Przerobienie VW Polo, Lupo bądź Seata Arosy na B1

Przerobienie VW Polo, Lupo bądź Seata Arosy na B1

31 Maj 2012, 14:38

Witam serdecznie wszystkich :).

Jestem nowym użytkownikiem mam na imię Dawid- 15 lat i parę miechów. Fascynuję się motoryzacją i chcę zrobić prawo jazdy kat. B1. Prawo jazdy będę robić 3 miesiące przed urodzinami czyli koło 15 Grudnia tego roku. Po zdobyciu wymarzonego prawka chcę kupić sobie jakieś autko. Czytałem dużo na ten temat i chciałbym auto "bardziej poważne" np. VW Polo, Lupo bądź Seata Arosę i przerobić na kat. B1. Czy da się przerobić te autka na B1 do 550kg czyli odchudzić ( wyrzucić z tyłu kanapę, wygłuszenia, plastiki tylne i może wymienić przednie siedzenia na jakieś kubełkowe lekkie)? Dlaczego chcę kupić te autka a nie np. Daihatsu Cuore gdyż za 2 lata nie chcę zmieniać auta tylko dalej pozostać przy jakimś z tych aut (Polo, Lupo bądź Arosa). Wyczytałem w internecie że można jeździć autem cięższym niż 550kg na B1 tylko z osobą dorosła, która ma PJ B- czy to prawka? Proszę nie pisać komentarzy typu "B1 jest nie opłacalne" itp. będę chodzić do technikum, które znajduje się koło 20km od mojego zamieszkania więc autko się przyda. Na wakacje będę miał pracę i na następne 2 miesiące wolnego w 2013 również zarobię coś i kupię autko) tata mnie wspomoże jakbym nie dał rady. Liczę na odpowiedź.

Pozdrawiam
Dawid
Dawidos
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 31 Maj 2012, 14:17
Auto: Brak

Re: Przerobienie VW Polo, Lupo bądź Seata Arosy na B1

31 Maj 2012, 14:53

A czytał nowe przepisy?Teraz B1 to tylko pojazdy czterokołowe czyli quady.Tyle w temacie.
A co do aut to w świetle prawa takie odchudzenie jest nierealne (Lupo waży coś ponad 900kg więc niewiem co by trzeba było wyrzucić żeby ważyło 550kg).
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 34296
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna

Re: Przerobienie VW Polo, Lupo bądź Seata Arosy na B1

31 Maj 2012, 14:56

Barol napisał(a):Lupo waży coś ponad 900kg więc niewiem co by trzeba było wyrzucić żeby ważyło 550kg
silnik skrzynie i zawieszenie z kołami :mrgreen: bedzie w sam raz :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Przerobienie VW Polo, Lupo bądź Seata Arosy na B1

31 Maj 2012, 14:58

Czyli sama buda z pełnym wnętrzem zostaje :mrgreen:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 34296
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna

Re: Przerobienie VW Polo, Lupo bądź Seata Arosy na B1

31 Maj 2012, 15:09

Ooo... jaka szybka odpowiedź :D.

Tak czytałem nowe przepisy. Ale nie jest tak czasem że jak zrobię prawko przed wchodzącą ustawą to będę mógł jeździć autem do 550kg? Przecież nie mogą nam zabrać uprawnienia do poruszania się autem do 550kg prawo nie działa wstecz, a jakby faktycznie zabrali nam uprawnienia do poruszania się pojazdem 3/4 kołowym o 550kg prócz motocykla to musieli by oddawać nam kasę na zrobienie kursu itp.

Proszę o dalsze wypowiedzi.
Ostatnio edytowany przez Dawidos, 31 Maj 2012, 15:57, edytowano w sumie 1 raz
Dawidos
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 31 Maj 2012, 14:17
Auto: Brak

Re: Przerobienie VW Polo, Lupo bądź Seata Arosy na B1

31 Maj 2012, 15:57

nie ma takiego auta, które zgodnie z prawem ma masy odpowiadające wymogą przepisów,
były.. kiedyś, teraz już nie, ta kategoria była "martwa" od jakiegoś czasu to wyrzucanie kasy w błoto
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    VW Amarok, pick-up klasy premium, z nową stylistyką VW Amarok, pick-up klasy premium, z nową stylistyką
    Pierwsze szkice zaprezentowane przez dział stylistyczny Volkswagen Samochody Użytkowe pokazują, w którą stronę zmierzają projektanci: Volkswagen Amarok ma być autem klasy premium wśród pick-upów swojego ...
    XVIII Moto-Piknik NO LIMIT 2012 - Olsztyn / relacja XVIII Moto-Piknik NO LIMIT 2012 - Olsztyn / relacja
    17 czerwca na lotnisku Dajtki w Olsztynie odbyła się impreza XVIII Moto-Piknik NO LIMIT 2012. Dla gości którzy jak co roku licznie odwiedzali tegoroczny Piknik przygotowano wiele atrakcji i konkursów można było ...

  • Re: Przerobienie VW Polo, Lupo bądź Seata Arosy na B1

    31 Maj 2012, 16:02

    A co z odchudzaniem? Czytałem tematy na ten temat i ludzie pisali że można załatwić mową masę pojazdu. Odchudzamy, jedziemy na np. złom ważą daję kwitek że waży tyle i tyle (zawsze można dać prezencik żeby wpisał np. zamiast 600kg to 543kg i po problemie). Oczywiście nic nie będę ciął (zmieniał konstrukcji auta) więc ocena rzeczoznawcy nie jest potrzebna.

