Problem z silnikiem Chryslera V6 3,6L Pentastar

Problem z silnikiem Chryslera V6 3,6L Pentastar

18 Mar 2019, 12:11

Kupiłem pół roku temu Dodga Journeya z wymienionym silnikiem,
oryginalny był zatarty. Sprzedawca zapewnił mnie, że włożony silnik
ma niski przebieg ok 40 000km. Został przez mechanika wlany olej
syntetyczny 5W20 jaki producent zaleca i zostały filtry wymienione.

Ku mojemu nieszczęściu samochód bierze olej. Co dziwne z wydechu
puszcza nie za każdym razem białą chmurę (tak biała, nie niebieską
ani czarną), ale płynu chłodniczego nie bierze. Stoi od początku
na tym samym poziomie. Na podłożu widać lekkie wycieki oleju.
Już dolałem ok. 3l oleju. Ostatnio wlałem moto doktora, myśląc,
że to pomoże, ale niestety w przeciągu 1,5miesiąca (zrobiłem
ok 600km) olej spadł na bagnecie z max. poziomu do minimalnego.

Co mogę z tym zrobić?
Czy da się to jeszcze jakoś uratować bez wymiany silnika?
Zastanawiam się nad wymianą oleju syntetycznego na mineralny.
Czy to może pomóc?
Jakieś inne sugestie, rady.
Z góry dzięki za fachową pomoc :idea:
Neonix
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 18 Mar 2019, 11:39

Re: Problem z silnikiem Chryslera V6 3,6L Pentastar

18 Mar 2019, 12:27

Olej nie przedostaje się do płynu chłodzącego?
Niepotrzebnie wlewałeś tego motodoktora, trzeba było sprawdzić kompresję na wszystkich cylindrach i zobaczyć co wyjdzie.

Ile tego oleju dolałeś np. na 1000km? Ok. widzę, że około litra na 600km a to dużo.

Neonix napisał(a):Na podłożu widać lekkie wycieki oleju.Już dolałem ok. 3l oleju
Lekkie wycieki na postoju mogą okazać się większe podczas jazdy i trzeba sprawdzić skąd dokładnie cieknie i czy nie jest to poważny problem.

Neonix napisał(a):Sprzedawca zapewnił mnie, że włożony silnik ma niski przebieg ok 40 000km
Nie zawsze zapewnienia są adekwatne z prawdą, możesz reklamować silnik?

Jaka była przyczyna zatarcia oryginalnego silnika? Może tez problem z olejem którego nadmiernie ubywało?
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 2044
Zdjęcia: 10
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam

Re: Problem z silnikiem Chryslera V6 3,6L Pentastar

18 Mar 2019, 12:45

Cichy77 napisał(a):Olej nie przedostaje się do płynu chłodzącego?

A jak to sprawdzić?
Cichy77 napisał(a):Niepotrzebnie wlewałeś tego motodoktora, trzeba było sprawdzić kompresję na wszystkich cylindrach i zobaczyć co wyjdzie.

Teraz już wiem, ale stało się.
Cichy77 napisał(a):Ile tego oleju dolałeś np. na 1000km? Ok. widzę, że około litra na 600km a to dużo.

Dokładnie tak.
Cichy77 napisał(a):Lekkie wycieki na postoju mogą okazać się większe podczas jazdy i trzeba sprawdzić skąd dokładnie cieknie i czy nie jest to poważny problem.

Czyli konieczna wizyta u mechanika?
A da się to rozpoznać bez rozbierania, wyciągania silnika?
Cichy77 napisał(a):Nie zawsze zapewnienia są adekwatne z prawdą, możesz reklamować silnik?

No niestety nie :(
Cichy77 napisał(a):aka była przyczyna zatarcia oryginalnego silnika? Może tez problem z olejem którego nadmiernie ubywało?

Auto było przez sprzedawcę z USA ściągnięte i nic poza tym że silnik
był zatarty nie wiedział.
A którędy może jeszcze olej uciekać poza silnikiem i czemu ten biały dym?
Neonix
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 18 Mar 2019, 11:39

Re: Problem z silnikiem Chryslera V6 3,6L Pentastar

18 Mar 2019, 23:17

Ktoś coś wartościowego podpowie :?:
Neonix
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 18 Mar 2019, 11:39

Re: Problem z silnikiem Chryslera V6 3,6L Pentastar

18 Mar 2019, 23:38

Ale co tu podpowiedzieć? Silnik to typowy zdechlak, tyle oleju pic to juz zero kondycji, sprawdzić ciśnienie, zrobic próby olejowe i bedzie to jakiś pogląd
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 8104
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

Re: Problem z silnikiem Chryslera V6 3,6L Pentastar

19 Mar 2019, 09:17

I co nic się z tym nie da zrobić aby ograniczyć branie oleju?
Wymiana oleju na mineralny nic nie pomoże?
Neonix
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 18 Mar 2019, 11:39
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda przedstawia wizję rozwoju chińskiego rynku motoryzacyjnego Skoda przedstawia wizję rozwoju chińskiego rynku motoryzacyjnego
    Na targach Auto Shanghai 2019 ŠKODA zaprezentuje się pod hasłem elektryfikacji, innowacji i zrównoważonego rozwoju. Marka pokaże swoje flagowe modele realizujące wizję e-mobilności: VISION iV i elektryczny pojazd ...
    Audi SQ5 TDI exclusive concept Audi SQ5 TDI exclusive concept
    Audi SQ5 TDI, dzięki mocy 230 kW (313 KM), staje się najwytworniejszym modelem serii Q5 i równocześnie pierwszym w historii Audi modelem S z silnikiem diesla. Tę nową serię quattro GmbH cechuje nie tylko dynamika. ...

  • Re: Problem z silnikiem Chryslera V6 3,6L Pentastar

    19 Mar 2019, 10:36

    Neonix napisał(a):I co nic się z tym nie da zrobić aby ograniczyć branie oleju?
    Diagnoza i remont to jedyne wyjście lub kupno kolejnego silnika.
    Neonix napisał(a):Wymiana oleju na mineralny nic nie pomoże?
    Nie pomoże przy takiej ilości brania oleju.

    Masz w sumie dwa wyjścia ale możesz jeszcze przed nimi spróbować sprawdzić ciśnienie na cylindrach i zobaczymy co tam wyjdzie. Następnie można spróbować użyć preparatu do uwalniania zapieczonych pierścieni który aplikuje się przez gniazda od świec do tego zrobić porządne płukanie silnika. Co z tego wszystkiego wyjdzie? Ciężko tu jednoznacznie odpowiedzieć ale skoro silnik i tak do wymiany lub remontu warto zrobić takie zabiegi bo ich koszt jest nie wielki.

    Sprawdź jeszcze czy odma jest drożna na obu głowicach.
    Cichy77
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2044
    Zdjęcia: 10
    Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
    Auto: Nie mam