Problem z obrotami silnika punto II 1.2 8V 60KM

Problem z obrotami silnika punto II 1.2 8V 60KM

14 Cze 2012, 17:59

Hejka.
Mam taki problem z moim samochodem. Otóż dziś jechałem samochodem i w pewnym momencie zaczęły wariować obroty.
Obroty pod czas jazdy spadały z 2300 na 1500 po czym wracały. Na ekspresie przy 100 km/h i 3000 obrotów kilkakrotnie spadł na 2000, szarpło nim i wrócił na 3000. Działo się tak na gazie jak i na benzynie. Przy tych akcjach auto z gazu przełączało się na benzynę a później po powrocie do normalnych obrotów z powrotem na gaz.
Na wyłączonym gazie i przy jeździe na samej benzynie ta sama sytuacja...

Co może być przyczyną takich sytuacji??

Czekam na odpowiedź. Pomóżcie.
szewa90
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 14 Cze 2012, 17:56
Prawo jazdy od: 01 01 2001

Re: Problem z obrotami silnika punto II 1.2 8V 60KM

16 Cze 2012, 09:27

Albo awaria wadliwej cewki zapłonowej(jeśli auto jest z okresu początku produkcji),albo awaria sterownika.To dwie typowe bolączki tego udanego silnika.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Problem z obrotami silnika punto II 1.2 8V 60KM

17 Cze 2012, 19:47

Awaria sterownika czego??
Auto z 2001 roku... Zastanawiam się czy to nie będzie przekaźnik bo się grzeje strasznie, ten od wtrysków...;/
szewa90
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 14 Cze 2012, 17:56
Prawo jazdy od: 01 01 2001

Re: Problem z obrotami silnika punto II 1.2 8V 60KM

17 Cze 2012, 20:08

bo się grzeje strasznie


a uszczelki pod głowicą nie wydmuchałeś ?
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Rejestracja: 08 Cze 2010, 18:09
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy od: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Problem z obrotami silnika punto II 1.2 8V 60KM

20 Cze 2012, 22:42

A już się wszystko wyjaśniło, myśleliśmy że to przekaźnik. Ale okazało się, że drut w kablu w czujniku położenia wału był załamany i dlatego się takie coś działo.
Jak był gorący silnik to kabel był miękki i się przeginał, dlatego tak skakał i czasami nie zapalał.
Nowy czujnik i po sprawie.
Ale dzięki za pomoc.
Temat uważam za zamknięty:)
szewa90
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 14 Cze 2012, 17:56
Prawo jazdy od: 01 01 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [C] C4 II 1,6 / Bravo II 1,9 / Megane III 1,5 / Octavia II 1,6 [C] C4 II 1,6 / Bravo II 1,9 / Megane III 1,5 / Octavia II 1,6
    Podstawowe kryteria zestawienia: - segment C - silnik diesla o mocy około 110KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2010 roku. Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C4 II 1,6 HDi - 112KM - Fiat Bravo ...
    Volkswagen e-up! w pełni elektryczny samochód seryjny Volkswagen e-up! w pełni elektryczny samochód seryjny
    Volkswagen przedstawił swój pierwszy, w pełni elektryczny samochód seryjny: nowego e-up!. To prawie bezgłośne, czteroosobowe auto robi wrażenie zasięgiem 150 kilometrów i doskonałą funkcjonalnością. Nowy ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • 8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Infiniti Q50
      S2020005
      Jaguar