Problem z Asteriksem II (G)

Problem z Asteriksem II (G)

22 Paź 2011, 22:18

Kupilem OPLA Astre II 1999 2.0 16 v 136km z instalacja gazowa. Nie znam sie na autach wiec chcialem sie poradzic tutaj tym bardziej ze to moje 1 auto. Wiec tak... Przy odpalaniu zajezdza mi gazem mimo ze auto odpala sie na benzynie potem automatycznie przelacza na gaz. Mialem niemal pusty bak gazu zatankowalem za 60zl gazu i czy to nomalne ze po zrobieniu okolo 50 km juz swieci mi sie rezerwa? Ile moge zrobic km na takiej rezerwie? Niedziala mi predkosciomierz tzn dziala ale zacina sie i raczej czesciej nie dziala do tego swieci mi sie kontlorka od Poduszek powietrznych mimo ze jest ok niby. Ile koszt napray u elektro mechanika takiego predkosciomierza i tej kontrolki? A najbardziej martwia mnie ta sytuaja z dzis ze stojac nie dotykajac gazu na luzie auto samo gazowalo do 2 tysiecy obrotow. Dopiero po wylaczniu silnika bylo ok a druga sytuacja to kiedy po zatrzymaniu sie chcialem dalej ruszyc naciskajac na pedal gazu auto nie gazowalo wogole i znow musialem wylaczyc i wlaczyc silnik. Co to moze byc i jak drogie w naprawie? Rozrzad wymieniany byl 100 000km temu czy to czas juz na wymniane? Tu tez koszt by mnie interesowal. Do tego doradzono mi wyczyscic filtry i wymienic oleje. Prosze o porade.
...
bartek1992
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 15 Kwi 2011, 20:01
Miejscowość: Żary

Re: Problem z Asteriksem II (G)

23 Paź 2011, 09:44

Insntalacja LPG to sekwencja? Moze reduktor jest walniety, podjedz z tym do gazownika, zestaw uszczelniajacy do reduktora to jakies max 200zl z wymiana jak nie potrafisz sam wymineic, odrazu zrob regulacje gazu + wymien filtr gazu, zaplacic powinienes lacznie z 200-250zl.

Predkosciomierz to zalezy, moze ci kabel nie laczy w ktorym miejscu, lub czujnik, ale to jest maly problem.

A poduszki to pewnie nie masz, jak kontrolka sie swieci aka autko po dzwonie.

Na rezerwie z 100km zrobic powinienes raczej, od momentu sie jej zapalenia oczywiscie.

Z tym gazowaniem auta, to moze byc gdzies zwarcie w ktorejs wziazce przewodow, tym bardziej ze autko pewnie po dzownie i ktos mogl kable sam recznie "sztukowac", zeby bylo taniej niz wymienic wiazke przewodow na orginalna. Moze to tez byc wina przepustnicy(lub nieszczelnego dolotu) czy silnika krokowego, ale podjedz pierw do gazownika, moze reduktor rzeczywiscie jest kompletnie nieszczelny i autko dostaje za duzo gazu, stad skaczace obroty.

Rozrzad to nawet sie wymienia co 60-80k km, dla swietego spokoju, nie patrzac na zalecenia producenta.

Olej z filtrem sie wymienia co 15k km, jak nie wiesz kiedy byl wymieniany to wymien, filtr powietrza, to mozna wyjac i zobaczyc w jakim jest stanie. Nalezy tez wymienic plyn chlodzacy i hamulcowy jak nie wiesz kiedy byl wymieniany, co 4 lata sie powinno wymianiac. Tym bardziej ze zima sie zbliza, a nie wiesz czy tam nie masz wlane pol na pol wode zwykla i ci to mozne nawet zamarznac. Plyn do spryskiwaczy zimowy tez sobie odrazu wlej.

Tak czy inaczej podjedz wg mnie pierw do jakiegos gazownika, niech on okresli stan instalacji i co w niej wypada zrobic, a potem dalej mysl co z tym autkiem robic.

Troche kapcia kupiles, chyba ze cena byla adekwatna do stanu autka...
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: Problem z Asteriksem II (G)

23 Paź 2011, 10:28

Nie wierzyłbym temu wskazaniu ,,rezerwy'' na gazie .. Skoro wlałeś ok 22 litrów lpg, to może zrobisz 200 km na tym - wyjeździj do końca, zatankuj do pełna i po wyjeżdżeniu do końca znowu, dowiesz się ile spala lpg ..

Resztę opisał Czimi bardzo dobrze ..
Natychmiast rozrząd do wymiany ..
Pozdro
silvo44
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 2892
Rejestracja: 09 Lis 2008, 12:28
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy od: 01 09 1983
Auto: OPEL VECTRA C
Silnik: Z18XER
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi R18 e-tron quattro po raz pierwszy zwycięża w Sebring Audi R18 e-tron quattro po raz pierwszy zwycięża w Sebring
    Audi odniosło kolejny historyczny sukces w sporcie motorowym. Wygrana Audi R18 e-tron quattro w dwunastogodzinnym wyścigu w Sebring na Florydzie, to jednocześnie pierwsze zwycięstwo wyścigowej hybrydy w tym klasycznym amerykańskim ...
    Master Truck 2013 - najpiękniejsze ciężarówki z Finnlandii Master Truck 2013 - najpiękniejsze ciężarówki z Finnlandii
    Firma Finnlines znowu wesprze swoją pomocą Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowanych MASTER TRUCK, który odbędzie się już po raz dziewiąty w Opolu. Tym razem impreza zaplanowana jest w dniach 19-20-21 ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Infiniti Q50
      Jaguar