Prostownik - fakty i mity

Re: Prostownik - fakty i mity

20 Wrz 2010, 21:14

Życie mnie nauczyło wierzyć.
Chcesz zrozumieć elektrykę, elektronikę itd? Musisz niestety się tego nauczyć. Inaczej nigdy nie zrozumiesz. To nie jest tak jak z nauką obsługi telewizora.
Możesz mi wierzyć, aczkolwiek nie bezgranicznie.... :grin:
Pozdrawiam i proponuje zakończyć na forum tą dyskusję. Temat jest całkiem inny.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14464
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Prostownik - fakty i mity

10 Paź 2010, 23:31

Tak dla informacji:
Wybrałem prostownik Stef-pol http://www.stef-pol.civ.pl/produkt.php?idproduktu=46, ze zmienionym fabrycznie limiterem napięcia na 14,4V.
Frathis
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 05 Wrz 2010, 18:07
Miejscowość: Zduńska Wola

Re: Prostownik - fakty i mity

11 Paź 2010, 09:05

Cóż,wycelowałeś i trafiłeś w sam środek tarczy!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6944
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Prostownik - fakty i mity

05 Sty 2011, 12:36

MotoAlbercik napisał(a):Ja mogę ci polecić np. taki - [link wygasł]
Jest to prostownik impulsowy i służy do ładowania akumulatorów zarówno kwasowych jak i żelowych. I wierz mi, że lepszego ci nie trzeba.


MotoAlbercik jesteś pewny, że to jest prostownik impulsowy? Wygląda jak zwykły transformatorowy. Impulsowe (przynajmniej te dostępne na allegro) wyglądają nieco inaczej, mają mniejszy prąd ładowania (3,5A) i są troszkę droższe.
Chcę sobie sprawić prostownik i już nie wiem sam jaki? Akumulator mam 80Ah i nie chciałbym, żeby ładował się 2 dni... Do tego fajnie jakby nie trzeba było pilnować stanu naładowania. Byłem zdecydowany na Telto 8A ale doczytałem, że właśnie nie mają zabezpieczenia przed przeładowaniem :(
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Rejestracja: 12 Mar 2009, 14:47
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

Re: Prostownik - fakty i mity

06 Sty 2011, 19:02

N 100% jest to prostownik impulsowy. Oczywiście ma trafo. Każdy prostownik do samochodu musi mieć trafo... Bo jak zrobisz z 230V 12V?
Jak masz 80Ah to ten ci w zupełności wystarczy.
Co do tego EST - miałem kiedyś 516 ( ten jest jak dobrze widzę 511 ). W 516 co chwila siadały tyrystory. Za żadną cholerę nie mozna było sprawdzić, czy jest on dobry, bo po podłaczeniu jakiejkolwiek żarówki pod krokodylki, nawet przy sprawnym prostowniku żadna żarówka się nie zaświecała. A powodem tego jest to, że ma on zabezpieczenie przed zwarciem i nawet jak krokodylki się ze sobą łączyło, to nie iskrzyły. Miał on też sygnalizację odwrotnie podłączonych krokodylków. Ale niestety co chwila się psuł. A co najgorsze, bardzo ciężko dostać do niego te tyrystory. Póki był na gwarancji, to wysyłałem całą płytkę do producenta i przysyłali mi nową. Póxniej po gwarancji kupiłem tylko raz i jak znaowu się zepsuł, to wywaliłem go z salonu przez ojkna na podjazd. Kupiłem ten co mam i jest ok.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14464
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Prostownik - fakty i mity

06 Sty 2011, 21:24

Dobra, kupiłem ten HB1206S, który polecasz. Pewnie się sprawdzi bo w sumie czemu miałby się nie sprawdzić?
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Rejestracja: 12 Mar 2009, 14:47
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [F] Audi A8 D2 4,2 / BMW 740i e38 / Lexus LS 400 mk2 / Merc S 430 [F] Audi A8 D2 4,2 / BMW 740i e38 / Lexus LS 400 mk2 / Merc S 430
    Podstawowe kryteria zestawienia: - limuzyna segmentu F - silnik V8 - modele z ok. 1999r. Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A8 D2 4,2 - 310KM - BMW 740i e38 - 286KM - Lexus LS 400 mk2 UCF20 - 294KM - Mercedes S430 w220 ...
    BMW Concept serii 4 Coupé 2012 BMW Concept serii 4 Coupé 2012
    BMW Concept serii 4 Coupé niesie dodatkowe pokłady sportowego i ekskluzywnego charakteru, przez co wyraźnie odróżnia się od modeli serii 3. Dynamiczny pas przedni konceptu tworzą ostre kontury i złożone powierzchnie. ...

