm. Zgasiłem auto i poziom płynu od razu opadł do poziomu max. Odpaliłem ponownie i po kilku minutach poziom płynu był cały czas prawie na równi z max. Po chwili załączył wentylator.

Czy tak ma być że w trakcie jazdy i chwile po płynu jest aż tak dużo? Niedawno była zmieniana nagrzewnica i układ płukany kilka razy, nowy zbiorniczek + korek, świeży płyn. Auto mam od niedawna i nie wiem czy tak powinno być. Brak oleju w płynie ani płynu w oleju, nie kopci, nie przegrzewa się.
phillix
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Nie mam

18 Sie 2021, 09:26

Zawsze przy rozgrzanym silniku będzie trochę więcej płynu w zbiorniczku. Raz że chodzi o jego rozszerzalność pod względem temperatury, a dwa że w układzie panuje też ciśnienie. Zauważ że na zbiorniczku masz ponad oznaczeniem max jeszcze jakąś dostępną przestrzeń która właśnie jest zarezerwowana na takie zjawisko.

Jak się zastanawiasz czy jest wszystko ok, to sprawdzaj sobie przez kilka dni na zimnym silniku rano przed odpaleniem poziom płynu w zbiorniczku. Możesz zrobić sobie kreskę markerem i wtedy szybko i łatwo sprawdzisz czy jego stan się zmienia :wink:
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4403
Zdjęcia: 12

18 Sie 2021, 15:27

Jak dla mnie, to wszystko jest ok.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17827
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Sie 2021, 14:39

Panowie, jednak nie jest okej. Coś dziwnego się dzieje. Ostatnio pojechałem w upalny dzień w góry, wentylator często się załączał na moment, zbijał temperaturę w górskich korkach, więc wszystko niby w normie. Zajechałem na parking, zgasiłem auto i dym spod maski. Płyn wylatywał korkiem przez zbiorniczek. Po kilku godzinach uzupełniłem płyn i wróciłem spokojnie do domu, nie otwierałem maski, ale nic nie uciekło.

Wczoraj znajomy polecił mi odkręcić korek zbiorniczka, odpalić silnik i dać mu popracować bez korka aż otworzy termostat, później zakręcić korek i obserwować. Tak też zrobiłem. Po zakręceniu korka nic się nie działo, poziom płynu nieruchomo w poziomie max, przy dodawaniu gazu nic się nie działo. Zgasiłem silnik, odczekałem jakieś 10 minut i powoli odkręciłem korek zbiorniczka w celu wykonania testu na CO2 zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Test wyszedł negatywny. Zostawiłem auto. Dziś rano przed wyjazdem do pracy otwieram maskę i poziom płynu na minimum, czyli pewnie po odpowietrzeniu trochę opadło. Dolałem do połowy i pojechałem do pracy. Pod pracą na odpalonym aucie otworzyłem maskę i płyn znowu powyżej max, prawie na równi z wężykiem powrotnym.

Czy przez to że odkręciłem wcześniej korek w zbiorniczku na gorącym silniku (w celu zrobienia testu CO2) mógł się podobnie zapowietrzyć układ?

Pomóżcie proszę, bo nie mam już siły, a włożyłem w to auto kupe pieniędzy i dalej więcej stoi niż jeździ :(
phillix
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Nie mam

26 Sie 2021, 10:26

Mi to wygląda na problem z zaworem w korku który nie działa prawidłowo.

phillix napisał(a):Czy przez to że odkręciłem wcześniej korek w zbiorniczku na gorącym silniku (w celu zrobienia testu CO2) mógł się podobnie zapowietrzyć układ?
Nie.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4403
Zdjęcia: 12

26 Sie 2021, 14:20

Zamówiłem nowy korek Febi. Dodatkowo zmieniam rozrząd, bo się okazało, że poprzedni kupujący zmienił 8k km temu rozrząd, ale bez pompy, bo mechanik powiedział, że nie trzeba, bo jest sprawna. Wolę to zrobić i mieć z głowy.
phillix
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Używana żarówka kontra nowa P21W BA15S - porównanie
    Porównanie takich samych żarówek nowej i używanej po sporym przebiegu w samochodzie. Żarówka o której mowa to model P21W BA15S. Zamontowana była w samochodzie w tylnej lampie i spełniała funkcję ...
    Ford GT
    Ford GT nie jest oczywiście modelem seryjnym, a egzemplarzem po skrajnych modyfikacjach dokonanych przez Performance Power Racing z Florydy. Specjaliści z tej firmy w konstrukcji pojazdu zastosowali materiał wykorzystywany ...

  •