Pytanie o olej do a3 8l 1.8t 150

15 Lut 2022, 20:05

Nabyłem auto lecz wcześniej był zalany 10w40 nwm czy jest sens przechodzić na 5w40 czy lepiej zostać przy tym olej pacjent a3 8l 1.8t 150 AUM dodam że nwm jakie ubytki oleju są bo dopiero auto zakupiłem
Krzysiek2323
Początkujący
 
Posty: 67

16 Lut 2022, 08:04

A co na ten temat mówi twoja instrukcja..
jakie oleje dopuszcza do stosowania ??
Oleje 10W40 nwm to olej półsyntetyczny, oleje te szybciej tracą swoje właściwości. W wielu przypadkach wymagają wymiany już po 8000 km. Oprócz tego oleje 10w40 też znacznie dłużej rozprowadzają się w silniku po rozruchu na zimno. ... dlatego ,że mają niewiele dodatków niskotemperaturowych. Jednak w zdecydowanej większości przypadków zmiana oleju na w pełni syntetyczny 5W40 przynosi dobre rezultaty.
Muszę wiedzieć jakie są wymagania dla oleju do twojego silnika.. i jak eksploatować będziesz auto czy będzie to jazda spokojna czy będzie dostawał ognia oraz region gdzie mieszkasz to region z ostrą zimą
Acer66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 207
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Silnik: 1,6 MIVEC -117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

16 Lut 2022, 17:49

Jazda będzie mieszana mój region to wok łódzkie ale czy taka zmiana na 5w40 nie zaszkodzi dla silnika
Krzysiek2323
Początkujący
 
Posty: 67

16 Lut 2022, 18:47

Być może dlatego zalany był taki że kobieta od której kupiłem auto prowadziła do mechanika który zalał najtańszy olej
Krzysiek2323
Początkujący
 
Posty: 67

16 Lut 2022, 19:32

Oleje półsyntetyczne - to mieszanka dwóch typów baz olejowych mineralnej i syntetycznej w odpowiednich proporcjach. Ich parametry są lepsze niż olejów mineralnych, ale wyraźnie gorsze niż syntetyków. Ich zaletą jest niska cena. Mogą być stosowane w niektórych turbo-dieslach, o prostszej budowie turbosprężarki.
Niekiedy oleje te stosuje się w nieco starszych konstrukcjach silników gdy osiągną przebieg ok.100-150tyś km. gdy silnik już zużywa olej ponad normę i trzeba dolewać..
Olej syntetyczny charakteryzuje się wysoką jakością, wyprzedzając tym samym oleje półsyntetyczne i mineralne. Potrafi znieść duże obciążenie termiczne, a jego lepkość ulega tylko minimalnej zmianie podczas skrajnych temperatur.
Jeżeli silnik nie zużywa oleju ponad normę a samochód używasz do spokojnej jazdy oraz zmieniasz olej zgodnie z zaleceniami i nie przeciągasz przebiegów to nic nie stoi na przeszkodzie aby dalej na nim jeździć.Jedyna uwaga do tego oleju to fakt ,że jego właściwości w niskich temperaturach są mocno ograniczone. Jeśli garażujesz pod chmurką lub w nieogrzewanym garażu to zimą przy -15*C olej ten stawia duży opór przy rozruchu silnika a gdy nocą temperatura spadnie w okolice -20 -25*C to może utracić swoją płynność i pompowalność .Przejscie na olej syntetyczny 5W40 nic mu nie zaszkodzi ponieważ oba oleje mają takie same właściwości i parametry wyskotemperaturowe do jazdy latem a jeśli chodzi o niską temperaturę to 5W40 w temperaturze np.-20 -25*C będzie bardziej płynny niż 10W40 co ułatwi rozruch i poprawi smarowanie silnika w pierwszych momentach jego pracy.Zapewne poprzednia właścicielka kierowała się tym ,że skoro sprzedaje auto to wlała to co tańsze
Acer66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 207
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Silnik: 1,6 MIVEC -117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

