Pytania o sekwencję

pytania o sekwencję

26 Mar 2010, 11:31

stag 300, valtec, alaska

1. czy jezdząć na sekwencji są jakies zalecenia co to jazdy? mozna np jechać przez dłuższy czas na z prędkością zbliżoną do maksymalnej?

2. jak poznac czy auto nie pali jednocześnie lpg z pb

3. dlaczego jak chodzi auto na gazie to tak klekocze jak diesel?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
Rejestracja: 03 Sie 2008, 17:16

Re: pytania o sekwencję

26 Mar 2010, 22:36

1) Tak
2) Po wskaźniku paliwa. Jeśli jest odpowiednio dobrana i zamontowana instalacja takie zjawisko nie wystepuje.
3) Jeśli wtryskiwacze valtec są głośne oznacza to, że należy je naprawić czyli wymienić zestawy naprawcze i wykalibrować.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

Re: Pytania o sekwencję

27 Mar 2010, 18:10

1. a nie wypalają sie zawory czy cos podobnego?

2. ale jak to poznac przeciez wiadomo ze jak mam 20l to po miesiącu będzie troszke mniej bo silnik ciągnie paliwo na rozgrzanie, a zimą to juz całkiem pierwsze 500m pokonuje na pb latem to juz po 100m jade na lpg
zresztą wskażnik nie jest dokładny raz pokazuje 20 a raz 25 jak zatankuje do pełna czyli 60l to przez długi czas wskazówka jest na 60 a nawet wyżej a później w szybkim tępie opada

3. przeciez u mnie te valteki tak hałasują od początku tak jak pracujący diesel klekotają
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
Rejestracja: 03 Sie 2008, 17:16

Re: pytania o sekwencję

27 Mar 2010, 22:15

1. jasne ze tak to taki minus instalacji na gaz - chcesz jezdzic taniej ale wieksze koszty naprawy
2. no to musisz zapisywac wszystkie stany licznika przy kazdym tankowaniu i poszukaj na necie firmy ktora ci obliczy twoje spalanie bo napewno ci idzie benzyna razem z gazem i dlatego juz wiecej placisz
3. no to ze ci halasuja to pewnie przez to ze sa zle do twojego auta musisz jechac do gazownika gdzie zakladales instalacje i mu powiedziec zeby ci koniecznie zmienil na inne bo te sie nie nadaja, zaplac mu nawet wiecej niz bedzie chcial to napewno ci zrobi super i nic ci nie bedzie klekotac jak stary diesle
wujekk87
Początkujący
 
Posty: 119
Rejestracja: 15 Lip 2009, 08:56
Miejscowość: Sosnowiec

Re: pytania o sekwencję

28 Mar 2010, 18:01

wujekk87 co ty p........sz!!!
1) NIE. Niw wypalają się gniazda zaworowe i zawory jeśli instalacja jest prawidłowo wyregulowana.
2) Jeśli instalacja podpiera się benzyną (czyli czasem podbiera benzynę w czasie jazdy na gazie) to stanowczo widać na wskaźniku, że paliwo nieracjonalnie szybko znika. To zdarza się raczej w wysilonych samochodach.
3) Wszystkie wtryskiwacze gazowe hałasują, ale valteki są z tych najcichszych - więc jeśli jest tak, że je bardzo słychać to znaczy że są wyklepane i należy zmienić zestaw naprawczy.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

Re: pytania o sekwencję

29 Mar 2010, 05:58

nie nie pier......le :wink:
nie wiem czy nie zauwazyles na forum ale z tym userem to inacej nie mozna bo i tak zada ci kolejne glupie pytania, on to robi specjalnie i czeka na napinke ze strony innych chociaz nie wiem po co takie zachowanie :neutral:
wujekk87
Początkujący
 
Posty: 119
Rejestracja: 15 Lip 2009, 08:56
Miejscowość: Sosnowiec
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    KWID CONCEPT - solidny i jednocześnie zabawny wygląd KWID CONCEPT - solidny i jednocześnie zabawny wygląd
    Samochód KWID CONCEPT, został zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Delhi w 2014 roku. Postanowiliśmy go Wam przedstawić ponieważ jest Sympatyczny, a przy tym auto ma budzący poczucie solidności design, w połączeniu ...
    Dobry wzrok to podstawa naszego bezpieczeństwa na drodze! Dobry wzrok to podstawa naszego bezpieczeństwa na drodze!
    Dobry wzrok ma bardzo duże znaczenie dla bezpieczeństwa kierowcy. Ważne jest nie tylko to, gdzie patrzymy, ale także jak widzimy. Stąd niesłychanie istotne jest dbanie o nasze oczy. Parametry układu wzrokowego, istotne dla ...

  • Re: pytania o sekwencję

    29 Mar 2010, 10:18

    wujekk87 napisał(a):nie nie pier......le :wink:
    nie wiem czy nie zauwazyles na forum ale z tym userem to inacej nie mozna bo i tak zada ci kolejne glupie pytania, on to robi specjalnie i czeka na napinke ze strony innych chociaz nie wiem po co takie zachowanie :neutral:

    skoro uważasz, że pytania są głupie, to po co marnujesz swój drogocenny czas na głupie odpowiedzi i karmisz trola, tym bardziej że niewiele masz do powiedzenia w temacie. Poza tym nie jesteś jedyną osobą przeglądającą forum i takim wypowiedziami wprowadzasz zamęt, nie odpowiadaj jesli uważasz, że to glupie.

