Przepalające się cewki wtryskiwaczy

Przepalające się cewki wtryskiwaczy

11 Mar 2019, 18:14

Witam wszystkich, jako nowy użytkownik przedstawię się. Do niedawna byłem szczęśliwym posiadaczem Altea XL Freetrack 1.6 CR 2010r. Kilka tygodni temu będąc w trasie seat nagle mocno zwolnił, zamigotała kontrolka świec i silnika. Dalej mogłem jechać już max na 2 biegu. Diagnoza: wtryskiwacze do regeneracji. Zapłaciłem 3000zł, pojeździłem może 200km i ponownie to samo. Mechanik twierdzi, że wykonał pracę ok a problem jest w przepalających się cewkach. Nie umie zdiagnozować na skutek czego tak się dzieje. Pełen nerwów pojechałem do innego warsztatu, tam z kolei wymienili mi jeden wtryskiwacz. Przejechałem niecałe 50km! i ponownie to samo, tym razem inna cewka na wtryskiwaczu. Jestem totalnym laikiem i nie wiem co teraz. Auto stoi a mechanicy za każdym razem naprawiają objawy a nie przyczyny. Proszę o jakieś sugestie. Myślę czy nie jechać do ASO, choć znajomi odradzają mówiąc, że tylko stracę jeszcze więcej siana. Za każdą sugestię z góry dziękuję
kmeel
Nowicjusz

Re: Przepalające się cewki wtryskiwaczy

12 Mar 2019, 15:21

Wtryskiwacze zostały dokładnie sprawdzone przed tą diagnozą czy na podstawie błędów?
Wtyczki na wtryskach nie są powypalane nie widać na nich przepaleń? Instalacja została przejrzana?
Ile cewek zostało wymienionych? Czy problem wraca na wymienionej cewce z wtryskiwaczem czy następuje na innym cylindrze?
Jak jest z ciśnieniem sprężania, sprawdzałeś je?
Cichy77
Stały forumowicz

Zdjęcia: 42
Auto: Nie mam

13 Mar 2019, 09:26

Elektronik wyciągnął wszystkie wtryskiwacze i oddał innemu warsztatowi do jakiejś szczegółowej diagnozy. Problem powraca na innych cewkach. Wymieniono do tej pory 3 cewki. Co do ciśnienia sprężania chyba żaden z 4 mechaników nie sprawdzał. Generalnie z tego co widzę, to po prostu podłączają komputer, gdzie wyskakuje błąd cewki (nie podaje prądu), którą wymieniają wraz z wtryskiwaczem. Tyle wiem.
kmeel
Nowicjusz

13 Mar 2019, 09:50