  • Re: Prostownik - fakty i mity

    06 Sty 2011, 22:39

    No ja jestem zadowolony. Zobaczymy jakie ty będziesz miał wrażenia. Drogie to nie jest, więc jak ci nie będzie pasowało, to kupisz sobie inny, droższy i może lepszy.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14464
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Prostownik - fakty i mity

    06 Sty 2011, 22:48

    Czemu miałby mi nie pasować? W końcu to ma tylko ładować akumulator raz do roku ;) Jednak nie jestem do końca przekonany o tym czy on jest full automat i do tego impulsowy. Co aukcja to inny opis :(
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Rejestracja: 12 Mar 2009, 14:47
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    Re: Prostownik - fakty i mity

    07 Sty 2011, 11:06

    Czy full automat - nie wiem co masz na myśli, ale napewno jak naładuje, to ma podtrzymanie - prąd ładowania sie wyłącza. Jak sprawność akumulatora spadnie, to włącza się ponownie. Zasada ładowania jest taka, ze jak akumulator podłącza się pod prostownik, to prostownik dobiera prąd w zależności od poziomu naładowania akumulatora i ładuje go na piczątku największym prądem ( np. 4,5A ) i w trakcie ładowania jest kontrolowany stan naładowania akumulatora i prąd ładowania robi się coraz mniejszy. Można to łatwo sprawdzić podłączając amperomierz lub potwierdza to sam fakt, że jak podłaczysz aku pod prostownik, to na samym początku zaświecą ci się wszystkie diody i po chwili zaczną gasnąć w takiej ilości jaka odpowiada stanowi naladowania. Jest też zabezpieczenie przed zwarciem.
    Sprawdz co pisze ci w instrukcji - czxy też pisze, że jest to prostownik impulsowy. Ja kupowałem akurat nie na allegro, tylko w sklepie z prostownikami i akumulatorami w Katowicach i nawet z tyłu prostownika jest naklejka na nim jaki to prostownik ( numer, seria, napięcia, prąd na jakie akumulatory, na jaką pojemność oraz pisze, że jest to prostownik impulsowy. Nie wiem, czy ty też masz taką naklejkę. Ale z kolei to samo pisze w instrukcji obsługi na pierwszej i trzeciej stronie.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14464
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Prostownik - fakty i mity

    07 Sty 2011, 19:35

    MotoAlbercik napisał(a):N 100% jest to prostownik impulsowy. Oczywiście ma trafo. Każdy prostownik do samochodu musi mieć trafo... Bo jak zrobisz z 230V 12V?


    Czy jest to prostownik impulsowy ? Hmnnnn ..... przeglądam tak sobie oferty takowych urządzeń i zastanawiam się na ile one są impulsowe . Nie znam się za bardzo na tym ale w prostowniku impulsowy, tak mi się wydaje, nie ma typowego trafo . Rozmiar ich obudowy nie pozwala na umieszczenie takowego transformatora . Dla przykładu - http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl ... _15823.htm lub [link wygasł] . Wyjaśnijcie mi o co chodzi z tą impulsowością ?
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2632
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Prostownik - fakty i mity

    07 Sty 2011, 21:16

    MotoAlbercik napisał(a):to samo pisze w instrukcji obsługi na pierwszej i trzeciej stronie.


