Witam Jeżeli się mogę wtrącić dodam parę słów od siebie na temat abs-ów .
Może zaczniemy od błędów które mogą (ale ) nie muszą wystąpić po podłączeniu pod interfejs diagnostyczny .
-czujnik prędkości koła
-czujnika ciśnienia w układzie ABS
-przekaźnik silnika (pompy)
-brak łączności z komputerem
-silnik pompy przekażnik pompy
Objawy takiego uskodzonego sterownika to
częsciowy brak komunikacji lub jej całkowity brak
czyli jeżeli w twoim samochodzie pali się
kontrolka ABS.
Czasem też pali się ASP,ASR,ASC,DSC,TC ...
bądź raz włącza się lub wyłącza albo po przejechaniu jakiejś
odległości zapala się kontrolka to na 99,99%
masz uszkodzony sterownik ABS.
Usterka mogła też występować stopniowo aż do stałego palenia się kontrolek.
Czasem nie działa tez
licznik,prędkościomierz,ekonomizer,tempomat,automatyczna skrzynia
w niektórych przypadkach potrafi włączyć tryb awaryjny.
Należy sprawdzić w zależności od błędu:
-bezpieczniki
-2 masy i 2 zasilania dochodzące do wtyczki
-instalacje,przewody
-zmierzyć oporności czujników ewentualnie wymienić na sprawne
jest dużo innych metod..
Jest wiele firm zajmujących się naprawom własnie sterowników abs-u jednakże nie zarejestrowałem się po to by reklamować usługi innych firm. Jak to się mówi google nie boli.