Problem z drugim biegiem.

06 Maj 2021, 06:06

Witam, pacjent to hyundai i40 2.0 gdi 178 km 6mt 2013r przebieg 133tys, problem mój polega na tym ze wbijając drugi bieg podczas jazdy czuć opór i takie plastikowe chrobotanie (objaw ustępuje wraz ze wzrostem temperatury na zawnatrz bądź jak przejadę ze 2km i coś się nagrzeje "tylko co"), sprzęgło wymienione (dwumasa została stara), wysprzeglik wymieniony, pompa wymieniona, regulator ciśnienia wymieniony, olej dwa razy w skrzyni wymieniony, hydrauliczny olej wymieniony i układ dobrze odpowietrzony. Dodam że byłem z tym u szpeca od skrzyń (tylko że już po nagrzaniu i biegi wchodziły idealnie jak to jest gdy się samochód nagrzeje), a chrobotanie plastikowe obarcza lewarkiem biegów. Tylko zastanawiające jest to że na zimnym to występuje a po chwili już znika. Prosiłbym o pomoc. Z góry serdecznie dziękuję.
bioshocker92
Nowicjusz
 
Posty: 4

06 Maj 2021, 10:23

A jak stoisz na zimnym silniku i zmieniasz biegi to nie czuć tego?

Próbowałeś na zimnym zrobić redukcję do jedynki jak się już prawie zatrzymałeś i podobnego problemu nie ma? Tak samo jak wrzucasz bieg trzeci nie wyczuwasz nic?

Zobacz jeszcze czy problem będzie występował jak lekko zwiększysz obroty silnika przy zmianie biegu na drugi.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3262
Zdjęcia: 12

06 Maj 2021, 11:12

Z redukcja na 1 bieg nie ma ale jeżeli obroty dam powyżej 3 tysi lub przytrzymam sprzęgło>luz>i dopiero 2bieg to problem nie występuje nawet na zimnym
bioshocker92
Nowicjusz
 
Posty: 4

06 Maj 2021, 11:16

A i jeszcze apropo wrzucania biegów na postoju jak wcisnę sprzęgło to przy pierwszej prubie czuć opór na każdym biegu ale gdy nie puszczajac sprzęgła wbijam kolejne biegi to już wchodzi gładko(tylko to zjawisko jest jak się nagrzeje) na zimnym żadnych oporów nie ma wchodzą w miejscu gładziutko. I bądź mądrym.
bioshocker92
Nowicjusz
 
Posty: 4

06 Maj 2021, 12:38

Tak myślę po tym wszystkim co tu zostało napisane czy to czasem nie wina synchronizatora drugiego biegu który przy nierozgrzanej skrzyni powoduje taki problem.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3262
Zdjęcia: 12

06 Maj 2021, 12:53

Robić coś z tym cz czekać aż całkiem się rozleci?
bioshocker92
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przyszłe klasyki, które dziś kupisz w salonach to współczesne klasyki
    Znasz to uczucie, gdy na drodze mija Cię samochód, który wcale nie wygląda tak staro, a jego zderzaki zdobią żółte tablice rejestracyjne ? Tak, upływ czasu jest nieubłagany nawet dla prawdziwych motoryzacyjnych ...
    Auta BMW z układem xDrive: najpopularniejszy napęd na 4 koła
    Doskonałe właściwości jezdne, zwinność i stabilność w każdym terenie – to przyczyny sukcesu rynkowego systemu BMW xDrive. BMW stale poszerza ofertę samochodów z inteligentnym napędem na cztery koła: tylko w ciągu ...

  • 06 Maj 2021, 13:21

    Ja bym obserwował i sprawdzał czy problem nie będzie się pogłębiał. Jak na razie to chyba szkoda zachodu i kasy żeby coś z tym robić o ile to faktycznie synchronizator. Generalnie drugi bieg jest najczęściej wrzucanym biegiem.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3262
    Zdjęcia: 12