Problem z napięciem na elektrozaworach zmiennych faz rozrządu

24 Paź 2023, 11:44

Witam wszystkich. Otóż mój problem z insignią 1.8 benzyna oznaczenia silnika a 18xer jest problem z napięciem na elektrozaworach zmiennych faz rozrządu . Na ssącym elektrozaworze napięcie skacze na wydechowym jest stałe wysokie napięcie. Po odpięciu czujników położenia wałków rozrządu napięcie na elektrozaworach jest prawidłowe na biegu jałowym około 2,4 v
Smayll25
Nowicjusz
 
Posty: 9

24 Paź 2023, 11:58

Coś więcej w temacie ? Powód pomiaru napięć ? Jakieś niedomagania ze strony pracy silnika ? Było coś robione np wymiana kół zmiennych faz ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4639
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Paź 2023, 12:36

Problem z pod ciśnieniem błąd p106 po wypięciu wtyczek od czujnika położenia wałków rozrządu problemu nie ma z podciśnieniem auto chodzi równiutko odzyskał część mocy tak były wymieniane koła zmiennych faz rozrządu rozrząd ustawiony 100% dobrze
Smayll25
Nowicjusz
 
Posty: 9

24 Paź 2023, 12:38

Zastanawia mnie czym spowodowane wysokie napięcie w elektrozaworach
Smayll25
Nowicjusz
 
Posty: 9

24 Paź 2023, 12:48

A wałki rozrządu są dobrze ustawione względem kół ? Do wymiany kół konieczny jest tzw poszerzony zestaw blokad . Na kołach nie ma klina . Trzeba zdjąć pokrywę zaworów i listwą zablokować wałki rozrządu jak również zblokować koła zmiennych faz.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4639
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Paź 2023, 13:09

Dosłownie na takim zestawie było składane
Smayll25
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...
    Moto Session 2017 / relacja
    Targi Moto Session wpisały się już na stałe do naszego kalendarza i odwiedzamy je regularnie przedstawiając Wam relację zdjęciową z tej imprezy W tym roku Targi odbyły się w pierwszy weekend kwietnia czyli dużo wcześniej ...

24 Paź 2023, 13:28

Jeszcze dopiszę że problem może być między wałem korbowym a wałkiem rozrządu wypinając czujnik wału czujniki wałków są wpięte to elektrozawory zmiennych faz mają dobre napięcie i tak w drugą stronę
Smayll25
Nowicjusz
 
Posty: 9

25 Paź 2023, 11:21

Sugestia aby jednak sprawdzić ustawienie wałków . Założyć między koła blokadę zwracając uwagę że znaki na kołach dla ustawiania nie są idealnie naprzeciw sobie. Zobaczyć czy wtedy listwa blokująca da się wsunąć w wycięcia na końcach wałków oraz czy wał korbowy jest w GMP. Jest jeszcze jedna sprawa . Do zaworów regulujących jest osobny kanał olejowy . W nim jest zawór zwrotny ( w bloku z tyłu ) . Może ograniczyć ciśnienie oleju i zaburzyć działanie układu zmiennych faz . Również wskazane aby w programie diagnostycznym odczytać aktualne położenie wałków i zweryfikować z ustawieniem żądanym.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4639
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

27 Paź 2023, 21:05

no dobrze a nie bierzesz pod uwagę uszkodzenia elektronicznego ? nie wiem sterownik może..w końcu opel zobowiazuje
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1213
Ostrzeżenia: 1

30 Paź 2023, 21:08

toyman40 napisał(a):no dobrze a nie bierzesz pod uwagę uszkodzenia elektronicznego ? nie wiem sterownik może..w końcu opel zobowiazuje
A tam....... sterownik uwalony bo to opel :mrgreen: Tak patrząc na podobne tematy w necie to ostatecznie po wymianie kompa nic się nie poprawiało . Poprawę czy rozwiązanie problemu przynosiło - wymiana silnika :mrgreen: Jak pisałem do sterowania kołami zmiennych faz jest osobna magistrala olejowa . Tutaj niskie ciśnienie oleju może powodować błędną pracę zaworów sterujących . Czujnik wałka odczytuje jego położenie i komp próbuje ustawić właściwe ustawienie . Nie może osiągnąć zamierzonego celu to podaje sygnał PWM o pełnym wypełnieniu impulsów na zawór . Odłączenie czujników wałków czy wału korbowego powoduje wyłączenie regulacji zmiennych faz. Myślę że w temacie nie zostały wyczerpane wszystkie możliwe czynności diagnostyczne . Nie da się nawet sugerować uszkodzenia sterownika .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4639
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

31 Paź 2023, 18:35

taka jeszcze informacja odnośnie tych elektrozaworów
na wtyczce sa dwa piny na ssącym elektrozaworze na jednym pinie jest stale napięcie 2,5v a na drugim napięcie skacze 5v 10v 13v
na wydechowym jest na jednym napięcie 13v i na drugim 2,5.
z góry dziękuje wszystkim za jakieś sugestie
Smayll25
Nowicjusz
 
Posty: 9

02 Lis 2023, 12:15

Schemat potrzebny . Napięcia mierzysz na odpiętej wtyczce czy podłączonej ? . Na których konkretnie pinach jakie napięcie ? Nie mam schematu do A18xer . Mam do Z18xer i tutaj elektrozawory są podłączone do sterownika

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4639
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna