Problem z odpalaniem i praca na 3 garnki ;/

Problem z odpalaniem i praca na 3 garnki ;/

30 Sty 2014, 13:30

Witam auto to Astra F 1.6 8v , od kilku dni nie wiem skąd i jak się to stało auto zaczeło mi palić na trzy cylindry tak podejrzewam bo ma charakterystycznąpracę silnika, zna pierwsze odpalenei tez potrzebuje zeby dłużej pokrecićsilnikiem, , wyczyściłem siweice bo kazda byłą czarna , pozniej pojechałem chwile ok chodził na 4 cylindry po zgasnieciu w zaspie odpalilem go znow i juz chodził na 3 cylindry znów ściągnałem świece i kazda była troszke przykopcona na czarno ale juz nei tak bardzo mocno :) sprawdzałem przewody moim n zdaniem są ok po podmiance i nie maja przebicia , co mam teraz zrobić czy winne mogą być świece czy co ? autko pracuje na PB i LPG , proszę o pomoc i pozdrawiam :)swiece są przykopcone wiec mysle ze powinna byc iskra , i tak na wolnych obrotach normalnie pracuje podczas dodawanai gwałtownie gazu i jazdy normalnej praca taka tyr tyr tyr tyr i trzesie budą na czwartym biegu już , po za tym jak podkrece go na górne obroty na luzie na postoju to mam wrazenei ze tez pracuje wtedy na wszystkie cylindry , moj silnik wyglada tak jak na foto z tą kopułką identycznie wyglada zapłon a po lewej stronie cewka tylko na wysokosci amortyzatora :)

[link wygasł] za błędy przepraszam ale mam problemy z pisownią :)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Rejestracja: 12 Paź 2013, 14:19
Prawo jazdy od: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

Re: Problem z odpalaniem i praca na 3 garnki ;/

30 Sty 2014, 16:56

strongman94 napisał(a):Witam auto to Astra F 1.6 8v , od kilku dni nie wiem skąd i jak się to stało auto zaczeło mi palić na trzy cylindry tak podejrzewam bo ma charakterystycznąpracę silnika, zna pierwsze odpalenei tez potrzebuje zeby dłużej pokrecićsilnikiem, , wyczyściłem siweice bo kazda byłą czarna , pozniej pojechałem chwile ok chodził na 4 cylindry po zgasnieciu w zaspie odpalilem go znow i juz chodził na 3 cylindry znów ściągnałem świece i kazda była troszke przykopcona na czarno ale juz nei tak bardzo mocno :) sprawdzałem przewody moim n zdaniem są ok po podmiance i nie maja przebicia , co mam teraz zrobić czy winne mogą być świece czy co ? autko pracuje na PB i LPG , proszę o pomoc i pozdrawiam :)swiece są przykopcone wiec mysle ze powinna byc iskra , i tak na wolnych obrotach normalnie pracuje podczas dodawanai gwałtownie gazu i jazdy normalnej praca taka tyr tyr tyr tyr i trzesie budą na czwartym biegu już , po za tym jak podkrece go na górne obroty na luzie na postoju to mam wrazenei ze tez pracuje wtedy na wszystkie cylindry , moj silnik wyglada tak jak na foto z tą kopułką identycznie wyglada zapłon a po lewej stronie cewka tylko na wysokosci amortyzatora :)

[link wygasł] za błędy przepraszam ale mam problemy z pisownią :)


Niestety link nie działa :(. A na PB i LPG występują identyczne objawy???

Jak będzie chodził na trzy gary możesz zrobić najprostszy test. Zostawiasz samochód na luzie i ręcznym z odpalonym silnikiem, zakładasz gumowe rękawiczki i po kolei odpinasz kable od świec, po każdym wyjęciu silnik powinien zareagować "mniej równą" pracą. Jeśli przy którejś silnik nie zareaguje do mamy winowajce, jeśli zareaguje przy wszystkich to szukamy gdzie indziej. A widać tą nierówną pracę na obrotomierzu??? Jakieś falowanie obrotów??? Może gaśnie???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 27 Mar 2013, 01:45
Prawo jazdy od: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

Re: Problem z odpalaniem i praca na 3 garnki ;/

30 Sty 2014, 17:13

nie mam obrotomierza , zmieniłem siewce na takie z toyoty corolli e11 1.6 ktora pracowałą tylko na PB bez gazu i ząłożyłem na probe do astry mojej l LPG i silnik teraz rowno pracuje i ladnie na wszystkie 4 cylindry , hmm czy mogą zostać te swiece ktore mam z toyoty czy beda przerywać itp ?:) a moze zmieniszenie przerwy na starych do 0.7mm cos pomoze ?::)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Rejestracja: 12 Paź 2013, 14:19
Prawo jazdy od: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen XL1 najoszczędniejszy seryjny samochód na świecie Volkswagen XL1 najoszczędniejszy seryjny samochód na świecie
    Volkswagen XL1 ze zużyciem paliwa 0,9 l/100 km jest najoszczędniejszym seryjnym samochodem na świecie. Dzięki napędowi hybrydowemu plug-in dwuosobowe auto może przejechać nawet 50 km tylko na prąd, nie emitując w ogóle ...
    Nadwozie koncepcyjnej Kia Sportspace Nadwozie koncepcyjnej Kia Sportspace
    W przeciwieństwie do klasycznych pojazdów typu kombi, station wagon czy nawet shooting brake – Kia Sportspace wyróżnia się zdecydowanie odmienną i wyszukaną architekturą w stosunku do tradycji. Wydłużoną ...

  •  
    • Nissan 200sx s14, Samochód Marcina Carzastego, drift, 3
      Rage-Race 2010
      Almera
      Dziewczyny