[SUV-E] Q7 I 3,6 / Range Rover III 4,4 / RX 400h mk2 / Cayenne I 3,2

Który model wybierasz?

Audi Q7 I 3,6 FSI - 280KM
0
Brak głosów
Land Rover Range Rover III 4,4 - 286KM
0
Brak głosów
Lexus RX 400h mk2 - 272KM
1
50%
Porsche Cayenne I 3,2 - 250KM
1
50%
Razem głosów : 2

[SUV-E] Q7 I 3,6 / Range Rover III 4,4 / RX 400h mk2 / Cayenne I 3,2

11 Sty 2017, 19:19

Image
Podstawowe kryteria zestawienia:
- SUV segmentu E
- silnik benzynowy o mocy ok. 250KM
- automatyczna skrzynia biegów
- modele z okolic 2005r.

Wytypowane modele do zestawienia:
- Audi Q7 I 3,6 FSI - 280KM
- Land Rover Range Rover III 4,4 - 286KM
- Lexus RX 400h mk2 - 272KM (w tym 211KM z silnika spalinowego)
- Porsche Cayenne I 3,2 - 250KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
Lexus jako jedyny w zestawieniu jest samochodem hybrydowym.
Należy zwrócić uwagę na cenę tarcz hamulcowych (TRW) i łożyska koła w Audi i Porsche, konwencjonalnych amortyzatorów (Sachs) w Audi oraz termostatu w Range Roverze. Ten ostatni był seryjnie wyposażany w zawieszenie pneumatyczne. W pozostałych samochodach występowało ono jako opcja.

Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida, 11 Kwi 2017, 18:00, edytowano w sumie 1 raz
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14094
Zdjęcia: 113
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: [SUV-E] Q7 I 3,6 / Range Rover III 4,4 / RX 400h mk2 / Cayenne I 3,2

13 Sty 2017, 20:33

Fajne porównanie. Myślałem, że Porsche (szczególnie to) i Q7 są droższe w utrzymaniu. Zestawienie znowu jest tendencyjne. :wink:
Jeszcze przydałoby sie zestawienie z tanszymi suv-ami typu kia sorento I/hundai tuscon I :)
Dziękuję za zestawienie.
Brawo Ty :ok:
twecho
Początkujący
 
Posty: 64
Rejestracja: 30 Mar 2016, 17:32
Auto: M

Re: [SUV-E] Q7 I 3,6 / Range Rover III 4,4 / RX 400h mk2 / Cayenne I 3,2

13 Sty 2017, 21:31

Tendencji brak, bo każdy model jest zawsze identycznie rozpatrywany. Dla Lexa celowo dałem 5 usterek, a nie 4 jak dla reszty - jeśli to był sarkazm to nie zrozumiałem :)
I ważne - to nie są koszty utrzymania tylko koszyk cześci i kilka typowych usterek (tj. nie wszystkie)

P.S. Hyundai już był.
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14094
Zdjęcia: 113
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: [SUV-E] Q7 I 3,6 / Range Rover III 4,4 / RX 400h mk2 / Cayenne I 3,2

15 Sty 2017, 22:54

Zapiekanie się tłoczków w Lexie to raczej więcej niż 150 zł, u mnie mechanik liczy 100 zł od zacisku, a za przód chyba nawet więcej zapłaciłem, bo jednak reperaturka wraz z cylinderkiem kosztuje z jakieś 70-80 zł.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1315
Zdjęcia: 3
Rejestracja: 05 Sie 2008, 13:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: brak

Re: [SUV-E] Q7 I 3,6 / Range Rover III 4,4 / RX 400h mk2 / Cayenne I 3,2

16 Sty 2017, 08:16

Wszystko zależy, czy masz tak zardzewiały tłoczek, że trzeba wymieniać stąd uśrednienie.
Ja w swoim zapłaciłem 230zł za regenerację 4szt. + reperaturki bez cylinderków po 30-40zł, a należy zaznaczyć, że zaciski są dwutłoczkowe. Od 1,5 roku nic się nie dzieje.
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14094
Zdjęcia: 113
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: [SUV-E] Q7 I 3,6 / Range Rover III 4,4 / RX 400h mk2 / Cayenne I 3,2

16 Sty 2017, 10:56

Znalazłem taki wątek na Lexus-Forum: http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php ... 071f78cdf1

ASO tak zawyża koszty? Wiem, że nie liczysz cen wymiany i montażu części, ale z drugiej strony, oni serwisują w ASO bo nikt inny tych samochodów nie zna, czy to po prostu taki kaprys z ich strony?
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1315
Zdjęcia: 3
Rejestracja: 05 Sie 2008, 13:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Turbo 1972 BMW Turbo 1972
    BMW Turbo to pierwszy samochód koncepcyjny zbudowany przez firmę BMW. Nowoczesny projekt pierwszego na świecie sportowego samochodu promującego bezpieczeństwo – który nie był tylko bazą testową dla nowych ...
    Napędy w pojazdach budowlanych Napędy w pojazdach budowlanych
    Warunki panujące na budowach to spore wyzwanie zarówno dla ludzi, jak i sprzętu. W eksploatowanych tam pojazdach szczególnie trudne zadanie mają układy napędowe. Muszą być odporne na wiele niekorzystnych czynników, ...

