Rejstracja auta po powrocie z niemiec

Rejstracja auta po powrocie z niemiec

07 Mar 2015, 11:13

Witam

Od 3 lat jestem w niemczech kupiłem Golfa 7 miesiecy temu zarejstrowałem i ubezpieczyłem tutaj w niemczech teraz chce wracac i mam pare pytan:
1. Czy moge wrócic na moich niemieckich blachach do polski i przerejstrowc czy musze najpierw wyrejstrowac golfa tutaj, kupic tablice tymczasowe
2.Jak z ubezpieczeniem w Niemczech (mam teilcasco) czy musze tutaj tez skontaktowac sie z ubezpieczycielem itd?
3.Co potrzebuje zeby nie płacic tej opłaty jak rejstruje auto z zagranicy bo słyszałem ze jest cos takiego jak "mienie przesiedlencze" bo ja tu w niemczech 3 lata żyłem
medellin
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 07 Mar 2015, 10:54
Prawo jazdy od: 07 10 1980
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW GOLF VI
Silnik: 2.0 TDI (140KM)
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2011

Re: Rejstracja auta po powrocie z niemiec

19 Mar 2015, 11:05

Temat trochę stary i być może autor znalazł już odpowiedzi na swoje pytania, ale napiszę celem wyjaśnienia (być może) następnym poszukującym rozwiązania takowego problemu.

1. Możesz wrócić na niemieckich tablicach do Polski, ale jest z tym trochę zamieszania po powrocie (czyt. więcej załatwiania). Proponuję najpierw wyrejestrować auto tutaj (powiedz, że nie będzie tylko EXPORT, bo nigdy nie wiadomo, czy nie zechcesz znów wrócić do Niemiec, a auto wyrejestrowane w DE z przeznaczeniem na EXPORT nie może zostać ponownie zarejestrowane w DE). Następnie wykupić tablice tymczasowe. Autem na tych tablicach z kompletem dokumentów wracasz do PL i postępujesz zgodnie z procedurami jak przy sprowadzeniu auta z DE.
2. Oczywiście. Opuszczając DE trzeba we wszystkich urzędach się wymeldować. Z autem jest tak samo. W przeciwnym razie, Twoja ubezpieczalnia będzie nadal naliczać ubezpieczenie. Czas nadpłacony, niewykorzystany przez Ciebie w ubezpieczalni, powinien zostać Ci wyliczony i zwrócony. Jednak nie każda ubezpieczalnia tak działa.
3. Jeżeli jesteś właścicielem auta w DE i jeździsz ponad rok po niemieckich drogach, a później chcesz to auto zarejestrować w PL, to jest możliwość taka, że nie będziesz musiał płacić akcyzy, ani podatku. Nie wiem, gdzie trzeba się z tym udać, ale wiem, że jest to możliwe. Można potwierdzić użytkowanie auta choćby przez mandaty niemieckie, rachunki napraw, rachunki z Zollamt'u, itp.
Warto się ku temu coś bliżej dowiedzieć, bo to bądź, co bądź, mogą być zaoszczędzone Twoje pieniądze.
Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - trwają poszukiwania.
kkamykk
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1103
Rejestracja: 28 Lip 2009, 20:40
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai i40
Silnik: 1.6 GDI 135KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy warto inwestować w ubezpieczenie AC? Czy warto inwestować w ubezpieczenie AC?
    Wielu kierowców wychodzi z założenia, że obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zupełności im wystarczy. Polisa OC jest zatem w wielu przypadkach jedynym zabezpieczeniem dla kierowcy oraz jego pojazdu. ...
    Kłopoty z oświetleniem – jak sprawdzić stan oświetlenia? Kłopoty z oświetleniem – jak sprawdzić stan oświetlenia?
    Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami każdy pojazd, który został dopuszczony do ruchu musi mieć sprawne oświetlenie. Dotyczy to wszystkich świateł zamontowanych w samochodzie. Jeżeli podczas kontroli drogowej ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50
      S2020005
      Subaru Impreza STI