Problem z układem kierowniczym , kierownica ucieka na prawo.

Problem z układem kierowniczym , kierownica ucieka na prawo.

20 Paź 2017, 09:03

Witam Panowie . Mam problem z moją 206-stką . Wymieniłem w niej wahacz prawy oraz drązek kierowniczny ( L+P ) Zauwazyłem że kierownica ucieka mi w prawą stronę oraz samochód również w prawo ściąga. Zaraz po tym pojechałem na zbieżność kół. Niestety efektów brak. Auto dalej ściągało na prawo. Postanowiłem że pojadę do znajomego mechanika , powiedział że musze zrobić geometrię kół. Zrobiłem laserowo . Po przejechaniu w końcu udało się . Kierownica prosto, samochód jedzie prosto jak po torze :) Niestety nie trwało to długo, ponieważ po 3 dniach od geometrii efekt wrócił. Znowu ściąga na prawo i znowu kierownica skręca sobie w prawo . Na moje oko jakieś 7-10 stopni . Głównie dzieje się tak : jadę prosto trzymając kierownicę , gdy puszczam - ona ucieka w prawo i samochód również zaczyna ściągać na prawo. Panowie ja się na tym nie znam , nie mam zbyt dużej gotówki do naprawy . Zacznę od sprawdzenia ciśnienia w oponach, choć wydaje mi się, że ciśnienie będzie ok , może trzeba będzie zrobić wyważanie kół? Nie mam pojęcia .. Proszę Was o pomoc .
McMemorek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 23 Lut 2014, 23:22
Prawo jazdy od: 11 06 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.9 D
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Problem z układem kierowniczym , kierownica ucieka na prawo.

20 Paź 2017, 12:39

McMemorek napisał(a):może trzeba będzie zrobić wyważanie kół?
Wywazenie kół nic Ci nie da.Zamień koła przedniej osi miejscami tzn.z lewej str.na prawa i vice versa.Nie mieszaj z kolami tylnej osi.Nie patrz na to ze są kierunkowe.Na próbe mozesz to zrobic i wtedy zobacz co się będzie dzialo....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5558
Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Problem z układem kierowniczym , kierownica ucieka na prawo.

20 Paź 2017, 13:22

Ok, tak zrobię , spr ciśnienie w oponach i jak to się okaże złym tropem to zamienię koła tak jak mówisz , proszę Cię abys odwiedził ten post dzisiaj/jutro bo narazie jak widać jesteś pierwszą osobą, która próbuje pomóc :)
McMemorek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 23 Lut 2014, 23:22
Prawo jazdy od: 11 06 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.9 D
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Problem z układem kierowniczym , kierownica ucieka na prawo.

20 Paź 2017, 16:57

McMemorek napisał(a): bo narazie jak widać jesteś pierwszą osobą, która próbuje pomóc
Mialem z tym tematem do czynienia na co dzień... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5558
Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Problem z układem kierowniczym , kierownica ucieka na prawo.

21 Paź 2017, 07:45

Ja też miałem takie przypadki że wina była opony że świągało. Takż zrob tak jak kolega wyżej pisze a jak to nie pomoże to jedz tam gdzie ustawiałeś zbierzność i powiedz że dalej Ci ściąga w prawo.
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 6848
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes GLS - 7-miejscowy SUV klasy premium Mercedes GLS - 7-miejscowy SUV klasy premium
    Oznaczenie GLS pojawiło się w 2015 roku wraz z faceliftingiem drugiej generacji tego modelu, która funkcjonuje na rynku od 2012 roku. Ceny najtańszej odmiany niemieckiego auta zaczynają się zgodnie z cennikiem od 374 ...
    Autobusy piętrowe Autobusy piętrowe
    Dwa pokłady w autobusie oznaczają większą pojemność pasażerską, co przekłada się na większy zysk przewoźnika. Autobusy piętrowe mogą swobodnie manewrować w ciasnych uliczkach miast, gdzie wjazd zabierającym niewiele więcej ...

  •