  • Re: [SUV-E] Q7 I 3,6 / Range Rover III 4,4 / RX 400h mk2 / Cayenne I 3,2

    16 Sty 2017, 11:14

    Niestety wszędzie ASO zawyżają koszty. Dla przykładu amorki w BMW ASO kupujesz marki Sachs tylko 2-3x drożej niż normalnie (fakt, mają na sobie jeszcze znaczek BMW w cenie)
    Wiele Lexiarzy serwisuje w ASO, bo lubią usługę najwyższej jakości (po czym oddają im wypucowane auto, a nie uwalone smarem) i stwierdzają, że się szarpną aby wpisać potem w ogłoszeniu, że mają fakturki z ASO, co mocno wpływa na cenę. Czy to jakaś namiastka luksusu?? Nie wiem.
    Inaczej ciężko wyjaśnić, dlaczego ktoś leje olej i płyny oraz wymienia tarcze i klocki, świece 2x drożej niż gdzieś indziej skoro operacja wygląda jak w każdym innym aucie.
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14094
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: [SUV-E] Q7 I 3,6 / Range Rover III 4,4 / RX 400h mk2 / Cayenne I 3,2

    17 Sty 2017, 02:28

    Killaz napisał(a):Znalazłem taki wątek na Lexus-Forum: http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php ... 071f78cdf1

    ASO tak zawyża koszty? Wiem, że nie liczysz cen wymiany i montażu części, ale z drugiej strony, oni serwisują w ASO bo nikt inny tych samochodów nie zna, czy to po prostu taki kaprys z ich strony?


    Ogólnie Panowie to nie jest tak bo często serwisowanie w ASO na tyle opłacalne że godzisz się na wyższą cenę ale masz spokój... oczywiście są naprawy których się nie opłaca robić ale są zagwostki które poza aso trudno zdiagnozować. Dlatego ja posiadam mechanika od tojot (pracownik ASO tojki) ale on nie bawi się w naprawy tylko w wymiany, mam mechanika od tojot który dużo dłubie i sam coś wymyśla ale często zajmuje mu to kupę czasu no i lubi :piwo:

    Wracając do trwogi przed ASO to Killaz zwróć uwagę że wiele osób podaje ceny ASO ale mamy z tyłu głowy zwykłe auta i zwykłe warsztaty a tu trzeba porównać ceny ASO innych marek i tej samej klasy aut.
    Tak więc 959 powie po co Ci ASO przy "taniutkim" MB ML jak wszystko można kupić na alledrogo no i właśnie tu jest ten śmieszny szczegół bo i teraz Ci wkleję moją wypowiedź gdzie straciłem cierpliwość przy Panu 959

    szybki napisał(a):ercedes ML

    Oleje 475 zł (cena w/g średniej ceny Mobila1)
    Tarcze przód 600zł (EBC)
    Amory przód bez pneum 1100zł (najtańsze GH Allegro)
    Łożyska przód 500zł (są też oem 800zł Allegro)

    Suma kosztów 2675 Mercedes ML

    Lexus RX400H

    Oleje 275
    Tarcze 600 (EBC)
    Amory przód bez pneum 1400zł (OEM ASO, możliwa zniżka 15%)
    Łożyska przód 200zł (w ASO około 700zł.)

    Suma kosztów 2475 Lexus

    Interpretacja:

    Okazało się że kupując na allegro 100% części w tym amortyzatory tzw: pakowacza czyli kulturalnie mówiąc firmy budżetowej mini zestaw serwisowy w ML w164 wyszedł drożej teraz jak pokusilibyśmy się o wizytę w ASO po OEM amortyzatorki to różnica byłaby konkretna na nie korzyść Merca...


    Killaz no i widzisz teraz zaczyna się robić juz ciekawie bo to co jest oczywiste nie wychodzi tak różowo bo kupując chińskie marki na alledrogo do MLa zaoszczędzamy śmieszne pieniądze względem RXa a od czego później bedziemy mieli większe wymagania od amora za 1100zł firmy GH czy od amora za 1300zł. KYB ze znaczkiem Lexa ??? A teraz jak pojechałby właściciel Merca do ASO to pewnie przeżyłby szok bo musiałby dać drożej 50% niż w ASO mega drogiego Lexa.

