Problem z odpaleniem zimnego TDI

Problem z odpaleniem zimnego TDI

26 Gru 2013, 14:43

Witam, od niedawna jestem posiadaczem Seata Leona 1,9 TDI 110km z 2004 roku, mam problem z odpaleniem zimnego silnika po przerwie, np. po nocy, ciepły pali lepiej ale też nie tak jak powinien, od razu powiem, że akumulator jest ok, tulejki w rozruszniku wymienione, silnik (rozrusznik) kiedy jest zimny nie kręci od razu po przekręceniu kluczyka, jakby coś go trzymało, wstrzymywało, kręci z opóźnieniem po chwili, po kilku sekundach, przy czym kręci dobrze i zapala szybko za pierwszym razem. Z góry dziękuje za pomoc.
misha
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 26 Gru 2013, 14:39
Auto: Seat Leon

Re: Problem z odpaleniem zimnego TDI

27 Gru 2013, 12:44

A jesteś pewien że masz dobry akumulator i ładuje odpowiednio? To może również być przyczyną.
bjorn56
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 22 Gru 2013, 13:13
Miejscowość: Konin
Prawo jazdy od: 28 08 1980
Auto: Suzuki

Re: Problem z odpaleniem zimnego TDI

27 Gru 2013, 18:00

Akumulator sprawdzałem u elektromechanika, nie jest jak nowy ale wystarczająco mocny i nie powinien sprawiać takich problemów, szczególnie przy takich temperaturach jak teraz, poza tym samochód stoi w ciepłym garażu. Zasugerował mi sprawdzenie świec żarowych, że może za długo grzeją...
misha
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 26 Gru 2013, 14:39
Auto: Seat Leon

Re: Problem z odpaleniem zimnego TDI

27 Gru 2013, 23:14

Jeżeli aku jest ok, to przyjżałbym się jednak rozrusznikowi. Sugeruję zrobić to z powodu :
misha napisał(a):kiedy jest zimny nie kręci od razu po przekręceniu kluczyka, jakby coś go trzymało, wstrzymywało, kręci z opóźnieniem po chwili, po kilku sekundach, przy czym kręci dobrze

A jeżeli dodatkowo kontrolki przygasają, to 99% że to rozrusznik.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14481
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Problem z odpaleniem zimnego TDI

28 Gru 2013, 08:25

Ok, sprawdzę jeszcze raz rozrusznik, choć był sprawdzany, tzn. wymieniane były tulejki przed świętami, myślę jeszcze o świecach żarowych, bo przed zapłonem kontrolka od świec gaśnie ale po dłuższej chwili, poprzednio też miałem diesla i gasła dużo szybciej...
misha
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 26 Gru 2013, 14:39
Auto: Seat Leon

Re: Problem z odpaleniem zimnego TDI

29 Gru 2013, 10:50

Świece żarowe raczej nie mają nic wspólnego z kręcem silnika rozrusznikiem. Nawet jakby nie grzały wogóle, to rozrusznik powinien kręcić silnikiem bez żadnego najmniejszego problemu. Tyle tylko, że silnik nie zaskoczy, albo zaskoczy i będzie się dławił.
Oczwiście nie zaszkodzi tych świec posprawdzać, czy grzeją. A to, jak długo grzeją zależy raczej od temperatury. W lato np. teoretycznie wogole się nie załącza grzanie.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14481
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fiat Tipo 5D i Station Wagon - dwie nowe wersje Fiat Tipo 5D i Station Wagon - dwie nowe wersje
    Fiat Tipo jest nowoczesnym samochodem kompaktowym. Wyrazisty charakter, prostota, funkcjonalność w połączeniu z bezkonkurencyjną ofertą cenową, to cechy, dzięki którym model został uhonorowany tytułem "Autobest" w ...
    Volkswagen Golf VII generacji lżejszy i oszczędniejszy Volkswagen Golf VII generacji lżejszy i oszczędniejszy
    4 września Volkswagen zaprezentował w Berlinie po raz pierwszy nowego Golfa. 17 września w Polsce rozpoczęła się przedsprzedaż tego bestsellera, który jak dotąd znalazł już ponad 29 milionów nabywców. ...

