Problematyczny znak P7a i P7c

Re: Problematyczny znak P7a i P7c

13 Sie 2019, 13:36

Marcel2727 napisał(a):Czy można się rozmyślić i zamiast jechać do tunelu można jechać na skrzyżowanie?
Masz wyżej napisane że można.
Marcel2727 napisał(a): I jak z poboczami? Nie ma ich?
Jak jest pobocze poza taką linią to możesz się zatrzymać przekraczając ją a ja nie ma pobocza bo jest np. rów a na krawędzi jezdni jest taka linia no to jak się zatrzymasz? :)
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 4847
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!

Re: Problematyczny znak P7a i P7c

13 Sie 2019, 14:19

Cichy77 napisał(a):38 minut temu
Marcel2727 napisał(a):
Czy można się rozmyślić i zamiast jechać do tunelu można jechać na skrzyżowanie?
Masz wyżej napisane że można.
Marcel2727 napisał(a):
I jak z poboczami? Nie ma ich?
Jak jest pobocze poza taką linią to możesz się zatrzymać przekraczając ją a ja nie ma pobocza bo jest np. rów a na krawędzi jezdni jest taka linia no to jak się zatrzymasz?

Dokładnie, tylko, że nie przypominam sobie bym widział gdzieś szeroką przerywaną przy poboczu, jak jest przerywana to zwykła.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2785
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2019

Re: Problematyczny znak P7a i P7c

14 Sie 2019, 11:11

Przy rozwidleniu dróg najczęściej przed samym rozwidleniem linia zmienia się na ciągłą, której nie można przekroczyć. Wcześniej należy się określić, dokąd chcemy jechać.
adamczyk135
Nowicjusz
 
Posty: 4

Re: Problematyczny znak P7a i P7c

15 Sie 2019, 20:53

No i wszystko jasne.
Jest to linia pojedyncza przerywana wydzielająca P1c. Kreski szerokie, przerwy są takie same jak kreski. Szerokość kreski 2,4 cz, długość kreski i przerwy po 20 cm. Stosowana jest do oddzielenia od pasa ruchu od pasów włączania, wyłączania, przeplatania, oraz odcinków początkowych i końcowych dla autobusów i rowerów. W przypadku pokazanym na filmie pełni rolę linii przeplatania.
Dla wyjaśnienia, linia P7a jest to linia krawędziowa szeroka, kreski i linie mają długość 10 cm a szerokość 2,4 cm.
Tak więc nie mogą to być linie typu P7, jak pisał kolega yeti65, ponieważ na środku jezdni, nie ma krawędzi jezdni. Nie mylcie jezdni z drogą. Jest droga, jest jezdnia i są pasy ruchu.Droga to pobocze, chodniki, ścieżki rowerowe, dla pieszych, pasy zieleni i jezdnie. Jezdnia z kolei ma pasy ruchu oraz krawędzie. Krawędzie są z prawej i lewej strony jezdni. Nie mogą więc być na środku jezdni.
Marcel2727 napisał(a):Czy można się rozmyślić i zamiast jechać do tunelu można jechać na skrzyżowanie?

Oczywiście, że można. Każdą linię przerywaną można przekraczać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16104
Zdjęcia: 1185
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Subaru Crosstrek Subaru Crosstrek
    Crosstrek w wersji benzynowej również znalazł się w pierwszej dziesiątce rankingu Consumer Reports. Silnik 2,0 l typu bokser ma moc 153 KM. W testach największej organizacji konsumenckiej w USA samochód uzyskał ...
    Pierwszy na świecie elektroniczny panel kontrolny Pierwszy na świecie elektroniczny panel kontrolny
    Pierwszy na świecie elektroniczny panel kontrolny – Toyota Corona – sierpień 1973. Już od lat 30. XX wieku samochody posiadały wskaźniki i lampki kontrolne informujące kierowcę o poziomie i ciśnieniu oleju, poziomie ...

  •