Problem z odpalaniem po zimie

Problem z odpalaniem po zimie

11 Kwi 2017, 17:06

Witam,

Auto stało przez zimę a ja kompletnie zapomniałem o akumulatorze i go nie odłączyłem. Oczywiście akumulator się rozładował, po zimie go naładowałem i było wszystko w porządku tylko zauważyłem, że klema + jest pęknięta ale nie miałem czasu wtedy jej wymienić. Dziewczyna jeździła nim trochę i palił normalnie na tej pękniętej ale w końcu przestał. Przyjechałem szybko i wymieniłem klemę, odpaliłem od jakiegoś kierowcy kablami i pojechałem. Po krótkim postoju około 30 min zapalił normalnie i wszystko ok a na drugi dzień rano nawet nie ma mowy :/ radio gra, kontrolki się świecą ale nie ma tyle prądu żeby odpalić. Auto to mazda 323f bj 1.5 benzyna. Ktoś mi doradzi co mam zrobić bo nie znam się za bardzo i łudzę się, że nie będę musiał kupować nowego akumulatora. Podłączając nową klemę zdjełem tylko trochę izolacji i wcisnęłem kable po czym złapałem jedną śrubką i zacisnełem ponieważ były za grube i druga śrubka nie dostała no ale trzyma się to nawet na jeden mocno więc nie wiem ( stykają się przewody). Ktoś coś doradzi?

PS. Przepraszam, że tak chaotycznie to napisałem.
pyrson
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 1917
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: bmw e38 l7
Silnik: 5.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

Re: Problem z odpalaniem

11 Kwi 2017, 17:44

Pierwsze sprawa to musisz ta kleme porzadnie skrecic. Jak za krotkie sruby to zmien na dluzsze. No i akumulator do sprawdzenia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10407
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

Re: Problem z odpalaniem po zimie

12 Kwi 2017, 11:01

Zrób tak jak radzi @Kao i ja bym jeszcze sprawdził ten akumulator jakie ma napięcie spoczynkowe po około 3 godzinach od ostatniego czasu kiedy był uruchomiony silnik i było ładowanie aktywne.

Jaki to jest akumulator? Masz tam korki odkręcane? Jeżeli tak to sprawdź poziom elektrolitu w nim czy jest prawidłowy. Jeżeli nie to dolej wody destylowanej do odpowiedniego poziomu i naładuj akumulator jeszcze raz prostownikiem.

Wydaje mi się że głębokie rozładowanie akumulatora przez okres zimowy mogło w nim spowodować już nie odwracalne zmiany i trzeba będzie go wymienić, ale najpierw zrób tak jak napisałem będziesz wtedy pewny co do niego.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6835
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Problem z odpalaniem po zimie

13 Kwi 2017, 14:26

Wczoraj miał 9.5v, na noc go podłączyłem to dziś miał 13,5 a po dwóch godzinach już 10,8 i tak sie utrzymuje. Po naładowaniu po zimie wszystko było ok, teraz potrafil stac nawet z godzine z wlaczonym radiem i nic a na drugi dzien go zgasisz na 3 minuty i nie odpali.
pyrson
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 1917
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: bmw e38 l7
Silnik: 5.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

Re: Problem z odpalaniem po zimie

13 Kwi 2017, 15:22

Akumulator do wymiany. Napięcie spoczynkowe dla akumulatora to ok. 12,5 V. Ja ostatnio rozładowałem na postoju akumulator do 12,1 V i już też nie zakręcił a światła świeciły jeszcze zupełnie normalnie :)
solti
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 17 12 1997
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Peugeot 206, BMW E46
Silnik: diesel + benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Problem z odpalaniem po zimie

14 Kwi 2017, 17:01

pyrson napisał(a):Wczoraj miał 9.5v, na noc go podłączyłem to dziś miał 13,5 a po dwóch godzinach już 10,8 i tak sie utrzymuje.
Dokładnie tak jak napisał kolega wyżej. Akumulator do wymiany, nic już nim nie zrobisz ponieważ nie trzyma napięcia, a nie powinno ono spadać poniżej 12,5V. Więcej informacji znajdziesz w tym temacie akumulator-w-naszym-samochodzie-vt27383.htm
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6835
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda HR-V - kompaktowy SUV Honda HR-V - kompaktowy SUV
    Consumer Reports przetestował kompaktowego SUV-a Hondy z niedostępnym w Polsce benzynowym silnikiem 1,8 l. Tak skonfigurowane auto uzyskało średni wynik 29 mpg. W miejskich warunkach było to 20 mpg, zaś na szybkiej trasie ...
    7 premier Toyoty namieszało na rynku w 2019 roku 7 premier Toyoty namieszało na rynku w 2019 roku
    Rok 2019 był dla Toyoty rokiem siedmiu premier. Japońska marka wprowadziła na rynek nowe auta różnych segmentów - kompaktową Corollę w trzech wersjach nadwozia, sportowe coupé GR Supra, SUV-a RAV4, sporego ...

  •