Rdza na podwoziu + na blacharce. Lublin 2.4

30 Sie 2022, 22:45

Witam.
Niedawno zakupiłem Lublina 2.4. Auto kupione do sporadycznego i okazjonalnego użytkowania/ przywiezienia drewna, palet.
Lublinek jako tako wygląda i nie jest jakoś bardzo mocno zardzewiały.
Ma kilka ognisk rdzy na drzwiach i nadkolach, nie które widać wychodzą z miejsc zrobionych na szybko w sposób chałupniczy.
Podwozie posiada rdzę ale tylko na górnej powierzchni, brak przeżarcia rdzą w głąb elementów.
Widać, że kiedyś było wszystko zakonserwowane jakby jakąś powłoką gumową lub czymś podobnym. Teraz to odpada i na wszystkich elementach jest rdza ale tylko jak pisałem na samej górnej powierzchni.
Chciałbym auto jako tako przygotować wizualnie do przeglądu. Fajnie jakby udało się choć trochę poprawić wizualnie te wszystkie ogniska rdzy oraz ewentualnie trochę opóźnić cały proces rdzewienia. Nie chcę działać cudów z względu na koszta. Chciałbym choć trochę przypudrować auto.
Mam zamiar ramę, inne elementy pokryte rdzą oczyścić szlifierką z tarczą lamaleką lub szczotką drucianą z odpadającej i łuszczącej się rdzy (jednynie z miejsc dostępnych, bez rozkręcania itp. ) Następnie zamówiełem preprat Neutralizator rdzy 1kg - odrdzewiacz z Chemikal Polska. Czytając opinie widzę, że jest skuteczny.
Po odrdzewieniu mam zamiar elementy albo pomalować jakąś farbą okrętową albo może lepszym pomysłem będzie BITGUM BITEX 3L, ponoć jest wydajny no i stosunkowo niedrogi.
Czy to dobry pomysł? Co będzie lepsze, oczyszczenie, odrdzewienie, BITGUM BITEX? Czy może oczyszczenie, odrdzewienie, farba podkładowa antykorozyjna czarna w sprayu?
Druga sprawa to pytanie, jak w nadkolu, na blacharce drzwi jest dość mocne ognisko rdzy, mała dziurka to co tam najlepiej zastosować? Oczyścić, nałożyć szpachel + lakier podkładowy + lakier w kolorze drzwi? Dobrze myślę?
Ostatnie pytanie, słyszałem, że Lubliny powinno się dobrze przesmarować tzn. elementy ruchome zawieszenia, tam w okolicach resorów, piór? Czy może ktoś polecić czym konkretnie? Jakiś tawot? może co innego? Jakie elementy powinno się posmarować?
Z góry dziękuję za odp.
Pozdrawiam
Matt0x
Nowicjusz
 
Posty: 15

31 Sie 2022, 07:12

No jak iść budżetowo to twój harmonogram jest ok z jedną uwagą, po konwerterze trzeba zastosować coś antykorozyjnego, podkład epoksydowy lub podkład tlenkowy jak unikor.
Co tam dasz na koniec nie ma większego znaczenia, aby grubo. Zamiast farby okręgowej lepiej zastosować poliuretan. Na dziurę wiadomo że kit lub inny silikon, nie ma znaczenia przy druciarstwie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan GT-R
    Choć GT-R jest w zasadzie zupełnie nowym autem, wprowadzonym na rynek w 2008 roku, wprost wywodzi się od sportowych wersji modelu Skyline o takim samym oznaczeniu. A te nigdy nie były dostępne ze zdejmowanym dachem. Nawet ...