Problem z zamówieniem części ASO

05 Gru 2024, 00:35

Dzień dobry,
W połowie października miałem kolizję swoim Oplem i realizuję naprawę z OC sprawcy. W związku z tym, że zakres uszkodzeń jest duży (wgniecenie od tylnych drzwi przez nadkole, do bagażnika) zdecydowałem się na naprawę szkody w warsztacie i oddałem samochód do ASO Opla w Gdańsku.
Oczywiście na początku obiecywane było, że wszystko będzie sprawnie, profesjonalnie, a ja niczym się nie martwię, zarówno z ubezpieczycielem, jak i z naprawą i w niedługim czasie odbieram auto jak sprzed szkody.
Po oddaniu zaczęło się wiele problemów. Trudny kontakt, działanie na szkodę klienta (nie chcieli robić geometrii i wymiany zderzaka, mimo że nawet rzeczoznawca ubezpieczyciela uznał to za zasadne), problem z częściami, autem zastępczym i wiele innych.
Obecnie trochę już sobie wyjaśniliśmy, ale pozostał mi jeden problem. Do rozpoczęcia naprawy brakuje jeszcze drzwi, które zostały zamówione nowe, oryginalne (ponoć w Niemczech). Drzwi były zamówione pod koniec października i do tej pory ich nie ma. Oczywiście rozumiem, że na niektóre części można czekać dłuższy czas, tylko Panowie nie są w stanie jakkolwiek określić statusu zamówienia, chociaż szacunkowego terminu otrzymania drzwi i rozpoczęcia naprawy. Twierdzą, że nie są w stanie tego zweryfikować, a drzwi „po prostu któregoś dnia przywozi dostawca” i może to być i jutro albo za pół roku.
I tutaj moje pytanie. W związku z tym, że te ASO ogólnie jest problematyczne, to zastanawiam, czy to jest normalne działanie? Czy może ktoś wie jak to wygląda z tymi częściami, czy naprawdę nie można określić chociaż przybliżonego terminu dostarczenia części i naprawy? Nie znam się na tym, ale dla mnie brzmi to trochę jakby nie wyrabiali się z terminami i w taki sposób zbywają klientów.
Jeżeli mieliście podobną sytuację, może wiecie jak skutecznie z czymś takim działać (oprócz „głuchego” dzwonienia). Zastanawiam się też nad przewiezieniem auta do innego warsztaty, ale trochę boję się, że wpadnę z deszczy pod rynnę.

Z góry dzięki za pomoc :)
Pat123
Obserwowany
 
Posty: 1

05 Gru 2024, 09:05

Problem z częściami w oplu czy autach japońskich to norma, ja jakiś czas temu robiłem hondę CRV najnowszą, powiedzieli mi że klapy bagażnika nie ma i nie wiadomo kiedy będzie, może być nawet za pół roku :lol:
A co do podejścia do klienta, no cóż, napewno nie jesteś jedyny który się gorączkuje.
Oni bez drzwi nie mogą posunąć się do przodu, a też nawet jakby przyszły dziś nie sądzę żeby rzucili wszystko na raz i wzięli się za Twój.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16609
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Gru 2024, 23:18

Trochę więcej jak miesiąc od konkretów to nie ma tragedii . Choć tam się rozmawia czy to z kolegą czy znajomym którzy wstawiali do ASO na stłuczki to różnie wyglądało z czasem naprawy . Sąsiad wstawił prawie nówkę Octawię gdzie pół dupy było strzaskane i pyk za trzy tygodnie auto do odbioru . Z tym że znał się z blacharzem i lakiernikiem a i suweniry im dawał :mrgreen: Ok nic nie sugerowałem .......cicho sza......Szwagier tłukł swojego pugota experta i też nie było problemu. Szybko sprawnie. Zaś kuzyn .......tragedia . Auto ze wschodu . Pół roku serwis się męczył . Drugie pół roku auto było odbierane . Bo coś tam żle zrobione , rzeczoznawca powołany , prawnik zatrudniony . Problemem było to że serwis przyjął auto a nie oszacował prawidłowo kosztów naprawy. Koszt naprawy przekroczył wartość rynkową auta .Serwis aby na siłę oddać auto wymienił zakwestionowane części na własny koszt. Nie wszytko zostało uregulowane . Auto nie przeszło przeglądu z wynikiem pozytywnym na SKP .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4875
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna