Renault Clio 3 nie odpala?

10 Gru 2018, 09:07

Witam,
Potrzebuję waszej pomocy. Mam problem z niedawno zakupionym Clio III z 2007r. Silnik 1,5 DCI 68km.
Narzeczona po zakupie pojeździła 3 dni i czwartego dnia w drodze do pracy samochód najpierw szarpnął i później 200m dalej przestał pracować.
Zaholowaliśmy go do domu, przyjechał znajomy z komputerem i po podłączeniu wywala błąd "Za niskie ciśnienie na rampie".
Auto na plaka odpaliło i nawet chodziło sobie jakiś czas a nawet po zgaszeniu go i ponownym odpaleniu (już bez plaka) odpalił.
Zauważyliśmy pod maską, że dołączony jest dodatkowo jakiś filtr paliwa (nieoryginalny i jakiś najtańszy), oraz zaworek zwrotny obok ręcznej pompki.
Sytuacja teraz wygląda tak:
Auto podczas próby odpalenia startuje, ale chodzi nierówno i tylko przez 8 sekund, później gaśnie.
Po podłączeniu komputera spisałem najważniejsze dane:
1. Prąd na czujniku na wyłączonym silniku: 0,6 V
- na odpalonym silniku: 1,2 V
2. Przepływ paliwa podczas odpalania: 23mg/cp
- gdy już jest odpalony: 13mg/cp
3. Ciśnienie na rampie: 350-400 bar

Nie wiem co robić bo jestem trochę zielony w tym.
Jeden mechanik stwierdził, że trzeba robić wtryski i jeśli to nie pomoże to pompę. ;/
Myślałem, żeby w pierwszej kolejności wyrzucić ten dodatkowy filtr paliwa a później wymienić czujnik ciśnienia.
Co możecie mi doradzić? Miał ktoś taki przypadek?
Pirad
Obserwowany
 
Posty: 2

10 Gru 2018, 12:53

Pirad napisał(a):Co możecie mi doradzić?
ja doradzam oddać auto dla gościa bo wbił Cię na minę, ten silnik ma bardzo słaby układ wtryskowy i tym bardziej bardzo czuły, wyskakuje Ci błąd po pompa gubi ciśnienie dlatego są powstawiane jakieś zaworki itd, gość już też pewnie nie radził sobie z problemem i zrobił aby na sprzedaż i niech się martwi kto inny
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Gru 2018, 13:15

Gdyby to było takie proste to bym od razu oddał.
Gość nie zgadza się na zwrot. Każe zakładać sprawę.
Ok, ale gdzie szukać przyczyny? Dlaczego pompa gubi ciśnienie?
Pirad
Obserwowany
 
Posty: 2

10 Gru 2018, 13:24

Pirad napisał(a):Dlaczego pompa gubi ciśnienie?
bo jest na wykończeniu, to samo się dzieje jak np podczas jazdy wkręcasz go na wysokie obroty, będzie gasł i wywala błąd niskiego ciśnienia. Ciężko zgadywać na odległość co tam jest uszkodzone, pierwsze co to bym wyciągał pompę i wtryski i do sprawdzenia i ew regeneracji, można tez przyjrzeć się czujnikowi ciśnienia na listwie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4