Radość z jazdy otwartym samochodem - Audi TT Roadster

07 Lis 2014, 01:05

Nowe Audi TT Roadster łączy dynamikę pojazdu sportowego z emocjami, jakich dostarcza jazda otwartym, dwuosobowym samochodem. Podróżujący tym autem poczują i dynamikę i emocje dzięki wzmocnieniom w podwoziu i w karoserii, która ma znacznie lepszą sztywność skrętu oraz wyższy komfort przenoszenia drgań.

Nowe Audi TT Roadster, stojące na jezdni, jest sportowe, kompaktowe i nisko zawieszone. Ze swą długością - 4177 mm, jest o 21 mm krótsze niż poprzednik. Rozstaw osi wzrósł jednak o 37 mm do 2505 mm, co z kolei wpłynęło na skrócenie zwisów. Mając 1832 mm szerokości, nowe Audi TT Roadster jest o 10 mm węższe niż poprzedni model. Wysokość to 1355 mm (mniej o 3 mm). Przy zamkniętym dachu współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie cw 0,30. To najlepszy wynik w segmencie kompaktowych samochodów sportowych. By go osiągnąć, cztery pierścienie postawiły na połączenie wyrazistej stylistyki z doskonałą aerodynamiką.

Radość z jazdy otwartym samochodem - Audi TT Roadster

Przód tego otwartego, sportowego auta z wyraźnymi, poziomo przebiegającymi liniami, daje wrażenie siły i energii. Podobnie jak w Audi R8, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe jest szeroka i płaska. Symbol Audi – cztery pierścienie – dokładnie tak samo jak w R8 osadzono na masce. W wersji bazowej modelu, wloty powietrza łączą się ze sobą i podzielone są dwiema pionowymi listwami.

Radość z jazdy otwartym samochodem - Audi TT RoadsterTakże w reflektorach umieszczono dwa pionowe elementy świetlne, emitujące światło do jazdy w dzień. Opcjonalnie, Audi dostarcza reflektory diodowe. Wkrótce po wprowadzeniu samochodu na rynek dostępne będą także reflektory diodowe Matrix LED, w których małe, oddzielnie regulowane diody świetlne emitują światła drogowe. W dostępnych wraz z opcją Matrix LED kierunkowskazach ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania – kolejnej innowacji marki Audi – sygnał świetlny przebiega zawsze od środka do zewnątrz, w kierunku skręcania.

Płaskie i napięte górne partie nowych modeli TT Roadster i TTS Roadster są wyraźnie, optycznie oddzielone od karoserii, a definiuje je zwarty kształt bocznych szyb. Z profilu wiele detali pojazdu nawiązuje do klasycznej stylistyki pierwszej generacji TT. Boki są muskularne, a kontur progów tworzy wyraźną krawędź, na której załamuje się światło. Szerokie wnęki kół wyglądają niczym niezależne figury geometryczne. Przednia wnęka przełamuje krawędź maski silnika, która to krawędź, w postaci linii Tornado, ciągnie się dalej ku tyłowi auta. Pod klasyczną, okrągłą pokrywą wlewu paliwa, umieszczoną po prawej stronie pojazdu, kierowca nie znajdzie już korka. Tankować można bezpośrednio - niczym w samochodach wyścigowych.

POLECAMY Lekki i cichy: dach - Audi TT Roadster i TTS Roadster

Poziome linie z tyłu pojazdu również podkreślają szerokość tego otwartego samochodu sportowego. Listwy świetlne w seryjnych, diodowych światłach tylnych powtarzają motyw reflektorów przednich i są cały czas włączone. Trzecie światło hamowania - płaskie pasmo biegnące u brzegu pokrywy bagażnika, optycznie łączy obie tylne jednostki świetlne. Końcówki rur układu wydechowego umieszczono w obrębie dyfuzora. Przy prędkości powyżej 120 km/h, z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler, który poprawia docisk na tylnej osi.

źródło: Audi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3283
Zdjęcia: 12003
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 8.0 WR16 64v4T - Volkswagen
    Na koniec zostawiliśmy coś naprawdę dużego kalibru. To silnik napędzający jedno z najszybszych aut drogowych w historii. Motor Bugatti Chirona to jedyny silnik W16 na świecie, który wszedł do seryjnej produkcji. Ma ...
    Hamowanie silnikiem - niższe spalanie i bezpieczeństwo
    Hamowanie silnikiem to element techniki jazdy, dzięki któremu możemy z jednej strony zmniejszyć zużycie paliwa w naszym aucie, a z drugiej wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy. Nie jest to jednak łatwy sposób hamowania, ...

  •  
    • Warto przeczytać