Prosty kompakt do ok 20 tys zł, po Golfie 1,8T i BMW E36

25 Cze 2018, 11:51

Witam,
po latach jeżdzenia BMW E36 oraz ostatnio Golfem IV 1,8T, doszedłem do wniosku że poszukam "nowego" auta ale z mniejszym silnikiem i automatycznie w lepszym stanie, bo łatwiej będzie sprawdzić przebieg i zweryfikować auto bo słabsze wersje silnikowe były kupowane w PL.

Teraz pytanie co sądzicie o takich egzemplarzach?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Chodzi mi o to że nie chce już na razie aut co mają po 200 koni ale wszystko zmęczone jak w moich poprzednich, Golf zdrowy technicznie ale wnętrze kiepskie, drzwi opadnięte, teraz ostatnio rzuca nim na lewo i prawo a zawias i zbieżność ok, nie ma komu powierzać tych aut bo mechanicy to tylko oleje wymieniają i tyle.
Może maglownica siada ale nie leje, stuka to po co wymieniać?
Po prostu zmęczenie materiału, tego się nie przeskoczy dlatego wolę nawet kiepskie wyposażenie i prosty silnik w zamian za zwarty i dobry pojazd.
Tak bym wolał realnie do 200 tys przebiegu który da się potwierdzić.
CarMaister
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 16 05 2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna

25 Cze 2018, 12:15

1. Kupno Golfa V z 1.6 MPI ma niewielki sens. Ja wiem, że małe, oszczędne (no nie bardzo) i nie zajechane, ale to już inne auto niż Golf IV, nieco droższe w utrzymaniu a ten silnik się zwyczajnie nie nadaje. Golf V utył jak każde auto, silnik ma za mało mocy + do tego sporo pali, w trasie 9 litrów to nic nadzwyczajnego (gdzie konkurencja spali na przykład 7). Do tego Ty się będziesz męczył (po 1.8T to po prostu auto pokroju CC 700). Moim zdaniem szkoda pieniędzy. Ale zrobisz jak zechcesz. Auto z linku od handlarza, nawet mu się informacji nie chciało wypisywać, nie mam zdania, nie oceniam.
2. To samo co wyżej + wielokolorowy.
3. Prawdopodobnie coś było z tyłem + zmęczony, to widać. A szukasz przecież czegoś niezmęczonego, prawda? Bravo to więcej kasy, niż 14k.
4. Też kolorowy.
5. No i też krzywo poskładany.

Generalnie szukasz czegoś młodszego i mniej zajechanego, a póki co wrzuciłeś podobne auta :)

Jeszcze nawiążę do "słabsze auta były kupowane w PL więc łatwo sprawdzić historię" - kompletna bzdura. Kupione w Polsce, bo tanie, bo mały silnik, jak myślisz, jak to ktoś serwisował w ASO i jak długo? Hm? Do końca gwarancji, potem omijał serwis. Więc co Ty chcesz sprawdzić?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Cze 2018, 18:08

Ale tu nie chodzi o ASO, tylko o fakt że prywatnie raczej nikt nie kręci przebiegów, do tego takie auto realnie mniej robi kilometrów.
Historia aut z mocnymi silnikami jest ciągle taka sama, te auta w PL z księżyca się nie biorą.
W Polsce nikt nie miał kasy na Bravo 1,4 t-jet 150 konne, stąd przywozi się styrane z Niemiec po 4 właścicielach, handlarz wybiera najgorsze możliwości itd.

Tak samo Golfy 1,8T - kupił 20 lat temu bogaty Niemiec, pojeździł, sprzedał biedniejszemu Niemcowi, a potem trafiły na Turków i przywiózł je handlarz do Polski jak już ledwo żyją.

A co jest takie drogiego w Golfie V 1,6? tam nawet turbiny nie ma i koła dwumasowego? Podejrzewam że koła ma mniejsze niż Golf IV 1,8T
Ja bym nie zestawiał go z CC 700 bo tam nawet ssanie było ręczne
Tutaj jest wielowahacz, więcej miejsca nawet w 3 drzwiach, inne wygłuszenie, rozstaw osi, spasowanie wnętrza itd.

Powiem szczerze że po 1,8T to nawet zdrowe 1,4 niezajechane w takim Golfie mi starczy.
Tak jak pisałem nie mam ochoty już na styrane 200 konne auto które jeździ jak taczka a na kilkuletnie za mało kasy.

Czyli z tego wynika że szukam dalej.
No i pytanie lepiej zdrowy Golf 1,6? Czy styrane jakieś turbo? po 20 Niemcach? No właśnie dla mnie opcja nr 1 jest w tym momencie jednym wyjściem.
Każdy wiadomo by chciał za 5 tys jeździć wyścigówką super wyposażona ale takich aut nie ma.
CarMaister
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 16 05 2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna

25 Cze 2018, 18:16

Kompletnie pomyliłeś i nie zrozumiałeś sensu mojej wypowiedzi. No nic.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Cze 2018, 20:02

Jeśli to ma być zwykły du*owóz to Golf 1.6 czy Bravo 1.4 będą ok, ale nie wiem jak odczujesz tę zmianę z 1.8T.
Jak dla mnie te oferty wyglądają spoko:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

EDIT: Możesz popatrzeć jeszcze na Hyundaia i30 np.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Cze 2018, 21:12

Ok dzięki za auta, pooglądam i coś wybiorę albo jak znajdę to wyslę swoje propozycje.
Ale ja nie wiem w czym problem, przecież nawet taki Golf V 1,6 też te 170 km/h poleci zgadza się?
Można założyć lpg..to że zrobi to wolniej niż 1,8T to oddzielny temat, to logiczne ale w przypadku mojego obecnego Golfa IV 1,8T to jest wieczna walka, bo przy mocniejszym naciśnięciu na gaz auto znosi, dodatkowo prowadzi się średnio, wybiera nierówności kiepsko.
Chce auto zwarte, zdrowe, w lepszej kondycji i tyle.
1,8T są po prostu mocno zajechane przez poprzednich właścicieli i tyle.

