Proton 413 - Padnięty silnik

Proton 413 - Padnięty silnik

05 Kwi 2011, 22:47

Witam wszystkich :) Posiadam autko marki proton z silnikiem 1,3 12v (silniki mitsubishi).
Moje auto stało kilka miesiecy i było odpalane co jakis czas, lecz po jakims czasie przestał palić - brak sygnału na wtryski i iskry.To zostało naprawione odebrałem autko i po przejechaniu ok 50 km. stwierdziłem, że nieprzełancza mi na gaz chociaz kontrolka na to wskazywała.Minęły dwa dni odpaliłem silnik i upewniłem sie jeszcze raz czy załancza gaz i dalej lipa :( Okazało się, że jest zapchany literek od gazu wiec kupiłem nowy i wymieniłem ale auto nieodpaliło już wogóle ani na benzynie ani na gazie.Auto odcholowałem na warsztat i mechanik stwierdził wstępnie,że poszła uszczelka pod głowicą lub pierścienie..Pomiar cisnienia- 1-12, 2-6, 3-6, 4-12 atmosfer- taki mi podał.Potem stwierdził,że poszły pierścienie bo nietrzyma ciśnienia.Czy to mozliwe, ze poszły pierścienie a problem zaczął się po wymianie filterka??Dodam,że nieposzła temperatura ani płyn a olej nigdzie niewyciekł.Proszę o pomoc i na wszelkie pytania odpowiem.Pozdrawiam.
slawcik333
slawcik333
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 05 Kwi 2011, 22:13
Miejscowość: józefów

Re: Proton 413 - Padnięty silnik

06 Kwi 2011, 20:59

Możliwe że padła uszczelka ale między cylindrami 2 i 3 . ale skoro ma taką słabą kompresję na tych cylindrach to powinien nawet na rozruszniku dziwnie kręcić, jakby chciał łapać lub miał na zmianę lekko i ciężko obracać.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1013
Rejestracja: 09 Wrz 2010, 09:07
Miejscowość: koluszki

Re: Proton 413 - Padnięty silnik

07 Kwi 2011, 19:56

Mechanik stwierdził, że uszczelka długo by już i tak niewytrzymała i było to po niej widać.Silnik kręcił normalnie bez zadnych szarpnięć - jak sprawdzałem to niedostawał paliwa bo pompa niepodawała (po odłączeniu pompy na krótko też niechciał odpalić) ale mechanik stwierdził, że pompa podaje cały czas - nic z tego nierozumiem.Niewiem czy próbował mnie tylko naciągnąć na koszta, skoro silnik pracował normalnie aż do wymiany filterka gazowego :/ Rozkręcił mi silnik i stwierdził pierścienie do wymiany i teraz mam głowice zdjetą ale sprawdzałem szczelność pierścieni poprzez zalanie ich benzyną i nawet trzymają równomiernie wszystkie.Ciśnienie pierwszy raz podał mi,że na 2 i 3 cylindrze jest po 4 atmosfery a przy mnie mierzył to wyszło troszke więcej niz 6 atmosfer - na 1,4 cylindrze powiedział,że jest po 12 atmosfer ale juz ich przy mnie niemierzył.Pozdrawiam.
slawcik333
slawcik333
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 05 Kwi 2011, 22:13
Miejscowość: józefów
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Studyjne wersje nowego Golfa BlueMotion i Golfa GTI Studyjne wersje nowego Golfa BlueMotion i Golfa GTI
    Podczas rozpoczynającego się dzisiaj Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w centrum uwagi na stoisku Volkswagena znajduje się nowy Golf. Zbliżone do wersji seryjnych modele studyjne Golfa BlueMotion i sportowego ...
    Mille Miglia 2017 - najpiękniejszy rajd na świecie Mille Miglia 2017 - najpiękniejszy rajd na świecie
    Po 4 dniach i tysiącu mil kierowcy startujący w Mille Miglia dotarli do Brescii! Najpiękniejszy rajd na świecie dobiegł końca. Prawie pół tysiąca zabytkowych aut wyścigowych, co najmniej drugie tyle samochodów ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Monster Truck Rock Star, 11
      GTP Light