    W temacie:
    p2. Odnośnie benzyny i LPG może tracić się benzyna jeśli wtryskiwacze benzynowe ciekną, może nie wszystkie ale układ zazwyczaj jest cału czas pod ciśnieniem, więc zużyty wtryskiwacz będzie przepuszczał benzynę. U mnie na jeden rozruch zimą idzie spokojnie 0,5 litra paliwa i to na postoju, więc też miałem wrażenie że "traci" mi się benzyna
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Rejestracja: 07 Lis 2008, 16:55
    Miejscowość: Śląsk

    Re: pytania o sekwencję

    29 Mar 2010, 14:27

    ojej :neutral:



    w temacie:
    auto zawsze bedzie pobierac paliwo na rozruch (zeby nie bylo ze nic nie mam do powiedzenia)
    wujekk87
    Początkujący
     
    Posty: 119
    Rejestracja: 15 Lip 2009, 08:56
    Miejscowość: Sosnowiec

    Re: Pytania o sekwencję

    29 Mar 2010, 15:59

    w takie bajki to nie wierze ze 0,5l pb auto zuzywa na rozruch
    u mnie zimą przy bardzo niskich temp auto przełącza sie na lpg po ok 400-500m maksymalnie a latem jak silnik zimny to po 150m maksymalnie jak jest ciepły to odrazu zapalam auto a silnik 2s po uruchomieniu przełacza sie na lpg
    zimą widzialem ze pb ubywala ale latem nic nie ubywa
    słyszałem ze w sekwencji jak sie mocno ciśnie tz butuje to moze auto jednocześnie spalać lpg i pb
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931
    Rejestracja: 03 Sie 2008, 17:16

    Re: pytania o sekwencję

    29 Mar 2010, 18:59

    no to zalezy drogi piotrze jak jest ustawiona instalacja i moze zima przelaczac na gaz dopiero po osiagnieciu przez gaz wiekszej temperatury na reduktorze i wtedy spali wiecej benzyny zanim sie przelaczy, mozesz wogole nie uzywac paliwa i jezdzic i odpalac tylko na gazie ale wtedy zajedziesz pompe paliwa i ogolnie silnik sie zuzywa bardizej


    a co do butowania to instalacja nie pracuje do maksymalnych obrotow silnika wiec po przekroczeniu danej granicy bedzie silnik pracowal na beznynie wiec tez zuzywa paliwo
    wujekk87
    Początkujący
     
    Posty: 119
    Rejestracja: 15 Lip 2009, 08:56
    Miejscowość: Sosnowiec

    Re: Pytania o sekwencję

    30 Mar 2010, 12:01

    wujekk87, dlaczego nie pracuje do max?
    ja mam ustawione przełączanie na lpg na 30C
    a przełacza mi sie na pb dopiero przy 6500 obrotach a kręci sie do 6800 obrotów
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931
    Rejestracja: 03 Sie 2008, 17:16

    Re: pytania o sekwencję

    30 Mar 2010, 14:13

    no to nie wiem czy w zimie przy -20 na zewnatrz po 300m jazdy osiagniesz temperature 30 stopni :neutral:

    no nie pracuje do max bo skoro widzisz ze jak ci pracuje na lpg do 6500 a na benzynie do 6800 to to nie jest max prawda? wtedy sie spala benzyne a nie gaz a w innym temacie piszesz ze jezdzisz do 7tys obrotow wiec nie wiem gdzie tu prawda skoro tu piszesz ze przy 6800 masz odciecie a tam auto krecisz do 7 :neutral:
    wujekk87
    Początkujący
     
    Posty: 119
    Rejestracja: 15 Lip 2009, 08:56
    Miejscowość: Sosnowiec

    Re: pytania o sekwencję

    30 Mar 2010, 19:29

    panowie spokojnie. Wszystko zależy od dobrania instalacji (czyli od wydajności i szybkości wtryskiwaczy i od wydajności reduktora) i od jej wyregulowania. Jeśli sa spełnione te warunki to samochód na gazie będzie kręcił do końca obrotomierza nie posiłkując się benzyną.
    Rzecz druga. każdy samochód ma być odpalany na benzynie. Zużycie tego paliwa będzie zależne od szybkosci nagrzewania się silnika (jedne samochody nagrzewaja się wolniej drugie szybciej). Temperatura minimalna dla reduktora to moim zdaniem 30 st.
    3) jeśli jest nieszczelny wtryskiwacz benzynowy i popuszcza przy jeździe na gazie to samochód : szarpie, często zarzuca świecę, i wyświetla błąd silnika (w systemie OBD wypadanie zapłonu na danym cylindrze lub nieprawidłowa mieszanka).
    Migaz
    Zaawansowany
     
    Posty: 911
    Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
    Miejscowość: warszawa
    Auto: Mercedes
    Silnik: m104
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1994

    Re: Pytania o sekwencję

    30 Mar 2010, 19:53

    raz sie kręci do 6800 a raz do 7000 zalezy kiedy
    no nawet przy -20C zapalam przejade 500m na jedynce i dwójce i przełącza na lpg
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931
    Rejestracja: 03 Sie 2008, 17:16

    Re: Pytania o sekwencję

    30 Mar 2010, 20:06

    piotrauto napisał(a):raz sie kręci do 6800 a raz do 7000 zalezy kiedy
    no nawet przy -20C zapalam przejade 500m na jedynce i dwójce i przełącza na lpg

    Może ktoś skomentuje to zdanie bo mi już ręce opadają :???: :shock:
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1831
    Rejestracja: 11 Kwi 2008, 13:19
    Miejscowość: Sosnowiec
    Auto: Nissan Primera WP11-144
    Silnik: QG18DE
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009
      GTP Light