Proszę o wytłumaczenie.

Proszę o wytłumaczenie.

04 Kwi 2009, 12:22

Witam wszystkich.
Mam problem, wygląda on następująco.
Jestem swieżo po zdanym egzaminie(18 lat) i spodobało mi się pewne auto.
Niestety w rodzinie nigdy nie było samochodu i mam następujące pytanie.
Auto to ma automatyczną skrzynię biegów. Jednak nie mogę się w niej połapać.
Występuje tam:
P
R
N
D
4
3
2
Nie wiem o co z tym chodzi? Przeciez powinny być tylko 3 przełożenia?
1 to luz
2 to przód
3 to tył
Wiem że pewnie śmiać się będziecie ale czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć o co tu chodzi?
Po drugie jak mam się zachować kiedy jadę i nagle staje na światłach mam wciskać sprzęgło i hamulec czy hamulec bo już nie wiem?
Z góry pozdrawiam.
SwiezyKierowca
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 04 Kwi 2009, 12:07

Re: Re: Proszę o wytłumaczenie.

04 Kwi 2009, 13:10

P- Parking ( gdy auto masz zamiar juz zgasic wrzucasz P)
R- wsteczny ( wiesz co to ;)
N- bieg jałowy ( luz)
D- normalna jazda do przodu
4-\
3--> w zależnosci od obciażenia auta np :przyczepka czy drogi górzyste itp
2-/




Ps : chyb ajednak nie mas ztego auta bo nie spotkałem automatu ze sprzegłem i hamulcem ;) ale info dla Ciebie :)
Bluecard88
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 91
Rejestracja: 02 Lut 2008, 00:33

Re: Re: Proszę o wytłumaczenie.

04 Kwi 2009, 13:37

W automacie nie ma sprzęgła, spójrz dokładnie. "4" oznacza, że samochód będzie jeździł tylko na biegach od 1-4, "3" - 1-3 itd. Cel powyższego rozwiązania opisał Bluecard88.
shilay
Początkujący
 
Posty: 83
Rejestracja: 31 Mar 2009, 18:51
Miejscowość: Toruń
Prawo jazdy od: 27 02 2008
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: BMW 320i E36
Silnik: M52B20 2.0 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

Re: Re: Proszę o wytłumaczenie.

04 Kwi 2009, 16:15

Chciałbym ci jeszcze dodać ,że...masz chyba skrzynię piątkę w tym samochodzie,na 4 wrzucasz wtedy gdy chcesz przyśpieszyć jadąc szybko na piątym biegu a na 3 wtedy gdy chcesz wyrwać do przodu jeszcze bardziej z 4-ki.Na trójce jedziesz pod górę a na dwójce wtedy gdy ciągniesz przyczepkę.Dwójka świetna jest gdy zjeżdzasz z potężnych stromizm,hamulec jest ci wtedy niepotrzebny,samochód wtedy nie przyśpiesza nawet gdy dodajesz gazu,odwrotnie jest pod gorę,jedziesz za kimś pod dużą górę i ten ktoś nagle zatrzymuje się lub zwalnia,ty zatrzymujesz się też i wtedy włączasz 2-kę,samochód rwie do przodu z rykiem .Trójka to dobra rzecz gdy zjeżdzasz z góry ,hamujesz sobie wtedy tą trójeczką.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen XL1 najoszczędniejszy seryjny samochód na świecie Volkswagen XL1 najoszczędniejszy seryjny samochód na świecie
    Volkswagen XL1 ze zużyciem paliwa 0,9 l/100 km jest najoszczędniejszym seryjnym samochodem na świecie. Dzięki napędowi hybrydowemu plug-in dwuosobowe auto może przejechać nawet 50 km tylko na prąd, nie emitując w ogóle ...
    Zimowe przygotowania do jazdy samochodem Zimowe przygotowania do jazdy samochodem
    Nawet niewielka warstwa śniegu na przedniej szybie ogranicza widoczność, a zalegający na dachu auta śnieg może doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji na drodze, gdy pokrywa z lodu i śniegu zsunie się nagle na przednią szybę ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11
      Autosacrum 2009