16 Lut 2022, 21:17

Ciężko mi powiedzieć jakie są pobory oleju bo auto mam od niedzieli a chce zmienić dlatego że jest zalany gówniany olej lotos ale chyba zrobię płukankę i wleje 5w40
Krzysiek2323
Początkujący
 
Posty: 67
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak jeździć po dziurach, wyrwach w nawierzchni?
    Nie zawsze kierowca ma możliwość ominięcia dziury w nawierzchni – czasem nie zdąży przed nią wyhamować, czasem jej ominięcie wiąże się ze zbyt gwałtownym i nagłym manewrem, który może zaskoczyć innych uczestników ...
    Renault ALASKAN pick-up
    Po wprowadzeniu do sprzedaży w 2015 roku Renault Duster Oroch, pick-upa o ładowności pół tony, Renault przedstawia model ALASKAN, jednotonowego pick-upa o nadzwyczajnym designie. Solidny i wygodny, jest on doskonale ...

16 Lut 2022, 22:29

Stosując syntetyk 5W40 nic nie tracisz i silnikowi to nie zaszkodzi co więcej na syntetyku kultura pracy silnika napewno się poprawi.Zwróć uwagę tylko na jedno jakie wymagania i jakie parametry oleju wymaga ten silnik a znajdziesz je w instrukcji ( wymagania dla oleju silnikowego)
Chodzi o takie parametry jak:
- SAE - lepkość oleju
- ACEA - A3/B3, A3/B4, czy A5/B5
- API : SL,SM ,SN
- certyfikacja ILSAC : GF4 lub GF-5
i pod kątem tych parametrów szukasz konkretnego oleju,
Acer66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 207
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Silnik: 1,6 MIVEC -117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

17 Lut 2022, 09:56

Do tego silnika powinno się lać 5W40. Polecany jest Motul 8100 X-cess. Ogólnie powinien spełniać normy dla tego silnika czyli VW 502, 501.01 i 500.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 19374
Zdjęcia: 1207
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Lut 2022, 23:14

Co jeśli po wyminie z 10w40 na 5w0 będzie brał olej sam jestem ciekaw czy będzie bo jeszcze go nie sprawdziłem ile bierze to potem przejść n 10w40 czy to znaczenia nie ma
Krzysiek2323
Początkujący
 
Posty: 67

18 Lut 2022, 08:19

Czy silnik pobiera olej zależy od jego stanu technicznego.Rzadko zdarza się aby silnik po zmianie oleju zaczynał brać olej sam zwłaszcza ,że zamieniasz olej 10W40 na 5W40 czyli zalewasz olej który ma lepszą obniżoną dolną granicę płynności odpowiedzialną za rozruch zimnego silnika lepkość wysokotemperaurowa czyli odpowiedzialna za zachowanie oleju podczas jazdy na rozgrzanym silniku jest ta sama .Cechą tego oleju jest to ,że ułatwia rozruch w warunkach zimowych i zapewnia lepsze smarowanie w pierwszych momentach jego pracy co przy turbinie jest szczególnie ważne.Jeśli już wystąpi coś takiego w co wątpię to zawsze możesz powrócić do 10W40.Co ja bym zrobił ? Zalał 5W40 równo z skalą max. na bagnecie i obserwował czy jest ubytek i jak duży po przejechaniu 1000km.Sprawdź w instrukcji ile ten silnik powinien zużywać oleju wg producenta i czy zużycie będzie się mieścić w normie.Usuń też wszelkie wycieki oleju jeśli takie występują bo jeśli tego nie zrobisz będziesz miał fałszywy obraz i ocenę.
Acer66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 207
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Silnik: 1,6 MIVEC -117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

18 Lut 2022, 13:23

Odme całą mam do wymiany bo węże od niech są sparciałe
Krzysiek2323
Początkujący
 
Posty: 67

18 Lut 2022, 22:52

Błędne myślenie,w kartach charakterystyki są parametry,które mogą prognozować stopień skłonności oleju do ubywania,lepkość zimowa nie ma z tym nic wspólnego,Takie parametry są w sumie 4,czyli: wskażnik lepkości,grubosć filmu olejowego w 100st ,wskażnik odparowywalności (bdb.oleje 8 lub niżej) powiązany z temp.zapłonu,im wyższa tym lepiej.Dlatego ja szukałem oleju do W210 2.9 TD,i znalazłem,ILSAC GF-5 OW40,syntetyk grupa IV,V,ok.90 zł za 4 l,porównując z dużo droższym Amsoil praktycznie w niczym mu nie ustępuje,do tego silnika zalecany jest 10W40,czy jest różnica? Kolosalna,na 10W40 tuż po odpaleniu na mrozie i próbie ruszania zawory grały,na tym zero ,był wlany Wolver 10W40.Olej 5w40 za to,taki sam,ustępował znacznie we wszystkich parametrach,30% tańszy,ok 60 zł 4 l.Uważajcie by nie przepłacać za markę.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8300
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Lut 2022, 08:36

To prawda te wszystkie parametry są ważne ale....nie przy takim użytkowaniu auta jak zamierza prowdzić Krzysiek2323.Weźmy taką odparowalność oleju..owszem olej będzie odparowywał ale w warunkach jak codziennie będziesz ganiał auto atostradą po co najmiej 100km w jedną stronę gdy olej osiągnie wysoką temperaturę pracy.Ale jak on pojedzie 25-30km w jedną stronę do pracy a potem postój to olej nie zdąży się zagrzać do 95*C czyli optymalnej temperatury pracy.
Wskaźnik lepkości (index lepkości) (Viscosity Index). Jest to wielkość informująca o zmianach lepkości wraz z temperaturą. Im wyższy wskaźnik (index), tym olej zachowuje stabilną lepkość niezależnie od temperatury. Najgorsze pod tym względem oleje mają index w okolicach 100, zwykłe – 140, dobre – nawet 180.
Jednym słowem index mówi nam czy olej w zakresie temperatury pracy trzyma dobrze parametry określone przez producenta.Nazwa producenta i marka oleju nieważna ...ważne aby silnik pracował dobrze :yes: Jak dla mnie może nazywać się 5W40 Kujawski :lol:
Acer66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 207
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Silnik: 1,6 MIVEC -117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

19 Lut 2022, 10:13

Oczywiście racja,dlatego ja wybieram garnitur pod mój styl jazdy,pokonywane odcinki,to jest b.ważne przy wyborze danego oleju,jestem pewien,że jeśli robię 5 km tam i 5 z powrotem,to nawet olej OW20 nie byłby w stanie zniszczyć mojego silnika,który ganiany po autostradach zostałby szybko wykończony,jedynie gdyby miał wariatory,mógłby mi narobić szkód.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8300
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Lut 2022, 12:22

W zupełności się zgadzam ja też dobrałem olej do swojego stylu jazdy i warunków eksploatacji.Poprzednio fabrycznie miałem zalany 0W20 ..niestety na tym oleju silnik totalnie był jesienią i zimą niedogrzany i pracował jak kosiarka do trawy.Wskaźnik temperatury zimą przy -10*C pokazywał po przejechaniu 10-15km tylko 1/3 tej wartości co latem.A jak zatrzymałem się na światłach i miałem włączone ogrzewanie z nawiewem ustawione na 20*C to widziałem jak spada temperatura płynu chłodzącego na wskaźniku. Dlatego zmieniłem olej na 5W30 i wszystko nagle się zmieniło.Jest cicho,miękko i nawet jak w nocy jest mróz -17*C wystarczy jeden obrót wału i auto zapala.W moim regionie i warunkach 10W40 nie zda egzaminu mieliśmy kilka nocy z temperaturą -27*C wiec olej utraci płynność i pompowalność.
Acer66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 207
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Silnik: 1,6 MIVEC -117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018