    Oczywiście żeby nie było różowo to są tematy których w aso nie przeskoczysz. Zazwyczaj wiążą się wyjątkowym pechem bo coś Ci się zwali co jest bzdetą a w ASO kosztuje fortunę no a wtedy mam ebay.com + używki + inne modele tej samej marki + dorabiacze i regenerowacze :mrgreen:

    Dam Ci przykład: w GS mk2 popsuła mi się pompa heblowa tzw. kombajn bo jest zespolony z pompą ABS. Taki wynalazek który nigdy nie słyszałem żeby komuś się zepsuł. Pojechałem do ASO podłączyli mi do kompa i... diagnoza w/g cen nowych gratów z półki 16k odjąć rabat 20%... więc poszedłem sprawdzić czy nie ma mnie za rogiem :naughty:
    Pojechałem do kolegi dłubacza rozłożył to ustrojstwo i okazało się że numerami zgadza się z Lexem sc mk2 oraz tojką LC120 oraz nie potrzeba całej części za 800zł. z alledrogo tylko jeden elektryczny silniczek który był na aukcji do tojki za 250zł... hmmm tak więc "drogiego" GSa nie naprawiłem za 16k. nie naprawiłem za 800zł ale za 250zł+robota 100zł. :ok:
    W związku z tym że troszku się bawiłem GSami to takich przykładów mógłbym Ci podać więcej a do tego są strony w necie gdzie jest funkcja "crossowania" części i jak już tam Ci wyjdzie pokrewieństwo to jesteś w domu... chociaż często oficjalnie dana część jest inna a jest taka sama.

    Co do samego RXa to mam mieszane uczucia gdyż wersja 3,0 po 2003r. jest już w środku nowoczesna ale skóry ma średniej jakości no i ma charakter typowego dziadkowoza... ale za to trwałością raczej nie ma sobie równych. O wile lepiej w odczuciach jest w wersji 3,3 no ale cena też już jest konkret.
    Oczywiście cena 3,0 jest wysoka i dużo jest parchów... mój brat szukał/szuka RXa i poniżej 45k raczej trzeba zapomnieć natomiast mój kolega kupił rx-a zajechanego i musiał wymienić skrzynię z silnikiem + detale ale po doświadczeniach z 2,0tdi twierdzi że wyszło cenowo ok. jest zadowolony :mrgreen:

    Ogólnie mam mieszane uczucia co do RXa ... nie wiem czy na tą chwilę nie wolałbym sobie kupić outlandera 2,0t zrobić go na 300KM z możliwością dołożenia następnych 50km :twisted: Miałbym mniej komfortu ale w sumie raz się żyje :) więc potem można żałować że się czegoś nie zrobiło...

    p.s.

    Teraz objeżdżam nowy nabytek kolegi jeepka granda srt ... pozytyw wiekszy niż się spodziewałem ten kolega znowu po taniutkim clk mówi że i tak już go nic serwisowo nie zaskoczy... :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4528
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: [SUV-E] Q7 I 3,6 / Range Rover III 4,4 / RX 400h mk2 / Cayenne I 3,2

    23 Sty 2017, 22:38

    szybki poważnie, 45 tys. zł? Przecież w podobnych kwotach zaczynają się GS Mk3 z początków produkcji.
    Jaki w ogóle silnik w RX nadaje się pod LPG, tzn. wtrysk pośredni?
    Akurat jak mówisz o "dziadkowozie" to mi to odpowiada, ma być tak, że zaistnieje ryzyko uśnięcia w trakcie jazdy, stąd chcę ciszy, komfortu i automatu :mrgreen:
    Killaz
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1315
    Zdjęcia: 3
    Rejestracja: 05 Sie 2008, 13:01
    Prawo jazdy od: 09 06 2013
    Auto: brak

    Re: [SUV-E] Q7 I 3,6 / Range Rover III 4,4 / RX 400h mk2 / Cayenne I 3,2

    24 Sty 2017, 09:46

    Killaz napisał(a):szybki poważnie, 45 tys. zł? Przecież w podobnych kwotach zaczynają się GS Mk3 z początków produkcji.


    Nic nie nie dzieje się bez powodu... w przypadku RXa zwróć uwagę że wszystkie modele do końca 2008r. wyglądają tak samo więc możesz kupić za 35k fwd z usa który przypłynął w trzech kubłach a możesz mieć taką samą sztukę wizualnie za 80k z 2008r. Do tego napędy praktycznie bezobsługowe silniki V6 uznawane za super udane... jedyne potknięcie było ze skrzynią w wersji 3,5.
    Co do cen to RXa bardzo mocno zaniżają śmietniki ale one zazwyczaj sa w ogłoszeniach baaardzo długo. Mój brat oglądał kilka sztuk w BE tak żeby po opłatach wyszły około 40k no i była max lipa. W pl. jest podobnie.
    Zresztą znajomy sprzedawał RX300 za 44k. i sprzedał go od ręki osobie która już była po "wycieczce" po PL.
    Killaz napisał(a):Jaki w ogóle silnik w RX nadaje się pod LPG, tzn. wtrysk pośredni?

    Wszystkie silniki w RX są MPI nawet te po 2008r. chociaż nie dam sobie reki uciąć bo nie sprawdzałem...
    Killaz napisał(a):Akurat jak mówisz o "dziadkowozie" to mi to odpowiada, ma być tak, że zaistnieje ryzyko uśnięcia w trakcie jazdy, stąd chcę ciszy, komfortu i automatu :mrgreen:

    To poszukaj LSa w którym się płynie cicho i dostojnie :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4528
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: [SUV-E] Q7 I 3,6 / Range Rover III 4,4 / RX 400h mk2 / Cayenne I 3,2

    24 Sty 2017, 22:07

    Kurczę, LS mnie kręci, nie powiem - ale tylko I gen przed i polift. Ale z drugiej strony chcę mieć auto świeższe, klasyk jest fajny jako drugie czy nawet trzecie auto - stąd ukłon w stronę RX czy, przy większym budżecie - GS Mk3.
    Czyli jeśli RX to 45 tys. zł, to zgaduję, że GS Mk3 coś warty to 55k+? :-P To przykre, za tyle można miec nowego Fiata Tipo :mrgreen:
    Killaz
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1315
    Zdjęcia: 3
    Rejestracja: 05 Sie 2008, 13:01
    Prawo jazdy od: 09 06 2013
    Auto: brak

    Re: [SUV-E] Q7 I 3,6 / Range Rover III 4,4 / RX 400h mk2 / Cayenne I 3,2

    24 Sty 2017, 22:25

    Killaz napisał(a):Kurczę, LS mnie kręci, nie powiem - ale tylko I gen przed i polift.

    Mnie kręci uc-f20 fl taki łącznik starego LSa1 i LSa3... i ten jest już ceniony.

    Nie trzymaj się tak mocno 45k za RX ponieważ są różne sytuacje i może coś się trafi jak kogoś gdzieś przyciśnie.
    Co do GS300 MK3 to nie trzyma ostro ceny jak RX i w sumie nie wiem czemu można tylko domniemać że jest bardziej popularny albo silnik mniej uznany...
    cholera wie... Na forum lexa Pan od handlu lexami sprzedawał swojego prywatnego mającego coś około 70tyś.km. za 44k.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4528
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: [SUV-E] Q7 I 3,6 / Range Rover III 4,4 / RX 400h mk2 / Cayenne I 3,2

    25 Sty 2017, 08:02

    szybki napisał(a):Co do GS300 MK3 to nie trzyma ostro ceny jak RX i w sumie nie wiem czemu można tylko domniemać że jest bardziej popularny albo silnik mniej uznany

    bo to nie modny SUV
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14094
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: [SUV-E] Q7 I 3,6 / Range Rover III 4,4 / RX 400h mk2 / Cayenne I 3,2

    25 Sty 2017, 09:17

    Nieco mnie zdziwiliście, wydawało mi się, że RX - z racji swego rodzaju unikatowości względem GSa, albo wręcz - egzotyczności, do tego starszej konstrukcji - będzie tańszy.
    Jeśli mam być szczery i w podobnej kwocie szukać GS Mk3, który wygląda świetnie, a RXa - to wolałbym GSa. Wygłuszenie pewnie też na plus dla GS.
    Tylko jak to w GSie jest z silnikami pod LPG?

    EDIT: Sprawdziłem i jednak konstrukcja jest starsza tylko o rok, to wiele wyjaśnia :mrgreen:
    Killaz
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1315
    Zdjęcia: 3
    Rejestracja: 05 Sie 2008, 13:01
    Prawo jazdy od: 09 06 2013
    Auto: brak

    Re: [SUV-E] Q7 I 3,6 / Range Rover III 4,4 / RX 400h mk2 / Cayenne I 3,2

    27 Sty 2017, 17:02

    W GS mk3 tylko jeden silnik obsługuje gaz - stare v8 4,3L. Reszta to bezpośrednie wtryski.
    twecho
    Początkujący
     
    Posty: 64
    Rejestracja: 30 Mar 2016, 17:32
    Auto: M
     
    • Warto przeczytać
    • audi a8 d2
      Mazda rim
      Scarab Team - Piotr Florczak (Flor)
      69. Rajd Polski, Esapekka Lappi, Janne Ferm, podium, SKODA Motorsport