Problem z Opel Corsa D 1.2 - kontrolka check engine

Problem z Opel Corsa D 1.2 - kontrolka check engine

25 Lis 2017, 17:06

Witam, mam uporczywy problem. Od jakiegoś czasu świeci się kontrolka check engine. Mechanik wymienił mi obie sondy lambda (przez i za katalizatorem) niestety usterka nie znikła. Dodam, że auto ma przebieg 70 tys km i jestem pierwszym właścicielem. Wygląda jakby coś było nie tak z katalizatorem. Jest mi ktoś w stanie pomóc?


Problem z Opel Corsa D 1.2 - kontrolka check engine Problem z Opel Corsa D 1.2 - kontrolka check engine Problem z Opel Corsa D 1.2 - kontrolka check engine
sarphes
Obserwowany
 
Posty: 1
Zdjęcia: 3
Rejestracja: 25 Lis 2017, 16:58
Auto: Opel Corsa D

Re: Problem z Opel Corsa D 1.2 - kontrolka check engine

25 Lis 2017, 21:09

No a jak wygląda praca sond?
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15742
Zdjęcia: 1185
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Problem z Opel Corsa D 1.2 - kontrolka check engine

27 Lis 2017, 13:14

Usterka o której wspominasz wywalająca błąd P0136 dotyczy najczęściej drugiej sondy lambda i układu elektrycznego z nią związaną. Nie można tutaj skupiać się tylko na samej sondzie bo ona może być ok, ale trzeba przyjrzeć się pozostałej części instalacji elektrycznej do której jest podłączona. Przyjrzyj się czy po drodze do sterownika przewody od tej sondy nie są gdzieś przepalone, naderwane, zagięte mocno itp.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6822
Zdjęcia: 3348
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Problem z Opel Corsa D 1.2 - kontrolka check engine

27 Lis 2017, 19:36

Dlatego zapytałem jak pracują sondy. Mechanik poszedł po najmniejszej linii oporu i o sondach lambda ma takie pojęcie, że jak wyskoczy jej błąd to trzeba wymienić. Takich mechaników to bym zamykał na dwa lata za naciąganie klientów na koszty. Należy sprawdzić pracę sond i zdiagnozować czy winne są sondy, czy połączenia elektryczne, czy ECM czy ewentualnie skład mieszanki bądż zła jakośc paliwa. Porządny mechanik, bez problemu jest w stanie to wszystko zdiagnozować.
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15742
Zdjęcia: 1185
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo FH16 - toczący się mocarz Volvo FH16 - toczący się mocarz
    Szesnastolitrowy silnik Volvo D16K rozwijający 750 KM to obecnie najmocniejsza jednostka napędowa oferowana w seryjnym pojeździe ciężarowym. Tak ponadprzeciętnie mocne samochody wybierane są przez klientów stosunkowo ...
    Sprinter 316 LGT zasilany benzyną i gazem LPG Sprinter 316 LGT zasilany benzyną i gazem LPG
    Sprinter 316 LGT (Liquefied Gas Technology), wyposażony w 4-cylindrowy silnik o zapłonie iskrowym o pojemności skokowej 1796 cm3, rozwijający moc 115 kW (156 KM) przy 5000 obr/min. Silnik mógł być zasilany benzyną ...

  •