Na większe moce przyjdzie czas, jak będzie więcej kasy- teraz chwila odpoczynku i spokojniejsze auto.
CarMaister
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 16 05 2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Polo - niskie koszty utrzymania
    Nowa generacja Volkswagena Polo, która pojawiła się w polskich salonach, wyróżnia się najwyższym poziomem bezpieczeństwa (tytuł Best in Class 2017 przyznany przez Euro NCAP), bardzo obszernym wnętrzem oraz najbardziej ...
    30 lat Toyoty Camry w Polsce
    Historia Toyoty Camry w Polsce rozpoczęła się 1987 roku. Przez wiele lat był to flagowy model osobowy w gamie marki, który u progu nowego stulecia został wyparty przez Lexusa. Niewykluczone jednak, że wkrótce ...

25 Cze 2018, 21:38

Do 20k znajdziesz poliftowego Focusa Mk2, często krajowy i od pierwszego lub drugiego właściciela. Najbezpieczniejszy silnik to benzyna 1.6 100KM i 1.4 80KM (ten nie ma większego sensu, bo dynamika gorsza a spalanie takie samo jak w większym). Auto przyjemnie jeździ, bo ma z tyłu wielowahacz i dość bezpośredni układ kierowniczy. Wygłuszenie pozostawia trochę do życzenia i trzeba zwracać uwagę czy gdzieś nie pojawia się korozja. Z innych propozycji Hyundai i30 benzyna 1.4 lub 1.6, to samo w Kii Cee'd. Bravo jak najbardziej - 1.4 StarJet 95KM lub jeśli chcesz więcej dynamiki 1.4 TurboJet 120KM. Astra H 1.6. To wszystko pewniaki, przy których decyduje stan konkretnego egzemplarza.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

25 Cze 2018, 22:57

Czyli Focus mk2 1,6 będzie ok? A co lepsze Golf 1,6? Bravo 1,4 95 KM czy Focus 1,6?
W sensie, lepiej się odpycha, silnik np trwalszy?
Jakoś tak Bravo z T-jetem wolę póki co odpuścić, skupiam się na podstawowych jednostkach.
CarMaister
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 16 05 2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna

25 Cze 2018, 23:12

Na papierze najlepiej wypada Golf 1.6 (lub jeszcze lepiej 1.6Ti-VCT 115KM z Focusa), ale w praktyce wątpię by różnice między nimi były odczuwalne. Trwałość też podobna z minimalnym wskazaniem na jednostkę VW - prosty ośmiozaworowy silnik.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

25 Cze 2018, 23:42

To w takim razie szukam tych aut, w między czasie znalazłem taki filmik..
co prawda Golf 6 1,6 mpi ale myślę że auto praktycznie to samo - przyspieszenie na niemieckim autobanie

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Dla mnie to auto jedzie ok, fakt 150 turbo to to nie jest ale zawalidroga absolutnie, wręcz przeciwnie osiąga prawie 200 km/h na autostradzie.
Do tego można założyć lpg i śmigać.
Po prostu dla mnie w tym momencie ciut inne rzeczy liczą się w aucie a nie tylko moc, trzeba to wypośrodkować, tutaj jest ok.
Ale na Golfach nie zamykam się, tylko akurat coś takiego znalazłem.

Jeszcze przejadę się każdym z tych aut na jazdach próbnych, zobaczymy co wyjdzie lepiej.
CarMaister
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 16 05 2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna

26 Cze 2018, 07:07

Tylko uważaj żebyś nie kupił 1.6 FSI w Golfie.

Focus z 1.6 100 KM będzie nieco wolniejszy od Golfa, bo jest jeszcze cięższy. Do tego problemy z rudą mogą się pojawić, ale prowadzi się lepiej. Spójrz jeszcze na Astrę H.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Cze 2018, 17:10

A może warto podreperować 1,8T? fakt auto stare ale tak jak pisali poprzednicy po 1,8t przejście w 1,6 mpi to będzie przepaść.
Turbo ładnie ciągnie już dość niskich obrotów.
Auto zawsze da się naprawić o ile np buda jest zdrowa.
No chyba że kupiłeś tragiczny ulep i by trzeba zainwestować z 10 tys zł

Ja bym pomyślał nad Astrą H 1,8 przynajmniej te 125 koni nie da takiej różnicy w mocy.
I oglądaj dobrze auta bo mocniejsze odmiany oczywiście że mogą być zaorane ale to nie znaczy że każde 1,6 mpi w takim Golfie V to ideał z salonu.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna