Pytanie o jakość podzespołów instalacji i skok mocy przy 3000 RPM

Pytanie o jakość podzespołów instalacji i skok mocy przy 3000 RPM

06 Kwi 2017, 18:55

Witajcie,
Dzisiaj chciałbym popytać o jakość mojej instalacji, nie ja to zakładałem, tylko poprzedni właściciel auta, a mi tak jakoś nie pasuje producent tych wtrysków :P
Innymi słowy wrzucam wykaz części i chciałbym wiedziec czy ma to ręce i nogi czy jednak robota druciarza. Na gazie auto ma przejechane jakieś 50kkm, więc jakieś problemy powinny już wyjść. Ja tylko po zakupie robiłem regulację bo mapa była rozjechana.

Druga rzecz. Jak wyjeżdżam ze skrzyżowania i dam mu gaz w podłogę na dwójce i później na trójce to czasem czuć lekki skok mocy po przekroczeniu 3 tysięcy RPM - czy takie coś można programować w sterowniku czy to jakaś wada?
I pytanie przy okazji - w dzisiejszych czasach nie powinno być tak, że na instalacji sekwencyjnej nie ma różnicy mocy między PB a LPG? Mój jest ciut słabszy na gazie, zwłaszcza to czuć na niższych obrotach.

Będę wdzięczny za każdą poradę :wink:
stark
Nowicjusz
 
Posty: 45
Rejestracja: 23 Lip 2012, 12:33
Prawo jazdy od: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Pytanie o jakość podzespołów instalacji i skok mocy przy 3000 RPM

06 Kwi 2017, 22:47

Więc tak jeżeli chodzi o podzespoły (o ile faktycznie masz takie pod maską) mogą być, nie jest to najwyższa półka ale przy odpowiednim montażu i regulacji powinno jeździć bezproblemowo. Czy na benzynie przy tych 3000 obrotów nie ma takich objawów? Co do instalacji sekwencyjnej jest tak niewielki spadek mocy na LPG, że bez hamowni jest to nie do wyczucia.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 635
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 02 Lut 2016, 19:39
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Pytanie o jakość podzespołów instalacji i skok mocy przy 3000 RPM

08 Kwi 2017, 13:32

Nie udało mi się tego zaobserwować na benzynie, ale też nie testowałem jakoś intensywnie. Zakładam że to się dzieje tylko na LPG, i to nie zawsze.
Na benzynie mam wrażenie że przyspieszenie jest takie, jak na gazie po tym lekkim przeskoku. Gaz jest bardziej zmulony, kiedyś robiłem z ciekawości takie testy elastyczności biegów i czas przyspieszenia 80-120 km/h na 5 biegu wynosił ok. 14s dla benzyny a już 16-18s dla gazu (głównie przez muła na niskich obrotach). Dla 4 biegu to było 11s na PB i 12 na LPG. Ale te pomiary nie muszą być wiarygodne.

Zapomniałem zapytać w pierwszym poście - jak odpalę silnik, nawet zimny, to słyszę klekotanie wtryskiwaczy do gazu - dlaczego pracują skoro silnik zasilany jest wtedy benzyną? Z kolei gdy wyłączyłem gaz na centralce to ucichły. jest to celowe żeby np. gaz załączał się niedostrzegalnie? Te wtryski pracują wtedy na sucho, jak to jest?
stark
Nowicjusz
 
Posty: 45
Rejestracja: 23 Lip 2012, 12:33
Prawo jazdy od: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Pytanie o jakość podzespołów instalacji i skok mocy przy 3000 RPM

09 Kwi 2017, 19:09

jeju jeju... któż uzupełniał ten wyciąg. autogaz - to bardzo uniwersalne pojęcie, dziś by nie przeszło.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Rejestracja: 20 Sty 2016, 19:17
Prawo jazdy od: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

Re: Pytanie o jakość podzespołów instalacji i skok mocy przy 3000 RPM

09 Kwi 2017, 20:52

Jeżeli jest słabszy na gazie to jest źle ustawiony skład mieszanki, ewentualnie to szarpanie może być spowodowane od układu zapłonowego. Podczas pracy na PB jak słychać wtryskiwacze prawdopodobnie masz włączoną funkcję rozgrzewania wtryskiwaczy gazowych, nie jest to nic złego.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 635
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 02 Lut 2016, 19:39
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Funkcja automatycznej jazdy w korkach Audi AI Funkcja automatycznej jazdy w korkach Audi AI
    Prezentując funkcję automatycznej jazdy w korkach Audi AI, cztery pierścienie pokazały pierwszy na świecie system umożliwiający zautomatyzowaną jazdę na poziomie 3. Podczas jazdy w korku lub w powolnym ruchu na autostradzie, ...
    Odświeżony crossover Mitsubishi ASX Odświeżony crossover Mitsubishi ASX
    W polskiej ofercie Mitsubishi Motors debiutuje właśnie odświeżony model najpopularniejszego modelu tej marki w Polsce i Europie – crossovera Mitsubishi ASX z nowym silnikiem Diesla. Wzbogacono wyposażenie pojazdu, silnik ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • 28
      Zabudowa bagażnika Sony Xplod, Mazda CX-5
      Mercedes-Benz 280 SL
      Koncepcyjny Opel Flextreme GT/E