Przebieg - problem czy nie?

Przebieg - problem czy nie?

21 Maj 2015, 16:38

witam,

co sądzicie o autach z zachodu z oryginalnymi przebiegami.
Mam na oku auto z 2011 roku, zadbane, regularnie serwisowane w ASO (po VIN wszystko widzę), bezwypadkowe, na 99% poleasingowe. Przebieg 175.000
Czy takiego egzemplarza należy się bać? Dyskwalifikacja na starcie?
*Od razu powiem, że chodzi o Lagunę III PH2 2.0 dci.
Martinos
Nowicjusz
 
Posty: 39
Rejestracja: 12 Sty 2015, 17:14
Auto: Peugeot 206

Re: Przebieg - problem czy nie?

21 Maj 2015, 16:43

Auto ma normalny przebieg jak na diesla z zachodu w tym wieku. Silnik w tej Reni jest udany więc nie masz co się bać tylko brać jak nie wytłuczone w firmie. Tylko sprawdź osprzęt taki jak dwumasa, turbina, filtr, bo to już może wymagać pewnych inwestycji ale takie uroki nowoczesnych diesli
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14210
Zdjęcia: 113
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Przebieg - problem czy nie?

21 Maj 2015, 16:50

175 tys. to jest bardzo mały przebieg , w tej sytuacji liczy się bardziej stan . Kolego przebiegi w dobrych autach nawet 250tys. nie są wcale duże . Jeżeli auto było dobrze serwisowane to może spokojnie przejechać 400tys. Zobacz ogłoszenia na mobile.de .
jarasgd
Początkujący
 
Posty: 80
Rejestracja: 18 Mar 2013, 14:39
Prawo jazdy od: 19 09 1978
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: saab 9-3
Silnik: 1.9 tid
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Przebieg - problem czy nie?

21 Maj 2015, 17:08

jeśli chodzi o 2-mase, turbine itp. To da się sprawdzić w czasie przedzakupowej wizyty w ASO?
Martinos
Nowicjusz
 
Posty: 39
Rejestracja: 12 Sty 2015, 17:14
Auto: Peugeot 206

Re: Przebieg - problem czy nie?

21 Maj 2015, 17:19

Autem, ze zużytą dwumasą praktycznie nie sposób ruszyć/przyśpieszać bez szarpania chyba, że ma się wprawę. Oczywiście też to może być wina samego sprzegła. Dodatkowo na luzie czuć wibrację na całej karoserii ale to też może być poduszka pod silnikiem. Przy zapalaniu i gaszeniu słychać stuknięcie. Osobno objawy nie sugerują na 100% dwumasy ale razem już tak.

Co do turbo, to objawami może być dymienie na czarno. Podobny objaw dają zużyte wtryskiwacze. Dymienie na niebiesko też może sugerować turbo, bo spala olej do smarowania turbiny lub uszczelkę pod głowicą. Głośne "syczenie" turbiny przy przyśpieszaniu to też jeden z objawów zużycia.

Oczywiście serwis sprawdzi resztę ale to taka metoda "na słuch" i jazdę.
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14210
Zdjęcia: 113
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekstremalny terenowy ratowniczy pick-up Ekstremalny terenowy ratowniczy pick-up
    Stworzona na bazie Nissana Navara Tekna z podwójną kabiną - aktualnym Międzynarodowym Pick-upie Roku - koncepcyjna Navara EnGuard charakteryzuje się wieloma specjalnie zaprojektowanymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi ...
    BMW Concept CS 2007 BMW Concept CS 2007
    BMW Concept CS to wizja czterodrzwiowego samochodu, który łączy w sobie prestiż luksusowego Gran Turismo z fascynującym urokiem sportowego samochodu o wysokich osiągach. Ekspresyjny design, wyselekcjonowane materiały ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Subaru Impreza STI