  • Re: Problem z odpaleniem zimnego TDI

    26 Mar 2014, 10:57

    Witam, odświeżam temat, elektryk sprawdził rozrusznik, świece żarowe, ładowanie a akumulator kupiłem nowy 77Ah/780A, problem trochę się zmniejszył, gdy odpalam samochód po nocy to już niema tej przerwy od przekręcenia kluczyka w stacyjce do zakręcenia rozrusznika, ale kręci bardzo słabo, jakby stał całą noc na dużym mrozie, czy może jednak jest to problem z elektryką, prąd z akumulatora gdzieś "ucieka", coś pobiera nadal prąd nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki...
    Oczywiście radio, światła itp. są wyłączone, z góry dziękuję za pomoc.
    misha
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 26 Gru 2013, 14:39
    Auto: Seat Leon

    Re: Problem z odpaleniem zimnego TDI

    26 Mar 2014, 14:14

    Prosty wobec tego test dla Ciebie - na noc zdejmij klemę a rano załóż i napisz jakie efekty.
    "... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
    stasiowski121
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2202
    Rejestracja: 21 Sty 2010, 19:20
    Miejscowość: Podkarpacie
    Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
    Silnik: 2.5 TDI AXG
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997

    Re: Problem z odpaleniem zimnego TDI

    27 Mar 2014, 10:36

    Ewentualnie zmierz pobór prądu za kumulatora przy wyłączonym silniku i wszystkich odbiornikach.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14481
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Problem z odpaleniem zimnego TDI

    27 Mar 2014, 20:02

    Witam ponownie, jestem po pierwszym teście, odłączyłem klemę na noc i rano odpalił dużo lepiej, szybciej, tylko teraz co dalej... ?
    Pobór prądu przy wyłączonym silniku też postaram się zmierzyć.
    misha
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 26 Gru 2013, 14:39
    Auto: Seat Leon

    Re: Problem z odpaleniem zimnego TDI

    28 Mar 2014, 21:52

    No to jak zmierzysz to go tu zapodaj, jak będzie zbyt wysoki to szukaj wówczas czegoś co go powoduje - wyciągasz po kolei bezpieczniki, tam gdzie spadnie sprawdzasz od czego bezpiecznik a następnie szukasz tego co prąd pożera. Chyba że masz np przebicie w alternatorze.
    "... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
    stasiowski121
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2202
    Rejestracja: 21 Sty 2010, 19:20
    Miejscowość: Podkarpacie
    Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
    Silnik: 2.5 TDI AXG
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997

    Re: Problem z odpaleniem zimnego TDI

    08 Kwi 2014, 19:38

    Witam, sprawdziłem pobór prądu przy wyłączonym silniku i prądu nie pobiera...
    Czy może jest to jednak problem z rozrusznikiem ?
    MotoAlbercik napisał(a):Jeżeli aku jest ok, to przyjżałbym się jednak rozrusznikowi. Sugeruję zrobić to z powodu :
    misha napisał(a):kiedy jest zimny nie kręci od razu po przekręceniu kluczyka, jakby coś go trzymało, wstrzymywało, kręci z opóźnieniem po chwili, po kilku sekundach, przy czym kręci dobrze

    A jeżeli dodatkowo kontrolki przygasają, to 99% że to rozrusznik.

    Bo przy rozruchu kontrolki i podświetlenie wskaźników przygasa...
    misha
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 26 Gru 2013, 14:39
    Auto: Seat Leon

    Re: Problem z odpaleniem zimnego TDI

    09 Kwi 2014, 10:46

    misha napisał(a):Witam, sprawdziłem pobór prądu przy wyłączonym silniku i prądu nie pobiera..

    Niemozłiwe to jest...chyba coś źle pomierzyłeś.
    misha napisał(a):Bo przy rozruchu kontrolki i podświetlenie wskaźników przygasa..

    Generalnie rzecz biorąc, podczas rozruchu kontrolki zawsze będą lekko przygasać.
    Ale to nie znaczy, że coś jest nie tak z rozrusznikiem bądz alternatorem.
    Zawsze możesz zrobić doświadczenie - wypiac kabel z rozrusznika, a potem z alternaotra. Troszkę z tym roboty, ale wyeliminujesz jedną z tych rzeczy.
    Ja jednak proponuję dokładniej zmierzyć prąd pobierany z aku - napewno nie może być pełne zero.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14481
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Problem z odpaleniem zimnego TDI

    10 Kwi 2014, 18:53

    prosze sprawdzic kabel masy i czyscic nawet gdy wyglada na czysty zwlacza przykrecony do silnika
    desperado1969
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 10 Kwi 2014, 18:43
    Auto: Grande punto

    Re: Problem z odpaleniem zimnego TDI

    11 Kwi 2014, 13:40

    Ok, jak wszystko posprawdzam to się odezwę, może to potrwać, dzięki za pomoc.
    misha
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 26 Gru 2013, 14:39
    Auto: Seat Leon
     
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      GTP Light