    No skoro w instrukcji tak stoi to OK. Dopiero wczoraj zamówiłem więc na razie nie sprawdzę ale kupiłem dokładnie taki jak zalinkowałeś - HB1206S. Najbardziej mi zależało na podtrzymaniu i zabezpieczeniu przeciw przeciążeniowym a co aukcja na allegro to inny opis do tego samego prostownika :)
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Rejestracja: 12 Mar 2009, 14:47
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    Re: Prostownik - fakty i mity

    08 Sty 2011, 13:35

    bonifacy - za dużo piasnia aby ci to wyjaśnic. No i forum jest samochodowe a nie elektroniczne :wink:
    Ale poczytaj może to i może [url=http://komputery.katalogi.pl/Czemy_zasilacze_s±_impulsowe_a_nie_stałe__-t57495.html]to[/url] , aczkolwiek jest tu o zasilaczu do PC ale zasada działania ta sama.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14464
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Prostownik - fakty i mity

    08 Sty 2011, 21:23

    MotoAlbercik napisał(a):bonifacy - za dużo piasnia aby ci to wyjaśnic. No i forum jest samochodowe a nie elektroniczne :wink:
    Ale poczytaj może to i może [url=http://komputery.katalogi.pl/Czemy_zasilacze_s±_impulsowe_a_nie_stałe__-t57495.html]to[/url] , aczkolwiek jest tu o zasilaczu do PC ale zasada działania ta sama.


    A no cóż ..... linki przeczytałem pobieżnie , tak na szybko . To że jest to forum samochodowe to nie przeszkadza w niczym aby podyskutować na tematy elektroniczne. Jakby nie patrzeć owa elektronika , elektryka jest obecna w motoryzacji i to bardzo . Nie ma co chować głowy w piasek i wywyjać kota ogonem . Co do zachwalanego Przez Ciebie prostownika impulsowego to trzeba by było spojrzeć na jego schemat . Nie znalazłem takowego , ale mam wrażenie że jest to zwykły układ z transformatorem i jakąś tam automatyką na tyrystorach . Czyli pseudo impulsowy . Pozdrawiam ....................
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2632
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Prostownik - fakty i mity

    09 Sty 2011, 11:46

    To że jest to forum samochodowe to nie przeszkadza w niczym aby podyskutować na tematy elektroniczne. Jakby nie patrzeć owa elektronika , elektryka jest obecna w motoryzacji i to bardzo . Nie ma co chować głowy w piasek i wywyjać kota ogonem .


    Tu masz w sumie rację. Podyskutujmy więc o tych prostownikach. Z tego co czytam, to wydaje mi się, że masz o tym jakieś tam pojęcie. Przyjmijmy, że nie znam się wogóle na elektryce ani elektronice i nie mam o tym pojęcia. Jestem zwykłym kierowcą, mam samochód i jak prawie każdy kierowca chcę kupić prostownik. Dowiedziałem, się, że nie jest to jednak taka prosta sprawa ( jak zauważył również autor tematu ) i proszę o poradę. W związku z tym mam takie pytania ( podejrzewam, że większość naszych forumowiczów również ) :

    1. Co to jest prąd impulsowy?
    2. Jak sprawdzić, że prostownik jest impulsowy?
    3. Co to jest prostownik impulsowy i z czego się składa? Mile widziany schemat z opisem
    4. Jak działa prostownik impulsowy?
    5. Jaka jest różnica między prostownikiem zwykłym, a impulsowym?
    6. Czym się kierować przy wyborze prostownika?
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14464
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Prostownik - fakty i mity

    12 Sty 2011, 13:45

    No i przyszedł do mnie prostownik. Mam mieszane uczucia bo ma trochę inne parametry niż Twój MotoAlbercie, do tego nie ma słowa o impulsowości a i automatyka wydaje mi się dziwna. Doładowywałem wczoraj mój akumulator i na koniec (zgasła dioda 100%) prostownik podawał 15,66 V. Nie wiem czy powinienem poczekać aż zgaśnie dioda MAX i wtedy prostownik przeszedłby w tryb podtrzymania? Bałem się sprawdzić przez te prawie 16 V bo już jeden bezobsługowy akumulator ugotowałem w ten sposób :( Instrukcja też jest uboższa od Twojej i ogranicza się do 1 strony A4... Poniżej fotki tego co kupiłem.

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Rejestracja: 12 Mar 2009, 14:47
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Subaru Impreza STI