    Czy ktoś z forumowiczów przerabiał te lub inne podobne auta o podobnej masie? Proszę o wypowiedzi tych osób jak wyglądała sprawa z rejestracją na B1 i jak się zmieniało masę (jakieś problemy itp.).

    Proszę o wypowiedzi :).

    Waszym zdaniem lepiej kupić Lupo, Polo, Arosę i jeździć na nielegalu lub z tatą, który ma B1 czy kupić Cuore? NIE PISZCIE POCZEKAJ DO 18!!!
    Dawidos
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 31 Maj 2012, 14:17
    Auto: Brak

    Re: Przerobienie VW Polo, Lupo bądź Seata Arosy na B1

    31 Maj 2012, 17:01

    NIE MOŻESZ SOBIE WYCIĄĆ Z AUTA BEZ RAMY CO CI SIE PODOBA!!!
    na złomie to mogą ci przyjąc całe "to coś" co zostanie po wycinaniu, a nie ważyć auto
    po to auto ma homologacje i masy żeby były jesli zaczniesz wycinać trzeba ponownie uzyskać homologacje, a to już nie jest takie proste

    i serio lepiej poczekać do 18 niż wywalić 1,5 tysia na nic, skoro za 2 lata znowu będziesz musiał zrobić prawko
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Przerobienie VW Polo, Lupo bądź Seata Arosy na B1

    31 Maj 2012, 17:05

    A czy ktoś coś mówił o wycinaniu? :shock: Mi chodzi o wywalenie siedzeń wygłuszeń itp. ale nic nie b ciął!
    Dawidos
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 31 Maj 2012, 14:17
    Auto: Brak

    Re: Przerobienie VW Polo, Lupo bądź Seata Arosy na B1

    31 Maj 2012, 17:37

    Jakie znacie autka które mają masę 700-750?
    Dawidos
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 31 Maj 2012, 14:17
    Auto: Brak

    Re: Przerobienie VW Polo, Lupo bądź Seata Arosy na B1

    31 Maj 2012, 19:17

    :mrgreen: 126p :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Przerobienie VW Polo, Lupo bądź Seata Arosy na B1

    31 Maj 2012, 19:55

    126p ma 600kg i jego jest bardzo łatwo odchudzić :mrgreen:
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 34296
    Zdjęcia: 8
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Opel Corsa B
    Silnik: 1.4 60km
    Paliwo: Benzyna

    Re: Przerobienie VW Polo, Lupo bądź Seata Arosy na B1

    01 Cze 2012, 07:01

    Oj młody młody...
    Od 19 stycznia 2013 wchodzą w życie wszystkie zapisy Ustawy o Kierujacych które zastępują jedne i gdzieniegdzie zmieniają inne przepisy PORD.
    Zgodnie z nimi z prawem jazdy kategorii B1 można prowadzić czterokołowce lekkie (czyli takie same jak na AM) oraz czterokołowce ciężkie.
    Jednocześnie art. 125 tejże ustawy dopisuje do PORD (jakby nie mogli tego w jednym miejscu napisać) czym dokładnie jest czterokołowiec. No i jest to pojazd czterokołowy służący do przewozu osób lub ładunku z wyłączeniem samochodu osobowego, którego masa ograniczona jest do 550 kg.
    Co więcej definicja B1 nie jest ograniczona wyjątkiem, wyjątkiem jest doprecyzowanie zawarte w Art. 125. Oznacza to, ze do 19 stycznia możesz jeździć Smartem na B1 z powodu wyjątku Art. 125 a nie z racji określenia zakresu B1.
    Poza tym wszystkich nas czeka wymiana blankietów prawa jazdy. A to że masz uprawnienia nabyte w tej chwili na np. Smarta, nie znaczy że po zmianie wymogów nadal będziesz mógł nim jeździć. To nie jest tak, że prawo działa wstecz. Po prostu prawo jazdy daje możliwość jazdy pojazdami jakie są określone na dany dzień. To co gdyby zlikwidowali B+E a zastawili samo B to tez być uważał, że Ty nie mógłbyś ciągnąć ciężkiej przyczepy zdając na B przed wejściem takiego przepisu?
    znajomość ludzi w tym zakresie jest naprawdę niska. To jak z motorowerami, weszły obowiązkowe badania okresowe. Ale wszystkie zarejestrowane wcześniej mają wpisane "badanie bezterminowe". I właściciele uważają, że takich badań oni robić nie muszą. A są w błędzie, bo muszą i to dodatkowo zgodnie z datą pierwszej rejestracji szybciej lub później.
    mstrucz
    Aktywny
     
    Posty: 354
    Rejestracja: 24 Maj 2010, 10:21
    Miejscowość: Gdynia

    Re: Przerobienie VW Polo, Lupo bądź Seata Arosy na B1

    01 Cze 2012, 07:19

    Dzieki za info. Jeszcze się rząd nie dorobił na ludziach i na całym syfie Polskim. Ciekawe czy zwrócą kasę za kursy b1. Kto jeździ quadem na b1?! Dzięki temat do zamknięcia.
    Dawidos
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 31 Maj 2012, 14:17
    Auto: Brak

    Re: Przerobienie VW Polo, Lupo bądź Seata Arosy na B1

    01 Cze 2012, 15:47

    Zwrócą?Sorry ale to raczej niemożliwe.
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 34296
    Zdjęcia: 8
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Opel Corsa B
    Silnik: 1.4 60km
    Paliwo: Benzyna
     
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Jaguar
      MINI Clubman Bond Street, tył