Renault Clio II 1.2 16V gaz - od czasu do czasu traci moc

22 Lip 2018, 21:14

Hej :D mam problem z autem siostry. Auto j/w wymienione świece, przewody cewka. ustawiane zawory. wymieniony rozrząd( podejrzenie padło na przeskoczenie o ząbek).
Lpg po przeglądzie regulacji itd. jest ok. Sprawdzone ciśnienie w cylindrach też ok.

Ogólnie autko chodzi bardzo dobrze ale od czasu do czasu traci moc. Nie wchodzi na obroty(max do 3tys) i bardzo słabo się rozrusza że w praktyce tylko postój i awaryjne światła..., ale po jakimś czasie wraca do normy :?
Problem pojawia się na benzynie jak i na gazie...

Byliśmy u kilku mechaników ale tracą rozum :shock:

Myślę o przepustnicy która oczywiście była wyczyszczona ale może to za mało?

pozdrawiam :piwo:
thomson_1990
Nowicjusz
 
Posty: 22

23 Lip 2018, 09:28

thomson_1990 napisał(a):Myślę o przepustnicy która oczywiście była wyczyszczona ale może to za mało?
Jak to za mało? To była aż tak brudna że nie udało jej się wyczyścić?

thomson_1990 napisał(a):Nie wchodzi na obroty(max do 3tys) i bardzo słabo się rozrusza że w praktyce tylko postój i awaryjne światła..., ale po jakimś czasie wraca do normy
Jak problem występuje to na wolnych obrotach nierówno pracuje czy tylko jest problem z wchodzeniem na obroty?
Czy są jakieś sytuacje w których problem pojawia się częściej, stanie w korku, wysoka wilgotność powietrza, ciepły, zimny silnik itp.?
Sprawdzane były błędy w sterowniku?

Układ dolotowy jest szczelny?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

23 Lip 2018, 16:54

Ja mysle,ze bedzie problem z cewka zapl.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Lip 2018, 16:56

Prosze tez nie zapomnac o regulacji luzu zaworowego,R zaleca co 40 tys km.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Lip 2018, 18:34

Luz zaworowy po regulacji. Cewka zapłonowa jak i świece przewody nówki.

Pisałem o przepustnicy którą jedynie wyczyściłem i wymieniłem uszczelki. Zastanawiam się czy przepustnica w ogole nie jest np zużyta i dlatego pojawiają się te problemy :?
Jeżeli chodzi o obroty w czasie awarii to w porządku chociaż czasami silnik zgaśnie :bored:

Lewe powietrze jak i cały dolot sprawdził mechanik i stwierdził że wszystko ok. Czy mogę to samemu jakoś skontrolować?
Ogólnie to nie mam pojęcia co się dzieje i mechanicy również rozkładają ręcę :shock:
thomson_1990
Nowicjusz
 
Posty: 22

29 Lip 2018, 18:54

problem pojawia się częściej własnie podczas postoju, korek itd. W czasie dużej wilgotności również częściej :ok:
thomson_1990
Nowicjusz
 
Posty: 22

31 Lip 2018, 06:11

Silnik pracuje wtedy na wolnych obr.rowno?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

31 Lip 2018, 18:16

Tak na wolnych obrotach równo :yes:
thomson_1990
Nowicjusz
 
Posty: 22

03 Sie 2018, 14:28

Oczywiście wymiana nie przyniosła poprawy :angry: jest nawet gorzej dwa razy w ciągu dnia pokazała się srężynka na desce i auto nie reaguję na pracę pedału gazu. Po przekręceniu kluczykiem na moment się poprawia ale muszę taką czynność powtórzyć kilka razy i znów jest wszystko w porządku. Dodam że problemy z wychodzeniem na obroty również występują ale bardzo rzadko. Czy to możliwe że potencjometr pedału gazu daję takie objawy braku reakcji i braku pełnej mocy?
thomson_1990
Nowicjusz
 
Posty: 22

03 Sie 2018, 14:52

A może znacie jakiegoś fachowca w łódzkim ewentualnie mazowieckiem który mógłby pomóc przy elektronice myślę?
thomson_1990
Nowicjusz
 
Posty: 22

05 Sie 2018, 05:56

Moze byc problem z potencjometrem gazu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)